خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«قطع مذاکره با پوتین و اقامه نماز از نکات برجسته سفر رئیسی بود»

امام جمعه قم گفت: یکی از نکات برجسته سفر رئیس جمهور به روسیه اقامه نماز اول وقت در کاخ کرملین با قطع مذاکره با رئیس جمهور روسیه بود؛ این کار نشان داد سخن گفتن با پروردگار در موعد خود مقدم بر هر مذاکره ای است و آیت الله رئیسی به بالاترین مقام روسیه نشان دادن که التزام عملی به اسلام دارد و نماز را ستون دین می داند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای کشورهای همسایه، مسلمان و همسو اولویت در توسعه روابط قائلند، افزود: روسیه کشوری است که دارای هر سه اولویت مذکور است علاوه بر همسایگی، با داشتن ۲۵ میلیون مسلمان ظرفیت خوبی برای گسترش روابط دارد و در بسیاری از مواضع سیاسی با جمهوری اسلامی ایران نیز همسو است.

وی دلیل دوم برای توسعه روابط بین تهران و مسکو را خنثی سازی تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران دانست و گفت: خنثی سازی تحریم دو بال دارد که اول استفاده از ظرفیت داخلی با نگاه درون‌زا و دوم استفاده از ظرفیت کشورهای مختلف و نگاه برون نگر است و این مورد تأکید مقام معظم رهبری به مسئولان است و ارتباط با روسیه می تواند تا حد زیادی تحریم ها را خنثی کند.

سعیدی با تأکید بر اینکه ما با روسیه منافع و تهدیدهای مشترک داریم، گفت: روسیه برای منافع خود در خلیج فارس به ایران نیازمند است و ایران نیز در شورای امنیت و همچنین در فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی روسیه و تأمین گندم، نهاده‌های دامی و گوشت به حمایت و کمک روسیه نیاز دارد و دو کشور در حوزه نظامی هم منافع مشترک دارند.

*قطع مذاکره و اقامه نماز از نکات برجسته سفر رئیس جمهور به روسیه بود

وی یکی از نکات برجسته سفر رئیس جمهور ایران به روسیه را اقامه نماز اول وقت در کاخ کرملین با قطع مذاکره با رئیس جمهور روسیه دانست و گفت: این کار نشان داد سخن گفتن با پروردگار در موعد خود مقدم بر هر مذاکره ای است و آیت الله رئیسی به بالاترین مقام روسیه نشان دادن که التزام عملی به اسلام دارد و نماز را ستون دین می داند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه امام باقر علیه السلام فرمودند اولین چیزی که از مؤمن سؤال می شود نماز است و اگر نماز قبول شود بقیه اعمال هم سنجیده می شود، افزود: رئیس جمهور ما به وجود امام رضا علیه السلام اقتدا کردند؛ هنگامی که در یکی از مناظرات علمی وقت نماز فرا رسید با قاطعیت فرمودند نماز را می خوانیم و باز می‌گردیم.

*پایبندی به عهد با خدا نشانه پایبندی به تعهد در مذاکره است

وی ادامه داد: نماز آیت الله رئیسی نشان داد که انسانی که به عهدش با خدا پایبند است وقتی تعهدی را در مذاکرات می‌پذیرد به آن هم پایبند خواهد بود.

سعیدی تصریح کرد: قطع مذاکره و اقامه نماز اول وقت نشان داد که ما نه وابسته به شرقیم و نه دلبسته به غرب، بلکه وابسته و دلبسته به خدا و احکام الهی هستیم و اگر در چارچوب شرع با کشوری ارتباط برقرار کنیم به اصول و شعارهای انقلاب پایبندیم.

با بیان اینکه انسان اگر معاد باور باشد سبک زندگی خود را با آن تنظیم می‌کند، اظهار کرد: ما نباید اعتقاد را با خیال و توهم اشتباه بگیریم زیرا کسی که به معاد باور دارد در راه رسیدن به دنیا هر کاری انجام نمی دهد و حق و حقوق خدا و مردم را زیر پا نمی‌گذارد.

وی در ادامه بحث تفسیری هر هفته به آیه ۳۹ سوره توبه اشاره کرد و گفت: خداوند می فرماید اگر در راه خدا کوچ نکنید خداوند شما را به عذابی دردناک مبتلا و افراد دیگری را جایگزین شما می‌کند و این استنکاف شما به خدا لطمه‌‎ای نمی‌زند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه اگر ما در راه خدا کوچ نکردیم و به جبهه نرفتیم دیگران این بار را بر می دارند و به مقصد می رسانند، گفت: این حقیقت را خداوند در چند جای قرآن تذکر داده است که اسلام درجا نمی زند و به آنجایی که باید برسد خواهد رسید ولی این افتخار می تواند نصیب ما شود یا این که به افراد دیگری واگذار شود.

وی با تأکید بر اینکه اسلام باقی می ماند و روزی همه دنیا را خواهد گرفت، ادامه داد: اگر ما از دین خدا برگردیم و دین خدا را یاری نکنیم خداوند اقوامی را می آورد که خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد و همیشه در راه خدا تلاش می کنند و از سرزنش هیچ ملامت‌گری نمی‌ترسند.

*امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق جهاد فی سبیل الله است

سعیدی امر به معروف و نهی از منکر را از مصادیق جهاد فی سبیل الله دانست و افزود: کسانی که از این امر خداوند شانه خالی کنند عذاب الهی در دنیا و آخرت به سراغشان خواهد آمد؛ پیامبر(ص) فرمودند قومی که امر به معروف و نهی از منکر نکنند و از نیکان امت من (اهل بیت) پیروی نکنند خداوند اشرار امت را به آنها مسلط می کند و خوب‌ها برای رفع شر دعا می‌کنند و دعایشان مستجاب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مردم بعد از پیامبر(ص) به وظیفه خود عمل نکردند و به دنبال اسلام حقیقی و تبعیت از امیرالمؤمنین(ع) نرفتند، افزود: دیدیم که عذاب الهی در این دنیا به سراغشان آمد، معاویه بر آنها مسلط شد، حکومت اسلامی را تغییر داد و مؤمنین را ذلیل کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. امربه معروف ونهی از منکر…حضرت ایت الله….میشودمصادیق نهی از منکر راتعریف کنید؟؟وهمچنین امربه معروف را؟؟؟الاکرام بالاتمام…

  2. چه ضربه هایی که این نمازهای بی موقع به مملکت نزده !!!امان از ریا کاری !!! خوب برادر دیدار رو موقع نماز تعیین نمی کردی وقت رو درست تنظیم میکردی کاری داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا