خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«۵۰۰ تن موادمخدر از ابتدای امسال کشف شد»

جانشین فرمانده کل انتظامی به کشف بالغ بر ۵۰۰ تن کشفیات موادمخدر از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد این کشفیات در مرزهای مشترک با کشور پاکستان بوده است و در این راستا انتظار داریم با همکاری یکدیگر بتوانیم آرایش باندهای مافیایی موادمخدر را بهم بزنیم.

روزنامه نصف جهان نوشت: «جانشین فرمانده کل انتظامی در دیدار با ژنرال محمد انیق الرحمان فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان ایران را وطن امن مردم پاکستان عنوان کرد و افزود: از دیرباز این روابط و هماهنگی ها میان ایران و پاکستان تداوم داشته و دارد و این امر بر کسی پوشیده نیست.

سردار قاسم رضایی در ادامه به روابط بسیار عمیق و استراتژیک دو کشور ایران و پاکستان اشاره و بیان کرد: این روابط به نحوی است که عمق استراتژی ایران، پاکستان و عمق استراتژی پاکستان، ایران است و این برای دوستان ما خوشایند و برای دشمنان ناخوشایند است و بنابراین دشمنان همواره به دنبال این هستند تا میان ۲ملت و دولت تفرقه و نفاق اندازند.

جانشین فرمانده کل انتظامی به حادثه تروریستی که چند روز پیش با شهادت ۱۱ تن از نیروهای پلیس در منطقه راسک اتفاق افتاد، اشاره کرد و با تاکید بر اقدامات کاربردی و عملیاتی در جلوگیری از حوادث این چنینی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران با کشور پاکستان حدود ۹۸۷ کیلومتر مرز مشترک خشکی و ۲۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد و در طول تاریخ نشان داده که دو کشور هیچگاه در این مناطق تخاصم جدی نداشته و باید تلاش کنیم تا از این دست حوادث پیشگیری نماییم.

سردار رضایی از فرمانده مبارزه با مواد مخدر پاکستان تا انتظارات جمهوری اسلامی را به گوش مسئولان پاکستانی برساند تا اجازه فعالیت به تروریست ها و اشرار در خاک پاکستان و تحرکات تروریستی را ندهند.

جانشین فرمانده کل انتظامی ضمن اشاره به این که افراد و گروه های اشرار که در آن سوی مرزهای ما و در خاک پاکستان هستند عمدتاً مبادرت به حمل و نگهداری مواد کرده یا اسکورت کننده محموله های موادمخدر هستند، گفت: انتظار ما از دولت و نیروهای مسلح پاکستان برخورد جدی با این افراد است و امیدواریم نتایج این نشست ها و گفت و گوها بزودی اثرات خود را در میدان عمل و تبادل اطلاعات نشان دهد.

سردار رضایی با بیان این که برای ما قابل تحمل نیست که در خاک پاکستان اجازه تردد، اسکان و یا آموزش نیروهایی برای شرارت و برهم زدن نظم توسط عده ای انجام شود، اظهار داشت: امیدواریم در سفر بعدی انتظارات ما که همانا به هم ریخته شدن آرایش، دستگیری و یا به هلاکت رسیدن این افراد است، خبری خوبی برای ما و شما باشد.

وی خاطرنشان کرد: چند روز پیش سفری به منطقه سیستان و بلوچستان داشتم و از نزدیک با مردم و همکاران خود در این منطقه صحبت کردم و همگی برای شان سوال بود که چرا با توجه به ارتباطات و روابط دیرینه میان دو کشور ایران و پاکستان چنین حوادثی رقم می خورد.

جانشین فرمانده کل انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه مجموعه انتظامی را برقراری امنیت داخلی از مرز تا مرکز عنوان کرد و افزود: در کشور ما وظایف و اختیارات مجموعه انتظامی مقداری با دیگر کشورها متفاوت است و پلیس در کنار دیگر نیروهای مسلح و دولت وظیفه اصلی مبارزه با موادمخدر را بر عهده دارد.

سردار رضایی با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۵۰۰ تن کشفیات موادمخدر داشته ایم، اظهار داشت: این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد این کشفیات در مرزهای مشترک با کشور پاکستان بوده است و در این راستا انتظار داریم با همکاری یکدیگر بتوانیم آرایش باندهای مافیایی موادمخدر را بهم بزنیم و در این زمینه آماده کمک همه جانبه به کشور دوست و همسایه پاکستان هستیم.

او در پایان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست های میدانی در شهرهای مرزی با حضور مسئولان کشور پاکستان تاکید و ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم به صورت میدانی وارد عمل شده و اقدامی جهادی در حوزه مبارزه با موادمخدر انجام دهیم.

اشرار همواره به دنبال تخریب روابط میان دو کشور ایران و پاکستان هستند

در ادامه این دیدار ژنرال محمد انیق الرحمان فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان ضمن تشکر از فرصت به وجود آمده برای برگزاری این دیدار از سردار رضایی اظهار داشت: ابتدا سلام خود را از طرف مردم پاکستان و نیروهای مبارزه با موادمخدر کشور به شما ابلاغ می کنم.

او با بیان این که پلیس دو کشور ایران و پاکستان نقاط مشترک بسیاری برای مقابله با موادمخدر دارند، گفت: در نشست های بین المللی و مکان های مختلفی که مربوط به حوزه مبارزه با موادمخدر است همواره ایران و پاکستان زبان و دیدگاه مشترکی دارند و این برای ما باعث افتخار است و امیدواریم با حضور در کشور ایران نتایج خوبی به دست آوریم.

فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان به تاریخ، دین و ارتباطات میان نظامیان، مردم و دولتمردان دو کشور اشاره کرد و افزود: اشرار همواره به دنبال تخریب روابط میان دو کشور ایران و پاکستان هستند و باید با اتحاد یکدیگر اجازه ندهیم میان دو کشور و ملت و نیروهای مسلح ما خدشه ای وارد شود.

او به دیدار سردار رادان از منطقه سیستان و بلوچستان و شهرستان راسک اشاره کرد و گفت: فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بازدید اخیر خود مرزهای ایران و کشور پاکستان را “دیوار دوستی” نامید و گفت: دشمن همواره با نفاق به دنبال تخریب ارتباطات میان دو کشور است.

فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان با بیان این که امروز موضوع موادمخدر و اشرار تروریست با هم به نوعی عجین شده اند، خاطرنشان کرد: از طرف خودم و همه همکارانم شهادت ۱۱ تن از نیروهای پلیس را به شما و همکارانتان تسلیت می گویم.

او با اشاره به این که باید به این حادثه در ابعاد گسترده تری نگاه کنیم، اظهار داشت: همکاری های پلیس ایران و کشور پاکستان ضربات مهلکی به مافیای موادمخدر وارد کرده و دشمنان به همین جهت در صددند تا بر این همکاری ها تاثیر گذاشته و روابط مستمر و دیرنیه دو کشور را تخریب کنند.

فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان با بیان این که قطعا کشورهای فرامنطقه ای تاثیرات بسزایی در انجام ماموریت های تروریست ها و قاچاقچیان موادمخدر برای برهم زدن روابط میان ایران و پاکستان تاثیرگذارند، خاطرنشان کرد: همکاری میان ایران و پاکستان باید بیش از پیش گسترش یابد و اجازه داده نشود با رقم زدن این حوادث روابط دو کشور تخریب شود.

انیق الرحمان در پایان با بیان اینکه حتما نظرات و پیشنهادات و درخواست های مطرح شده را به گوش مسئولان کشورمان خواهم رساند، خاطرنشان کرد: برای به جلو حرکت کردن برنامه های دو کشور قطعا نیاز به همکاری های بیش از پیش وجود دارد و امیدواریم با یک زبان درخواست های خود را در مجامع بین المللی مطرح و کمک های آنان نیز در این زمینه به ما بتواند راهگشا باشد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا