خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا «در خدمت شما هستم» اشتباه بود؟

پس از آنکه ابراهیم رئیسی در دیدار با ولادمیر پوتین از عبارت «در خدمت شما هستم» نقدهایی به آن مطرح شد اما آیا استفاده از این عبارت اشتباه بود؟

به گزارش انصاف نیوز، این عبارت که نوعی تعارف است در سال ۲۰۱۵ یعنی ۷ سال پیش عینا توسط خود پوتین در دیداری به کار رفته و نشان می‌دهد که خلاف عرف نبوده است.

فیلم و متن سخنان رئیسی در سفر اخیر او به روسیه و دیدار با رییس جمهور روسیه در روزهای اخیر دستمایه‌ی شوخی‌ها و نقدهایی قرار گرفته است.

از جمله انعکاس ترجمه‌ی روسی عبارت «در خدمت شما هستم» در سایت کاخ کرملین، همچنان در حال دست به دست شدن و نقدهاست.

این عبارت غیر از این زبان رئیسی یک بار دیگر هم در سایت کاخ ریاست جمهوری روسیه استفاده شده بود.

پوتین در ۱۹ ژوئن سال ۲۰۱۵ در دیدار با روسای خبرگزاری‌های مطرح جهان، در کتابخانه ریاست جمهوری بوریس یلتسین در سن پترزبورگ، در پایان پاسخ به سخنان سرگئی میخائیلوف، گفت: «Я к вашим услугам. Добрый вечер!» یعنی «من در خدمت شما هستم. عصر بخیر!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقا فرق می کند یک رئیس جمهور این را به رئیس جمهور دیگر بگوید و اینکه یک رئیس جمهور به زیردستانش و یا اصحاب مطبوعات بگوید .

    21
    4
    1. موافقم، این دو موقعیت کاملاً با هم فرق میکنند

      در عین حال، به نظرم موضوع بیش از حد برجسته شده است. بالاخره در زبان چیزی به نام کانتکست وجود دارد و بی توجهی به آن، میتواند معنا را دگرگون سازد.

      البته این هم واقعیتی است که ایشان به عنوان رئیس جمهور، باید در گفتارشان بیشتر دقت کنند

    2. به نظر میاید انصاف نیوز هم این مطلب رو به صورت کنایه و یا طنز منتشر کرده. اینکه بگردی یک جمله مشابه پیدا کنید اون مربوط به ۷ سال پیش و البته به یک نویسنده پیرمرد که کتاب قصه کودکان مینویسد مشخص است که جهت آن تایید رفتار رئیسی نیست.

      1
      1
  2. بقول عرب ها..ولک وین تا وین؟بگذریم از اینکه یک شخصیت روحانی وملبس به این سلک الفاظی دراین حدتخفیف امیزدرباره خودش به طرف مقابل(درهرحدی که مخاطب باشد)نمیگوید…ولی رفتارهای تزارانه وزنده شده سلسله های مدفون شده خرس شمالی توسط یک افسر ک گ ب چنین گفتاری را برنمی تابد…

    2
    3
  3. فراموش نمی کنم..تعریف وتمجیدوتوجیه مهندس میرحسین موسوی را هنگامی که رهبری انقلاب(زمان ریاست جمهوری)وترک نشست جمعی از رهبران افریقایی ووجودمشروب برسرمیز ان جلسه….

  4. این که یک رئیس جمهور به اصحاب رسانه بگوید «من در خدمت شما هستم» یک تعارف قشنگ است؛ اما اگر رئیس جمهور یک کشور به رئیس جمهور کشوری دیگر چنین بگوید یا ناشی از جهل به امور دیپلماتیک است یا نشانه ذلت.

    4
    3
  5. حقیفت تلخه ،،،چیزی که مشخصه ایران به روسیه نیاز داره و روسها از این فرصت طلائی به بهترین شکل استفاده میکنن،،، یک عده در کشور چقدر احمقن که نماز خواندن رئیسی در کرملین رو مایه افتخار میدونن…از خواب بیدار شید از صنعت و تکنولوژی دنیا عقب موندیم

    4
    3
  6. وقتی زبان دیپلماتیک بلد نباشی نتیجه اش همین می شود. با مردمت متواضع باش و با اجنبی ها سر بالا و یا حداقل در حد خودشان

  7. سرگئی میخایلوف نویسنده 96 ساله روسی سال 2009 فوت شده. شما چه‌طور میگین 2015 پوتین این حرفو بهش زده؟ منبع موثق بیارین به عنوان یه خبرگزاری!

    1. شاید تشابه اسمی است. تصویر خبر را در متن می‌بینید. اینها مدیران تعدادی از رسانه‌ها هستند، نه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا