خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرکل حضور در سازمان ملل را رد کرد

آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان پیشنهاد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای احراز سمتی در این نهاد را رد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از یورونیوز، دفتر آنگلا مرکل اعلام کرد که صدراعظم پیشین آلمان هفته گذشته در تماسی تلفنی با آنتونیو گوترش ضمن تشکر از او پیشنهادش را رد کرده است. اولین صدراعظم زن در آلمان ماه گذشته پس از 16 سال که هدایت دولت فدرال را برعهده داشت جایش را به اولاف شولتز داد.

هرچند دفتر صدراعظم پیشین آلمان درباره سمت پیشنهاد شده به آنگلا مرکل توضیحی نداد اما منابعی در سازمان ملل متحد گفتند که سمت پیشنهادی ریاست بر شورایی متشکل از شخصیت‌های مختلف بود.

این شورا قرار است «دستور کار مشترک» سازمان ملل که آنتونیو گوترش در پایان سال 2021 آن را پیشنهاد کرد بررسی کند. هدف از تشکیل این شورا «تقویت توافق‌های چندجانبه و تسریع روند آنها» ذکر شده است.

ریاست این شورا بیشتر جنبه تشریفاتی خواهد داشت. آنگلا مرکل، 67 ساله از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که در انتخابات پارلمانی سال 2021 در آلمان شرکت نخواهد کرد و پس از برگزاری آن از ریاست دولت فدرال کنار خواهد رفت.

صدراعظم آلمان بین سال‌های 2005 تا 2021 قصد دارد بیشتر وقت را به نگارش خاطرات سیاسی خود اختصاص دهد. آنگلا مرکل در نظر دارد مهم‌ترین تصمیمات حیات سیاسی خود را در خاطراتش توضیح دهد.

یکی از نزدیکترین مشاوران آنگلا مرکل قرار است در طرح نگارش این کتاب به صدراعظم پیشین آلمان کمک کند. آنگلا مرکل هم‌اکنون به دلیل بیش از سه دهه فعالیت به عنوان نماینده پارلمان آلمان دفتری برای کار در بوندستاگ در اختیار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا