خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد به تعدیل نیرو در دانشگاه علوم پزشکی ایران

جمعی از نیروهای شرکتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران در نامه‌ای که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است در اعتراض به تعدیل نیرو از سوی این دانشگاه نوشته‌اند:

اینجانبان نیروهای شرکتی باسابقه در دانشگاه علوم پزشکی ایران سال‌های زیادی از عمر خود را صرف خدمت صادقانه و دلسوزانه در سیستم بهداشتی کشور کرده‌ایم و دست‌کم در بیش از دو سال در خط مقدم بیماری خطرناک کرونا جان خود و خانواده‌هایمان را به خطر انداخته و روزهای متوالی شیفت‌های سنگین واکسیناسیون و سایر مشکلات را به امید ارتقای سلامت هم‌وطن‌هایمان و نیز تبدیل وضعیت و بهبود شرایط شغلی‌مان تحمل کرده‌ایم.

هم اکنون در این برهه حساس زمانی که مجلس و دولت انقلابی در پی برداشتن تبعیض و حذف شرکت‌های واسطه و بی‌عدالتی هستند، دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در اقدامی بیرحمانه و در کمال بی‌احترامی تنها دو ماه مانده به پایان سال 1400 و عید نوروز بی‌توجه به وضعیت معیشت و مشکلات عدیده اقتصادی، بیش از چند ده نفر از نیروهای خود را بصورت شفاهی و بدون ابلاغ کتبی (جهت نداشتن پیگرد قانونی) و کاملاً ناگهانی به بهانه امتیاز عملکرد و سایر بهانه‌های واهی تعدیل کرده و کمترین توضیح و پاسخگویی در این باره ارائه نکرده است. این تعدیل نیرو در مواردی حتی شامل خانواده‌های ایثارگر هم شده و این اتفاق در حالی صورت گرفته است که با استناد به نامه ابلاغی در رابطه با اشتغال فرزندان ایثارگران، افرادی که در امر تبدیل وضعیت این افراد کارشکنی می‌کنند باید شامل انفصال از خدمت شوند.

اینجانبان همان کسانی هستیم که در دوران سخت کرونا، عافیت طلبی را اقدامی ضد ملی و بشری دانسته و به رغم همه ناملایمات و بی‌عدالتی‌ها که به نیروهای شرکتی تحمیل می‌شود، شجاعانه به رسالت ملی و انسانی خود عمل کرده و با به جان خریدن خطرات ناشی از این بیماری، به جهاد خود ادامه دادیم.

ما هیچ تصور نمی‌کردیم که کارگزاران دانشگاه علوم پزشکی ایران با نادیده گرفتن، وعده مسؤلین رده اول کشور مبنی بر رفع تبعیض بین کارکنان شرکتی و استخدامی، به یکباره چشم خود را به روی همه حقایق ببندند و ما را از کمترین حقوق انسانی و شهروندی نیز محروم کنند.

ما به رهنمودهای مقام معظم رهبری، اظهارات رئیس محترم جمهور و بیانات صریح رئیس محترم مجلس؛ جناب آقای دکتر قالیباف، امیدوار شده بودیم که پایان شب سیه سفید است و بالاخره پاداش زحمات چند ساله خود را دریافت خواهیم کرد! اما نه تنها چنین نشد که در آستانه میلاد فرخنده دخت نبی مکرم اسلام؛ حضرت فاطمه (س) و در روزهای آغازین ماه بهمن، سالروز پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی و عید نوروز، برخوردی خشن و قهرآمیز با ما صورت گرفت.

ما فکر می‌کردیم که لقب اعطایی مقام معظم رهبری به ما تعارف نیست؛ ایشان از عمق وجود باور داشته و دارند که ما مدافعین سلامت هستیم و نزد مردم ایران حرمت داریم. این هدیه مقام رهبری آنچنان به ما انگیزه خدمت داد که همه ناروایی‌ها و بی‌انصافی‌هایی را که در طول سالیان متمادی به ما کارکنان شرکتی شده، به فراموشی سپردیم و سلامت خود و کودکان خردسال خود را در معرض تهدید قرار دادیم تا در این رسالت ملی و دینی، کم فروشی نکنیم.

پرسشمان از مسئولین امر این است که آیا اتفاقی که رقم زده‌اند، با وعده‌هایی که در این مدت به مدافعان سلامت داده شد، همخوانی دارد؟ ایا جز این است که سیستم بهداشتی کشور فقط در زمان نیاز و بحران از نیروهای خود سواستفاده کرده و اکنون هیچ تعهدی در قبال آنها ندارد و این در حالی است که در تمام این مدت بار اصلی کار بر دوش نیروهای شرکتی بود اما کارانه و اضافه کار و حق کرونا و سایر امتیازات شغلی و مالی فقط به نیروهای رسمی بدون گذراندن حتی یک روز شیفت کاری تعلق گرفت!

مگر نه این است که رویکرد دولت اسلامی، تبعیت از امیرالمؤمنین علی (ع) است که فقر مرد نصرانی بر او سخت آمد و با خطاب به والیان فرمود: تا آن زمان که این مرد قدرت کار کردن داشت از او کار کشیدید؛ و اینک که پیر شده است و قدرت کار کردن ندارد، از تأمین معیشت او دریغ می‌ورزید؟ آنگاه دستور داد از بیت‌المال زندگی او و اهل و عیالش را تأمین کنند.

اکنون سؤال ما این است که آیا چنین رویه‌ای مصداق هدف وسیله را توجیه می‌کند نیست؟

در وضعیت بوجود آمده احتمال فراوان می‌دهیم که رئیس محترم دانشگاه علوم‌پزشکی ایران از این اقدام خودسرانه خبر ندارد و مدیران میانی بدون اجازه ایشان، موجبات این مصیبت را رقم زده‌اند. بر این اساس از رییس محترم دانشگاه علوم‌پزشکی ایران مصرانه می‌خواهیم که بیش از گذشته پاسدار شرافت شغلی ما باشند و اجازه ندهند در ایام پایانی سال و در آستانه میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) حرمت‌شکنی شود و حرمت وعده‌های رییس محترم جمهور و رییس محترم مجلس که همواره پدیده نیروهای شرکتی را نامردمی و غیرمنصفانه خوانده‌اند، شکسته شود.

در پایان امیدواریم به برکت میلاد فرخنده بانوی بزرگ خلقت که قرآن او را خیر کثیر نامیده است، هر چه زودتر از کسانی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند، دلجویی و زمینه خدمت عادلانه آنان فراهم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ما که خودمون خبر داریم اکثر این نیروها چند سال پیش با پارتی و بدون تخصص مربوطه وارد دانشگاه شدن و اکثرا هم در واحد‌هایی که بودن اصلا کار تخصصی نداشتن و عملا نیروهای اضافی بودن وفقط حقوق میگرفتن.دانشگاه نیروهای تخصصی مورد نیاز رو بیرون نکرده.

    2
    3
    1. سلام. به هر شکل استخدام شده اند حتما مورد نیاز بوده اند و ایشان هم زن و فرزند دارند باید همه جوانب را در نظر گرفت چه با پارتی آمده باشند چه مثل شما شاید باسواد و تخصص ویژه. کمی نظر بلند باشیم.

  2. اکثر نیروهای شرکتی با رابطه و آشنا بازی وارد دانشگاه شدن و هیچ کار مفیدی هم نمی‌کردن.خیلی از افراد دیگری بودن که تخصص لازم رو برای کار در دانشگاه داشتن ولی همین افراد جای اونها رو اشغال کردن و چون اونا آشنا نداشتن نتونستن بیان سرکار .

    2
    2
  3. دانشگاه ایران تنها بیمارستان تخصصی سوختگی کشور بیمارستان مطهری رو هم به علت اینکه سوددهی زیاد براشون نداشته میخوان جمع کنن ، زمینش رو بفروشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا