خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رضا رشیدپور با ابراهیم تاتلیس و ماهسون برنامه می سازد

رضا رشیدپور بعد از مدت‌ها قرار است با یک برنامه نوروزی برگردد اما این بار سراغِ سلبریتی‌های خارجی رفته و دنبال گفت‌وگو با چهره‌هایی نیست که بارها و بارها جلوی دوربین او و بقیه مجریان حاضر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قرار بود رضا رشیدپور با «سیم آخر» به تلویزیون برگردد که برخی از مناقشات اجازه نداد این اتفاق بیفتد و او قرار است با «ساعت صفر» سر از شبکه نمایش‌خانگی درآورد.

اما نه به سبکِ برخی دیگر از چهره‌ها؛ چرا که رشیدپور همیشه قابِ تلویزیون را بهترین مدیا برای پخش برنامه‌های مهم می‌داند. او می‌گوید: « حتماً ترجیح می‌دهم برنامه‌ها در بیگ مدیاهایی که وسعت و گستردگی پخش دارند، نمایش داده شوند. طبیعتا برنامه‌های این چنینی باید در تلویزیون ساخته شوند. وظیفه تلویزیون است که درمورد فرهنگ، گردشگری، جاذبه‌های ایران برنامه بسازد نه بخش خصوصی و شبکه نمایش خانگی. بارها این را گفته‌ام.»

اما «ساعت صفر» چه برنامه‌ای است؟ «ساعت صفر» یک برنامه گفت‌وگومحور اما متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای» است. چرا که تصاویر رشیدپور و ابراهیم تاتلیس خواننده شناخته شده ترکیه نشان از یک سفر عادی برای او نمی‌داد؛ حالا خبر می‌رسد که این مجری شناخته شده مصاحبه‌ای با او داشته و در این برنامه قرار است به نمایش درآید.

به گزارش تسنیم – شاید اولین بار باشد که در حوزه فرهنگ و هنر میهمان‌هایی غیر از جغرافیای ایران در برنامه‌ای حضور پیدا کنند. این برنامه البته قرار است میهمان‌های ایرانی از بین چهره‌های شناخته شده داشته باشد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد رشیدپور برای پخش این برنامه با چند پلتفرم مذاکره کرده و دو زمان برای پخش پیش‌رو قرار دارد یا قبل از نوروز و یا ایام نوروز؛ عموماً گفت‌وگوهای او سرگرم‌کننده بوده و در جریان ۶۰ دقیقه گفت‌وگو، مخاطب احساس خستگی نمی‌کند.

شاید اینجا بتوان گفت رشیدپور در قابِ یک گفت‌وگوکننده به مراتب حاذق‌تر از مجری‌ای است که مسابقه اجرا کند. به نظر می‌رسد خود او هم بیشتر تمایل به ساخت برنامه گفت‌وگومحور و حتی با سؤالات سخت (هاردتاک) باشد.

تعداد زیادی از چهره‌های حاضر در برنامه به‌سبب نزدیکی فرهنگی بین ایران و کشور ترکیه از بین هنرمندان ترک انتخاب شده‌اند. ابراهیم تاتلیسس، الیاس یالچینتاش، عایشه گل جوشکون و ماهسون قرمیزی‌گول اسامی بعضی از چهره‌هایی هستند که برنامه آنها در ترکیه ضبط شده و به اتمام رسیده‌اند و برخی هم درحال هماهنگی برای انجام هستند.

به گفته او، «ساعت صفر» چهار استودیو در دبی، استانبول، کیش و تهران دارد. هر چهار استودیو با ابعاد و مساحتی کمی متغیر، تقریبا دکوری شبیه به هم دارند که قرار است درباره خلیج فارس و موضوعات مختلف در این گفت‌وگوها صحبت شود.

به نظر می‌رسد دلیلِ رفتن رشیدپور به سمتِ این گفت‌وگوها در خارج از کشور به خاطر به کلیشه رفتن گفت‌وگو با سلبریتی‌های ایرانی باشد که عموماً مخاطب را خسته کرده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد رضا رشیدپور برای گرفتن مجوز برنامه به ساترا (سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای‌مجازی) رفته و فرآیند قانونی پخش این برنامه را طی کرده است. روایت رشیدپور از حضور در جلسه با مدیران ساترا این بود: «ابتدا که وارد جلسه شدم فکر می‌کنم با حدود ۱۲ نفر از مدیران فرهنگی سرشناس کشور مواجه شدم؛ با بسیاری از آنها در شبکه‌های تلویزیون سابقه همکاری داشتم. در تلویزیون نهایتاً ما با یک مدیر گروه طرف بودیم اما اینجا برایم فضای جالبی بود؛ وزنه و پتانسیل مدیریتی خیلی سنگین دور میز بودند و من هم تلاش کردم در حد سوادم به سوالاتی که می‌پرسند، جواب دهم.»

این برنامه ۵۲ قسمتی قرار است به صورت هفتگی و یک ساله پخش شود. البته در صورت همراهی پلتفرم و ساترا قرار است به فصل‌های بعدی برسد و فعلاً ۲۶ قسمت اول آن مورد توافق بوده است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا