خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تفا‌وت روسیه امروز با دوره‌ی قاجار از نظر نماینده «انقلابی»

نماینده‌ی «مجلس انقلابی» گفت: روسیه امروز با روسیه دوره قاجار تفاوت اساسی دارد. نشانه این تفاوت آن است که پوتین اولین رئیس جمهوری بود که انتخاب رئیسی را به ریاست جمهوری تبریک گفت و نشستی نیز با رئیس جمهور بدون سقف زمانی تعیین کرده است که این موارد معنا دار است.

زهره الهیان در گفت و گو با فارس با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه با بیان اینکه توسعه روابط با چین و روسیه منجر به رشد ایران خواهد شد، گفت: برخی این موضوع را برای منافع خود نگران کننده می‌دانند و به این دلیل بر روسیه‌هراسی دامن می‌زنند.

وی افزود: این جریان‌ها و رسانه‌ها می‌دانند نزدیکی ایران – روسیه و چین به یکدیگر منجر به خنثی سازی تحریم‌ها، انعقاد پیمان‌های دوجانبه، انتقال تکنولوژی و توسعه زیرساخت‌ها می‌شود. این خط رسانه‌ای که در آن دمیده می‌شود به شکل هدفمند و هوشمند تلاش دارد افکار عمومی را نسبت به روسیه و چین بدبین و نگران کند.

وی با بیان اینکه رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم تعامل با همسایگان است، اظهار داشت: این رسانه‌ها و خط فکری دنبال آن هستند که تاریخ روابط ایران در دوران قاجار با روسیه را برجسته کنند در حالی که روسیه امروز با روسیه دوره قاجار تفاوت اساسی دارد. نشانه این تفاوت آن است که پوتین اولین رئیس جمهوری بود که انتخاب رئیسی را به ریاست جمهوری تبریک گفت و نشستی نیز با رئیس جمهور بدون سقف زمانی تعیین کرده است که این موارد معنا دار است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دستاوردهای این سفر اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جهور به روسیه در عرصه بین‌الملل و عرصه داخلی حائز اهمیت است و سبب تحکیم روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: روسیه به دلیل ظرفیت‌های بالایی که دارد می‌تواند منجر به تعمیق روابط دو کشور شود. ما در شرایطی این سفر را شاهد هستیم که سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا و متحدانش اعمال شده است و این موضوع سبب تضییع حقوق اساسی ملت ایران شده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست اصولی دولت سیزدهم و جمهوری اسلامی ایران، بهبود روابط و گسترش همکاری با کشورهای همسایه است، اظهار داشت: یکی اولویت‌های دولت سیزدهم درعرصه بین‌المللی ایجاد توازن در روابط بین‌الملل است، موضوعی که در دولت آقای روحانی شاهد انجام آن نبودیم و به این دلیل، ظرفیت‌هایی را که در منطقه می‌توانستیم از آن به نفع خود استفاده کنیم را از دست دادیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دولت روحانی، موفق به داشتن رابطه‌ای منطقی با همسایگان نشدیم چرا که نگاه سیاست خارجی دولت قبل صرفا به کشورهای اروپایی و غربی بود و تعاملات این دولت با این کشورها انجام می‌شد. در دولت سیزدهم، این رند اصلاح و تعاملات منطقه‌ای افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه روابط راهبردی ایران و چین نیز از چند روز گذشته عملیاتی شده است و این روابط می‌تواند به تقویت مشارکت‌های منطقه‌ای ایران بینجامد، گفت: آغاز مشارکت راهبردی ایران و چین منجر به رشد اقتصادی، ایجاد زیرساخت‌ها، افزایش فروش نفت و تسهیل در بازگشت منابع مالی خارج از کشورخواهد شد. این روابط در قالب امضای پیمان‌های همکاری مشترک و دوجانبه برای دور زدن تحریم‌ها انجام خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همزمانی سفر رئیس جمهور به روسیه و آغاز روابط راهبردی ایران با چین، این موضوع را حامل پیام‌هایی بسیار مهم برای طرف های مذاکره کننده غربی دانست.

الهیان با تاکید بر اینکه روابط اقتصادی میان ایران و روسیه نیز دارای اهمیت بالایی در این سفر است گفت: تبادل دانش، فناروی، فروش محصولات کشاورزی، کالاهای اساسی، توسعه روابط دانشگاهی و دیگر موضوعاتی که به تقویت روابط سیاسی منجر شود به خنثی سازی تحریم‌ها و اثر آن منجر خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: هنوز در این سفر به مرحله جزئیات برای امضای تفاهم نامه نرسیده‌ایم، اظهار داشت: این سفر تسهیل کننnه توافقات آتی خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خوش بحال روس ها بدون کمترین هزینه…..حالا به گفته های مرحوم مهندس بازرگان میرسیم..چقدر سخنش را بسخره گرفتند….

  2. هرقدر ارادت به روسیه دارید و هرقدر میخواهید تملق پوتین و چین را بگویید بخودتان مربوط است ولی از ایران فروشی دست بردارید چون ایران به ایرانیان تعلق دارد.

  3. یاد سخنان رائفی پور افتادم که یک بار چین را کره شمالی با وسعتی بزرگتر می بیند و باردیگر قسم می خورد که قوانین اش همان قوانین امیرالمومنین است یا حرف هایی که در باره طالبان در دومقطع مختلف می رند . حالا هم این به اصطلاح انقلابی از نوع شوروی معتقد است که روسیه فرق کرده چرا؟ چون پوتین زودتر از همه انتخاب آقای رئیسی را تبریک گفته . واقعا در برابر این نوع تفکر و استنباط و استدال و استدراج و قیاس و فلان چه می توان گفت جز همان گفته طوطی در مثنوی گفت : وقتی آن کچل را دید بانگ برآورد که : کز چه ای کل با کلان آمیختی

    تو مگر از شیشه روغن ریختی / وقتی مردم شنیدند همین را مولوی به بهترین شکل ترسیم می کند : از قیاسش خنده آمد خلق را کو چو خود پنداشت صاحب دلق را

  4. تفاوت دراین است که درزمان قاجار عده قلیلی از درباریان وابسته به روسها بودند..الان عده کثیری مشتاق منافع روس ها وبالاتراینکه مارا بدهکارانان میدانند ومارا سرزنش میکنند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا