خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پز سیاسی و کنشگری سیاسی به نام کارگر»

یک فعال اجتماعی به خبری با تیتر «عضو اتاق تهران: کارگران، دستفروشی را ترجیح می‌دهند!» که در تعدادی از خبرگزاری‌ها از جمله مهر و ایسنا منتشر شده است، واکنش نشان داد.

هرویک یاریجانیان، عضو اتاق بازرگانی تهران در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفته که «حتی اگر ۳۰ درصد به حقوق سال آینده نیز اضافه شود، مشکل واحدهای تولیدی حل نخواهد شد»، برای همین با اشاره به «ظرفیت کارگران خارجی برای حضور در خطوط تولید ایرانی»، گفته است: «با توجه به شرایطی که در کشور افغانستان به وجود آمده، بخشی از نیروی کار این کشور خارج شده و به ایران آمده است اما با توجه به قوانین فعلی، عملا استخدام آنها بسیار سخت یا حتی غیرممکن است». او خواستار تغییر قوانین در این باره شده است.

یک فعال اجتماعی در این باره در پیامی به انصاف نیوز نوشت:

این هم از عجایب روزگار ماست که در شرایط وخیم اقتصادی که کمر دهک‌های پایین جامعه را خرد کرده، کارفرمای ایرانی برای شانه خالی کردن از پرداخت حقوق کارگر ایرانی برای حذف آنها از چرخه اقتصاد کشور متوسل به جایگزینی کارگر خارجی غیر قانونی شده است و با کمک رسانه‌های خاص رپرتاژ آگهی هم تهیه می‌کند تا فضای اجتماعی را برای این تلاش مذموم و خودخواهانه آماده کند.

نمی‌دانم احزاب و انجمن‌های کارگری که مدعی حمایت از حقوق کارگران ایرانی هستند کجایند تا در مقابل منفعت طلبی و زیاده خواهی‌های حاکم بر اتاق بازرگانی بایستند.

من واقعا نمی‌دانم این جماعت جز پز سیاسی و کنشگری سیاسی به نام کارگر و به کام خود به درد دیگری هم خورده‌اند؟

کارگر ایرانی را رسما از گود اقتصاد و اشتغال کشور حذف می‌کنند بدون در نظر گرفتن رنجی که بر دوش می‌کشند و رسما از تلاش برای جایگزینی با کارگر خارجی فاقد مدرک ورود و اقامت در ایران می‌گویند و صدایی هم از این جماعت بیرون نمی‌آید.

اگر این حرف و تلاش‌های مذبوحانه‌ای که در ماه‌های اخیر در اتاق بازرگانی و با همکاری چند جوان کاسب و منفعت طلب مدعی سیاستگذاری در حوزه مهاجرین در یکی از کشورهای توسعه یافته افتاده بود، نمایندگان اصناف و اتحادیه‌های کارگری درب اون اتاق کار رو گل می‌گرفتند تا منافع هم وطنان خودش را به بهانه های مینیمالیستی بشر دوستی فدای اتباع خارجی غیر قانونی نکند اما اینجا باید دید آقایان پشت پرده چه معامله ای با رنج و درد کارگر ایرانی داشته‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. نمایندگان اصناف و اتحادیه‌های کارگری درب اون اتاق کار رو گل می‌گرفتند تا منافع هم وطنان خودش را به بهانه های مینیمالیستی بشر دوستی فدای اتباع خارجی غیر قانونی نکند
    ######################################

    باید این جماعت را داخل اتاق به اصطلاح بازرگانی زنده به گور کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا