خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استقبال یک حامی دولت از تغییر استاندار خراسان جنوبی

دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان جنوبی، تصمیم دولت برای تغییر استاندار را تصمیمی درست و شجاعانه و همراه با تدبیر اما دیرهنگام خواند و ابراز امیدواری کرد که این تغییر طلیعه‌ای باشد بر پیشرفت استان کم‌تر برخوردار خراسان جنوبی.

«امین محمودی‌نیا» در گفتگو با انصاف نیوز، با بیان این که «از مدت‌ها قبل تقاضای تغییر در مدیریت عالی استان را داشتیم»، گفت: «متاسفانه عملکرد استاندار پیشین خراسان جنوبی در حد نام و شان دولت تدبیر و امید نبود و کارنامه‌ی خوبی در این استان از خود به جای نگذاشت، به طوری که فعالین همه‌ی عرصه‌ها از اقتصادی و سیاسی گرفته تا اجتماعی و فرهنگی از عملکردش گلایه داشتند».

این فعال سیاسی با تاکید بر این که «از حدود یک سال قبل و حتی پیشتر، کم کم صدای نارضایتی از تیم مدیریت عالی استان بلند شد و به گوش تهران هم رسید»، اظهار داشت: «حزب اعتدال و توسعه با توجه به ابراز این نارضایتی‌ها از طرف اقشار و اصناف مختلف و همچنین با عنایت به کارنامه‌ی ضعیف استاندار، از آنجا که منافع استان و مردم برایش از بالاترین درجه‌ی اهمیت برخوردار است، برغم این که می‌بایست به عنوان حزب حامی دولت، رویه‌ی حمایت از استاندار را در پیش می‌گرفت، هم صدا با مردم پیگیری مطالبه‌ی تغییر استاندار را در دستور کار قرار داد و در این زمینه جلسات مختلفی با افراد ذی‌نفوذ و تصمیم ساز برگزار کرد».

وی افزود: «حزب اعتدال و توسعه در این جلسات گزارشی از وضعیت استان و همچنین صورت وضعیتی مستدل و کارشناسی شده از عملکرد استاندار به مقامات ارائه و آنها را بیش از پیش متوجه وضعیت بغرنج مدیریتی استان کرد و پیشنهادات حزب را نیز در این زمینه تسلیم مقامات مربوطه کرد».

محمودی نیا گفت: «با توجه به گزارش‌های ما و پیگیری‌های سایر همراهان، ما بسیار پیشتر از اینها منتظر تغییر استاندار بودیم و انتظار داشتیم که این تغییر سال گذشته اتفاق بیفتد اما هرچند معتقدیم این تغییر دیرهنگام بود، اقدامی درست و شجاعانه از طرف دولت است و ما نیز بسیار امیدواریم این تغییر طلیعه‌ای باشد بر پیشرفت استان کم برخوردار خراسان جنوبی».

دبیر حزب اعتدال و توسعه‌ی خراسان جنوبی در مورد «هیاهو و جنجال به پا شده از طرف دلواپسان و پایداری‌چی‌ها مبنی بر صلاح نبودن تغییر استاندار در سال آخر دولت و همچنین بومی نبودن استاندار»، گفت: «بهتر است آنها کمی صداقت و تقوا پیشه کنند، زیرا که این دوستان هم در پی تغییر استاندار بودند و بسیار هم در این زمینه لابی‌های گسترده کردند اما اقتضائات دولت را درک نکردند و انتظار داشتند که دولت تدبیر و امید، استانداری همفکر و همسوی آنها که منتقد دولت هستند، به کار بگمارد».

وی با بیان این که «اعتراض‌های ناشی از عصبیت کنونی دلوپسان، از سر خیرخواهی برای مردم نیست»، اظهار داشت: «دوستان دلواپس ما تا همین چندی پیش از لزوم تغییر استاندار صحبت می‌کردند و حتی گزینه‌هایی را نیز مد نظر داشتند اما به محض این که نتوانستند گزینه‌های مد نظرشان را به دولت بقبولانند، به ناگاه تغییر موضع دادند و علم حمایت از استاندار قبل و لزوم حفظ وی در سال پایانی دولت را برافراشتند. لذا بهتر است دوستان در مورد این دوگانگی در مواضع به مردم استان توضیح دهند».

دبیر حزب اعتدال و توسعه در واکنش به این که نقل شده «استاندار جدید را با چماق از استان بیرون خواهیم کرد»، گفت: «این حرف‌ها از سر عصبیت است اما آنچه که باعث تعجب است این است که چگونه افراد ملبس محترم که همیشه نماد عقلانیت و منطق بوده‌اند و در مقابل حرکت‌های تندروانه می‌ایستاده‌اند، این بار چنین سخنانی به زبان آورده‌اند، البته گمان می‌کنم این اظهارات بر اثر داده‌های غلط و اطلاعات نادرست که ممکن است توسط برخی بدخواهان داده شده است، صورت گرفته باشد، به هر حال اصل قضیه این است که این گونه سخن گفتن دون شان استانی است که در داشتن فرهنگ بالا زبانزد عام و خاص است».

محودی‌نیا در پایان در مورد اعتراضات در مورد بومی نبودن استاندر نیز گفت: «در بحث مدیریت، ملاکی به نام بومی یا غیر بومی نداریم و این دو گانه‌ی غلطی است، بلکه ملاک باید شایستگی و عدم شایستگی باشد. بسیاری از نیروهای غیر بومی بوده و هستند که عملکرد بسیار خوب و مثبتی برای استان داشته‌اند و از طرف دیگر استانهای خراسان همیشه از یک همپوشانی در مسائل برخوردار بوده‌اند و از لحاظ فرهنگی و اجتماعی قرابت بسیاری میان استان‌های خراسان وجود دارد و همان گونه که چه از اول انقلاب و چه اکنون مدیران بسیاری از جنوب خراسان در مرکز و شمال به خدمت پرداخته‌اند و برعکس، لذا باید بر شایسته سالاری تاکید کرد. البته ما نیز معتقدیم که نیروهای شایسته‌ی بومی بسیاری در خراسان جنوبی وجود دارد که استاندار جدید با کمک آنها خواهد توانست میزان بازدهی تیم مدیریت جدید را در مدتی کوتاه چندین برابر کند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا