خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اسکوچیچ: با سبک بازی وریا غفوری مشکل دارم

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: می‌دانم که وریا غفوری چه بازیکن مهمی برای استقلال است، اما من یک مربی هستم و امکان دارد هر کسی دیدگاه خودش را داشته باشد. مسئله من بیشتر مسائل دفاعی است. وریا 35 سال سن دارد و در مصاحبه‌اش گفته بود که من 11 کیلومتر در هر بازی می‌دوم، اما این موضوع برای من مهم نیست، بلکه این اهمیت دارد که جاگیری دفاعی او چگونه است. می‌توانم بگویم که من از خود وریا غفوری بهتر می‌دانم که چطور بازی می‌کند و این مسئله برای من مهم است. چندی پیش با مربی سابق یوگسلاوی صحبت می‌کردم که او به من یک جمله گفت که در مربیگری بسیار کلیدی و مهم است. او گفت: «دراگان! تو سرمربی تیم ملی هستی و امکان ندارد همه را راضی نگه داری». اگر تصمیمی می‌گیرم، با نیت بد نیست، بلکه دارم مسائل بزرگ‌تر را می‌بینم. مشکلی با وریا غفوری ندارم، بلکه با سبک بازی او مشکل دارم. این موضوع درباره رامین رضاییان هم صدق می‌کند و با سبک بازی او نیز مشکل دارم. هیچ مسئله دیگری در میان نیست.

به گزارش تسنیم، اسکوچیچ درباره شرایط تیم ملی از دو سال پیش تاکنون گفت: دو سال پیش شرایط ما خوب نبود، بحث میزبانی در بحرین هم پیش‌آمد و در شرایطی مسابقات را شروع کردیم که مسئله کرونا وجود داشت و این دغدغه کرونا را همین الان هم داریم. با این حال شرایط خیلی خوب پیش رفت و مسئله روانی را خیلی خوب مدیریت کردیم. در این دو سال ما را دست کم گرفتند، اما گوش ما بدهکار نبود، کار خودمان را انجام دادیم و الان یک قدم کوچک تا جام جهانی داریم. می‌خواهم که برخی فکر نکنند کار تمام شده و موضوع را ساده بگیرند، در این دو سال کارها راحت انجام نشده است.

وی افزود: از خدا می‌خواهم در سلامت بازیکنان به ما کمک کند، چون خیلی مهم است که بازیکنان را سلامت داشته باشیم یا نه. در این دو سال به تیمم اعتماد کامل داشتم و ایمان ما به موفقیت هیچ وقت خدشه‌دار نشد. در بحرین حتی یک امتیاز هم نمی‌توانستیم از دست بدهیم و شرایط در لبنان و اردن هم سخت بود و بازیکنان به لحاظ روانی تحت فشار بودند.

اسکوچیچ یادآور شد: مسئله دیگر آمادگی جسمانی بازیکنان و موضوع بعدی هم پرونده ویلموتس بود. بحث دستگاه‌های آنالیز و مشکلات دیگر نیز داشتیم. امیدوارم مشکلات بازیکنان نیز حل شود و می‌دانم آقای عزیزی خادم با وزیر ورزش جلسه داشته و به دنبال حل مشکلات بازیکنان است. این موضوع برای من هم خیلی مهم است که بازیکنانم بدون دغدغه بازی کنند. می‌دانم این موضوع چقدر اهمیت دارد که ایران در جام جهانی حضور داشته باشد.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه در تمام این مدت که او هدایت ایران را به عهده داشته تیمش بدون حضور تماشاگران بازی کرده و این دو بازی شاید تماشاگران به ورزشگاه بیایند، گفت: بله، این موضوع خیلی سخت بود و نمی‌توانستیم شادی مردم را ببینیم، چون آنها در خانه شادی می‌کردند. فوتبال بدون تماشاگران بی‌معنی است و این موضوع زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که شما به عنوان بازیکن هستید یا به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی حضور دارید. امیدوارم با حضور تماشاگران این انگیزه را از آنها بگیریم. مسئله دیگر مربوط به میزان مسئولیت ماست، چون تیم ملی متفاوت از باشگاه است و ما هم از این موضوع مطلع هستیم و در نهایت فوتبال برای تماشاگران برگزار می‌شود.

اسکوچیچ در خصوص تقویم فشرده و متفاوت مسابقات با توجه به برگزاری جام جهانی در فصل پاییز اظهار داشت: فکر نمی‌کنم برای ما مشکلی ایجاد کند، چون بازیکنان ما حرفه‌ای هستند و به اینکه مدت زمان کمی کنار هم باشند، عادت کرده‌ایم.

وی درباره اینکه برخی مشکلات در این فشردگی وجود دارد و به طور مثال عقب افتادن بازی‌های استقلال به خاطر ابتلا به کرونا و مخالفت او با برگزاری بازی همزمان با اردوی تیم ملی، گفت: مسئله مخالفت نبود، بلکه این بود که چند روز پیش شنیدم آنها 17 بازیکن کرونایی دارند و من نمی‌توانم از آنها در اردوی تیم ملی استفاده کنم، اما بعد خبر آمد که بازی قرار است برگزار شود و این برای من تعجب انگیز بود که چطور من نمی‌توانم این بازیکنان را به تیم ملی دعوت کنم، اما درست همزمان با فیفادی قرار است بازی استقلال در لیگ برگزار شود.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه اگر بازیکنی به خاطر کرونا اردوی تیم ملی را از دست بدهد چه تصمیم خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: اگر چنین مشکلی پیش بیاید، بازیکنان جایگزین می‌شوند. اکنون بازیکنان استقلال هستند و دغدغه‌ای که من دارم، در مورد بازیکنان دیگر هم هست. امیدوارم آنها با صحت و سلامت به اردوی ما برسند. چند روز پیش با پزشکان تیم پروتکل‌های محکمی را تدوین کردیم تا مشکلی رخ ندهد.

اسکوچیچ در واکنش به این سؤال که اگر در دو دیدار پیش‌رو صعود تیم ملی قطعی شود آیا دو بازی باقیمانده در فیفادی بعدی برای او مسابقات تدارکاتی خواهد بود یا به دنبال نتیجه گرفتن خواهد بود، گفت: نمی‌شود به چشم بازی تدارکاتی به آنها نگاه کرد، همیشه در تیم ملی باید انگیزه‌های جدیدی برای خودمان پیدا کنیم. مسئولیت سنگینی به دوش ماست، چون نماینده ملت و کشور هستیم. اول از همه، این اهمیت دارد که قدم نهایی را برای صعود به جام جهانی برداریم و دلم می‌خواهد همه بازیکنان از سهل‌انگاری و غفلت فاصله بگیرند و فکر نکنند که کار تمام شده است. اگر قدم اول را برداشتیم، در خصوص دو بازی دیگر هم شرایط همین است. اجازه نخواهم داد که بازیکنان با خیال راحت پا به میدان بگذارند. امکان آن هست که تفکر جدیدی را در آن بازی‌ها امتحان کنم، اما همیشه برای نتیجه گرفتن تلاش می‌کنیم. هدف ما هم فقط صعود به جام جهانی نیست و به دنبال اهداف بزرگ‌تری هستیم.

«آیا خودتان فکر می‌کردید چنین عملکردی در تیم ملی داشته باشید؟» سرمربی تیم ملی که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود، در واکنش به این سؤال گفت: به خودم باور و اعتقاد دارم به کاری که انجام می‌دهم. نقش من در این عملکرد پُر رنگ نیست، این کار گروهی بوده که همه در آن نقش داشتند. حقیقتش را بگویم این موضوع برای من چندان معنادار نیست. چیزی که برای من اهمیت دارد این است که بازیکنان تیم ملی ذهنیت برنده دارند و با این ذهنیت به زمین پا می‌گذارند.

اسکوچیچ در واکنش به این موضوع که حتماً‌ زبان فارسی را تاکنون یاد گرفته است، عنوان کرد: این یکی از اشتباهات من بوده است. ذهنیت من این بود که مدت کمی اینجا هستم ولی مدت زیادی ماندم. در این مدت تحصیلات را ادامه می‌دادم و فرصت کافی برای یادگیری نبود ولی می‌دانم یکی از اشتباهاتم من همین بوده است. بعضی مواقع هم از آن به عنوان سلاح پنهان استفاده می‌کنم، مثلا گاهی فکر می‌کنند من نمی‌دانم.

وی درباره این موضوع که آیا برانکو این توصیه را به او کرده است، گفت: خیر این توصیه برانکو نبود و حرف من شوخی بود.

سرمربی تیم ملی در خصوص ارتباط خوبش با مربیان باشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: از اول تأکیدم روی همین ارتباط بود. خیلی هم در این دو سال تلاش کردم. بازیکنان بیشتر با مربیان باشگاهی در ارتباط هستند و تمرین آنها بیشتر بر عهده مربیان باشگاه‌ها است. باید بدانیم در باشگاه چه اتفاقی می‌افتد و اینطور می‌توانیم به تیمی یکدست برسیم.

اسکوچیچ در مورد اینکه آیا نفراتی جدیدی به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد؟ گفت: بله ولی خیلی لیست متفاوتی نخواهد بود. همه تمرکزم روی این است که بازیکنان جوان دعوت شوند. واقعاً انتظارات بیشتری دارم. فکر می‌کنم در سالیان گذشته کیفیت لیگ افت کرده است، شاید نبود هواداران و کرونا تأثیر داشته است. می‌دانم جنبه احساسی روی بازیکان تأثیر دارد و نبود هواداران تأثیر دارد، ولی انتظارم بیشتر است و دوست دارم بازیکنان جوان بیشتری دعوت شوند.

وی اضافه کرد: الان در دفاع کنار و وسط فقدان داریم. همیشه دوست دارم این پیام را بدهم که جای بازیکنان جوان در تیم ملی است. هیچ ترسی از بازی دادن به بازیکنان جوان ندارم. بازیکن جوان نباید آرام درهای تیم ملی را باز کند، بلکه باید آنقدر انرژی داشته باشند که در را بشکنند، یعنی خودشان را تحمیل کنند. واقعاً دوست دارم جوانان به تیم ملی دعوت شوند. باید این تفکر را در تیم ملی جا بیندازیم. قرار نیست بازیکنان اینطور فکر کنند که 10 سال در تیم ملی هستند و جای‌شان ثابت است. احترام بازیکنان واجب است، ولی وقتی لیست جدیدی می‌آید باید بهترین و آماده‌ترین‌ها باشند.

اسکوچیچ گفت: گاهی فقط موضوع من انتخاب بهترین بازیکنان نیست و باید بازیکنان در کنار هم تیم خوبی تشکل بدهند. زمانی که فکری به سرم می‌زند باید تصور کنم ارتباط بازیکنان در زمین چطور شکل می‌گیرد. برای شکل‌گیری یک تیم مناسب باید توازن وجود داشته باشد. نمی‌توانم 7 مهاجم در زمین داشته باشم و در پست‌های دیگر کمتر بازیکن داشته باشم، الان در تیم ملی اینطور است. بازیکن در خط هافبک و دفاع کم داریم. فکر می‌کنم جای چند بازیکن در تیم خالی است تا دست من برای انتخاب راه حل بازتر باشد.

سرمربی تیم ملی در واکنش به این پرسش که روش او در اداره بازیکنان تیم ملی چیست؟ تصریح کرد: من بین بازیکنان تفاوت قائل نمی‌شوم. قانون برای همه یکسان است. اولویت ما تیم است و همه باید در خدمت تیم باشند. ممکن است یک بازیکن فوق ستاره در یک بازی تعیین کننده باشد ولی در نهایت تیم است که به جام جهانی صعود می‌کند نه بازیکن. باید تفاوت این موضوع را درک کنیم. برای من حتی گاهی بازیکنان نیمکت نشین مهم‌تر هستند چون به شما این خیال راحت را می‌دهند که می‌توانیم از بازیکنان استفاده کنیم. به عنوان مثال قدردان زحمت‌های مجید حسینی، او بازی نکرد ولی با تمام وجود در تمرینات حاضر شد و روی نیمکت‌ بود. مربی باید تصویر کلان و همه بازیکنان را در پازل ببیند. در حال حاضر تیم خیلی خوبی داریم.

وی در خصوص نقش دستیارانش و اعضای کادر در موفقیت تیم ملی، گفت: بله، بدون هر کدام از این افراد، کار ما لَنگ می‌ماند. مثلاً پزشکان به جز وظایف گذشته، در زمان کرونا وظایف بیشتری دارند. هر کدام از دستیاران وظایف خود را دارند، ماریو، ملادن، وحید هاشمیان و کریم باقری و هر کدام از آنها نقش در این موفقیت دارند. خیلی‌ها هم پشت صحنه هستند که باید از آنها تشکر کنم.

سرمربی تیم ملی درباره وحید هاشمیان اظهار داشت: همه باید با تواضع کار خود را پیش ببرند. هاشمیان خیلی سختکوشی می‌کند و نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد و این مسئله در خصوص سایر نفرات هم صادق است. اگر ما تمرکز خودمان را روی مسائل حاشیه‌ای می‌گذاشتیم، به این جایگاه و موفقیت نمی‌رسیدیم. همه ما دنبال رقم زدن بهترین شرایط هستیم.

اسکوچیچ درباره سؤالی مبنی بر حل مشکلات تیم ملی گفت: همانطور که گفتم، رئیس فدراسیون در جلسه با وزارت ورزش در حال صحبت است تا مشکلات را حل کنند. چیزی که من می‌خواهم، بهترین شرایط برای بازیکنان است. مشکلاتی وجود دارد، اما در حال برطرف شدن است تا مشکلات را از پیش‌رو بردارند.

وی ادامه داد: شرایط کشور را درک می‌کنیم، اما بازیکنان انتظار دارند پاداش خود را دریافت کنند. وقتی بازیکنان شرایط خود را را هم تیمی‌های باشگاهی خود مقایسه می‌کنند، این شرایط پیش می‌آید. من تیم ملی کرواسی را مثال می‌زنم که 40 درصد از پاداش صعود به جام جهانی به کادرفنی و بازیکنان می‌رسد. به طور مثال از 12 میلیون جایزه صعود، 5 میلیون به بازیکنان می‌رسد. من اهل ایران نیستم، اما می‌خواهم یک مسئله‌ای هم بگویم. شنیده‌ام که با واژه‌هایی مثل دلال من را صدا می‌زنند، اما برای من هیچ بازیکنی فرقی ندارد. چند روز پیش مصاحبه‌ای از یکی از بازیکنان خواندم که می‌گفت نمی‌دانم دلیل دعوت نشدنم به تیم ملی چیست، اما فقط و فقط مسائل فنی در میان است و دلم نمی‌خواهد صحبتی غیر از مسائل فنی در این خصوص زده شود. این را بگویم که تمام مسائل درباره دعوت شدن یا نشدن بازیکنان را خودم می‌گیرم. می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم تا این موضوع را مطرح کنم.

سرمربی تیم ملی در خصوص ناراحتی اشکان دژاگه که گفته بود انتظار داشته رفتار بهتری با او صورت بگیرد و بازی خداحافظی برای او برگزار شود، خاطرنشان کرد: خیلی قدردان زحمت اشکان دژاگه هستم. یک بار با او خصوصی صحبت کردم و به او می‌گفتم جزو 10 بازیکن برتر ایران در 15-10 سال اخیر بوده و این درباره مسعود شجاعی هم صادق است. وقتی من آمدم، حس کردم که نیاز به تغییر است و با خود آنها صحبت کردم و به آنها گفتم چقدر قدردان آنها هستم، اما این مسئله‌ای است که فدراسیون فوتبال باید ترتیب بدهد و برای آنها بازی خداحافظی در نظر بگیرد. من از این موضوع استقبال می‌کنم.

اسکوچیچ درباره ناراحتی وریا غفوری از دعوت نشدن به تیم ملی گفت: می‌دانم که او چه بازیکن مهمی برای استقلال است، اما من یک مربی هستم و امکان دارد هر کسی دیدگاه خودش را داشته باشد. مسئله من بیشتر مسائل دفاعی است. وریا 35 سال سن دارد و در مصاحبه‌اش گفته بود که من 11 کیلومتر در هر بازی می‌دوم، اما این موضوع برای من مهم نیست، بلکه این اهمیت دارد که جاگیری دفاعی او چگونه است. می‌توانم بگویم که من از خود وریا غفوری بهتر می‌دانم که چطور بازی می‌کند و این مسئله برای من مهم است.

وی ادامه داد: چندی پیش با مربی سابق یوگسلاوی صحبت می‌کردم که او به من یک جمله گفت که در مربیگری بسیار کلیدی و مهم است. او گفت: «دراگان! تو سرمربی تیم ملی هستی و امکان ندارد همه را راضی نگه داری». اگر تصمیمی می‌گیرم، با نیت بد نیست، بلکه دارم مسائل بزرگ‌تر را می‌بینم. مشکلی با وریا غفوری ندارم، بلکه با سبک بازی او مشکل دارم. این موضوع درباره رامین رضاییان هم صدق می‌کند و با سبک بازی او نیز مشکل دارم. هیچ مسئله دیگری در میان نیست.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا برای دعوت از بازیکنان با مربیان باشگاهی هم مشورت می‌کند یا نه، خاطرنشان کرد: مشورت نه، اما با آنها صحبت می‌کنم. تصمیم نهایی با من است که چه کسی در لیست باشد، اما همیشه با مربیان در تماس هستم. حتی به مربیان می‌گویم، اگر حس می‌کنید بازیکنی با استعداد است به ما معرفی کنید تا با تمرکز بیشتری آنها را دنبال کنیم، اما اینطور نیست که تماس بگیرم و بگویم چه بازیکنی دعوت شود. عملکرد بازیکن در زمین را می‌بینیم، اما مربیان باشگاهی هر روز با آنها در ارتباط هستند و می‌توانند اطلاعات آنها را به ما بگویند. همین چند روز پیش با مربیان در تماس بودم و با هم تبادل نظر کردیم، اما در نهایت خودم درباره بازیکنان و دعوت از آنها تصمیم می‌گیرم.

اسکوچیچ در واکنش به این سؤال که آیا پیش آمده بازیکنی را با وجود توانایی فنی به خاطر مسائل اخلاقی کنار بگذارد، اظهار داشت: بله، این موضوع پیش آمده است. بُعد شخصیتی خیلی مهم است، اما من هم در نهایت خیلی حساسیت دارم نسبت به اینکه بازیکن کار دور از شأن انجام دهد. اما موضوعم این نیست که به خاطر یک اشتباه، بخواهیم چیزی را تلافی کنیم. بازیکنان جوان هستند و ممکن است اشتباه کنند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم، اما ما در جایگاه تیم ملی باید مسئولیت‌پذیرتر باشیم و اگر لباس تیم ملی را می‌پوشیم، سه برابر روی رفتارهای خودمان حساس شویم. گاهی به بازیکن جوان حق می‌دهیم که کاری را انجام دهد، اما برخی کارها در لباس تیم ملی، قابل قبول نیست. این مسئله در مورد خودم هم صدق می‌کند.

وی در مواجهه با این سؤال که تیم ملی بازیکن محور است و آیا بهتر نیست عملکرد تیمی بهتری داشته باشد، گفت: این موضوع برای من در مورد فوق ستاره‌ها غیر قابل فهم است. ما نیاز داریم به ستاره‌ها، اما نیاز است که آنها نیز این مسئله را درک کنند که آنها اگر فوق ستاره هستند، به کمک تیم است و اگر سایر بازیکنان نباشند، آنها نیز نمی‌توانند کار خود را انجام دهند. درست است فوق ستاره‌ها می‌توانند شرایط را تغییر دهند، اما حتی بازیکن 25 لیست هم در این مدت برای ما نقش داشته است.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال چرا سیاوش یزدانی با وجود آمار بسیار خوب در ترکیب تیم ملی نیست یا چرا از امیرحسین حسین‌زاده که بازیکن جوان استقلال است استفاده نمی‌کند، گفت: در مورد بازیکنان جوان که صحبت می‌شود، این را نشان داده‌ام. مثلاً دعوت از یاسین سلمانی و حتی بازیکنان جوان استقلال مورد بحث ما بوده، اما با شرایط کرونایی که در این تیم به وجود آمده، نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

اسکوچیچ افزود: یک مسئله هم در مورد آمار است و در ایران خیلی صحبت درباره آمار و اعداد می‌شنویم که شخصاً اعتقادی به آمار و ارقام ندارم، بلکه اعتمادم به دید کادر فنی‌ام و آنالیز آنهاست. از آمار می‌توان به دست آورد که بازیکنان چه دیدی یا چه ضعف و قوتی دارند، اما فضای مجازی برای من مهم نیست. شاید هواداران به اینستاگرام چشم دارند که چه بازیکنی چه عملکردی داشته، اما این موضوع برای من مهم نیست. به هواداران حق می‌دهم که شاید گاهی حرکتی از بازیکنی ببینند تا به وجد بیایند، اما ما دقیق‌تر عملکرد بازیکنان را می‌بینیم. مزیت ما این است که هر روز با این مسئله مواجه هستیم. شاید ما هم اشتباه کنیم و فقط خداوند بی‌اشتباه است.

وی درباره دیدار با عراق و اینکه ممکن است آنها برای انتقام شکست دور رفت به میدان بیایند، یادآور شد: احترام زیادی برای عراق قائل هستیم و می‌دانیم بازی ساده‌ای در پیش نخواهیم داشت. موضوع جبران مافات آنها نیست، آنها می‌توانند شانس صعود به عنوان تیم سوم گروه را پیدا کنند. اصلاً اجازه غفلت و سهل‌انگاری را نمی‌دهیم و اگر چنین چیزی از بازیکنانم ببینم، اتفاق خوبی رقم نخواهد خورد.

سرمربی تیم ملی در مورد شباهت بین ایرانی‌ها و کروات‌ها خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم پیوندهایی بین دو کشور وجود دارد، چرا که اگر به بخش ورزش نگاه کنیم، چندین مربی کروات به ایران آمده‌اند و کار کرده‌اند. درست است که موضوع آمدن آنها کار حرفه‌ای بود، ولی از اینکه در ایران بودند، احساس خوبی داشتند. این موضوع را بارها گفته‌ام و اطرافیانم از این جمله خسته شده‌اند، ولی پیوند عمیقی بین ایرانی‌ها و کروات‌ها وجود دارد. چند روز پیش هم جایی خواندم که اولین کشوری که کرواسی را به رسمیت شناخت، ایران بود. پرچم ایران هم در مرکز زاگرب نصب شده است.

اسکوچیچ با بیان اینکه ایرانی‌ها میهمان‌پذیر هستند، خاطرنشان کرد: در خیابان‌ها امکان ندارد کسی بدون کمک بماند. حتی در کرواسی این مسائل را نمی‌بینم. به خاطر دارم وقتی جوان بودم خانواده‌ها دور هم جمع می‌شدند و غذا می‌خوردند. هر چقدر زمان گذشت این موضوع رنگ باخت، ولی در ایران خانواده نقش پررنگی دارد و هنوز دور هم جمع می‌شوند.

وی در واکنش به این سؤال که غذاهای ایرانی را دوست دارد یا کرواسی، گفت: من کمی اضافه وزن دارم که تقصیر همسرم است. وقتی در ایران هستم، بیشتر مراقب هستم. موضوع، عادت غذایی است. در کرواسی غذاهای زیادی از کشورهای مسلمان داریم، چون قبلا ارتباطاتی با کشور ترکیه داشتیم و غذاهای شبیه به آنها در کشورمان است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه چند کلمه فارسی بگوید، به گفتن «خداحافظ»، «دست‌تان درد نکند» و «بفرمایید»، بسنده کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ایشوندکه راست میگوید و فقط به ایشان حق بدهید که با تسنیم چه چیز دیگری میتواند بگوید که بعداز آن با تیپا ازتیم ملی که نه از ایران ندازنش بیرون!؟ انصاف داشته باشید سرسیاه زمستون نون مردم را نبرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا