خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرش 1200 شانه بخریم یا نه؟

رپورتاژآگهی

فرش 1200 شانه بخریم یا نه؟

کم کم داریم به عید نوروز نزدیک میشیم و همه ما فکر تغییر و تحول دکوراسیون خانه به سرمان میزند. فرش هم یکی از وسایل خانه است که تعویض و تغییر آن در تغییر دکوراسیون خانه تاثیر زیادی دارد. بهترین و با کیفیت ترین فرش ماشینی در حال حاضر فرش کاشان است. اما فرش کاشان در انواع مختلف شانه و تراکم و طرح و نقش تولید می‌شود که انتخاب بهترین آنها برای ما مشکل است. امروزه تنوع و زیبایی و کیفیت فرش های 1200 شانه بقدری گسترده شده که چشم هر خریدار فرشی را به خد جلب می‌کند. اما باید بدانید که بعضی از فروشندگان فرش برای فریب مردم و گول زدن آنها فرش هایی با شانه و تراکم کمتر را در قالب فرش کاشان با شانه و تراکم بالا بفروش می‌رسانند.  حال اگر ما اطلاعات کاملی درباره فرش کاشان و شانه و تراکم آن داشته باشید، ما یک متخصص فرش هستیم و به راحتی می‌توانیم بهترین فرش کاشان را صاحب شویم.

با ما همراه باشید که قرار است به یک متخصص فرش 1200 شانه تبدیل ‌شویم و بهترین فرش کاشان 1200 شانه را برای خود خریداری ‌کنیم.

اصلا چرا فرش کاشان؟

خب برای داشتن یک خرید هوشمندانه ما باید دلیل هر انتخابمان را بدانیم. پس در قدم اول می‌پردازیم به پاسخ این سوال که اصلا چرا باید فرش کاشان بخریم؟

وقتی صحبت از خرید فرش کاشان می‌شود حدود 90% افراد فکر خرید فرش ماشینی کاشان را در سر دارند؛ زیرا هم قیمت مناسب تر و هم ماندگاری بیشتری در برابر فرش دستبافت دارد. پس سوالمان را تصحیح می‌کنیم: چرا فرش ماشینی کاشان را باید بخریم؟

وقتی برای اولین بار فکر تاسیس کارخانه تولید فرش ماشینی در ذهن ها جا گرفت، مقامات و دولت مردان آن دوران بسیار با آن مخالف کردند. مردم کاشان از مصمم ترین مردم کشور عزیزمان هستند که قصد تاسیس کارخانه تولید فرش ماشینی را داشته و با تلاش های بسیار زیاد و بعد از پیروزی انقلاب در سال 1365، موفق به تاسیس آن شدند. پس اولین دلیل برای خرید فرش کاشان ، قدمت و سابقه فرش کاشان است.

فرش کاشان قلب فرش ایران بوده و نه تنها برای نیاز داخلی بلکه برای مردم سرتاسر جهان فرش ماشینی با کیفیت تولید و عرضه می‌کند. حدود 80 درصد از بازار فرش جهان متعلق به فرش کاشان است. حال با یک دو دوتایی ساده نیز می‌توان نتیجه گرفت که وقتی اینهمه تقاضا و درخواست برای فرش کاشان در ایران و در سرتاسر جهان وجود دارد حتما فرش کاشان کیفیت بسیار بالایی دارد.

یکی از عوامل مثر در تعیین کیفیت فرش ماشینی، دستگاه هایی است که با آنها الیاف فرش ریسیده و بافته شده است. حدود 700 کارخانه تولید کننده فرش کاشان در شهر کاشان مستقر است و تمام این کارخانه جات از بروزترین دستگاه های بافندگی و ریسندگی برخوردار هستند. پس می‌توان نتیجه گرفت که کیفیت فرش کاشان از لحاظ بروز بودن دستگاه هایی بافندگی و ریسندگی تامین شده است.

معروف ترین برند های فرش ماشینی تولید کننده فرش کاشان بوده و در کاشان مستقر هستند.

از سویی دیگر ما در کشوری زندگی می‌کنیم که فراوانی زیادی در فرش و طرح و رنگ و جنس آن وجود دارد. حال اگر با وجود اینهمه حق انتخاب همچنان مردم علاقه مند به خرید فرش کاشان هستند، نشان از کیفیت فرش کاشان می‌دهد.

خب حالا که کاملا با دلیل خرید فرش کاشان آشنا شدیم، به سراغ آشنایی با فرش 1200 شانه می‌رویم و به سوال اصلی باز می‌گردیم.

فرش 1200 شانه

چرا فرش کاشان 1200 شانه؟

می‌دانید شانه فرش چیست و چه تاثیری در فرش دارد؟ اصلا چرا افراد عاشق خرید فرش کاشان با شانه بالا هستند؟ چرا همه جا صحبت از خرید فرش کاشان 1200 شانه است؟ بریم که به پاسخ تک به تک این سوالات برسیم.

شانه آن تعداد گره ای است که در یک متر از عرض فرش بافته شده است. هرچقدر شانه فرش کاشان شما بالاتر باشد، فرشی ظریف تر و زیباتر دارید. برخلاف باور غلطی که بیشتر افراد در زمینه کیفیت فرش ماشینی دارد باید بگوییم که شانه فرش هیچ تاثیری در کیفیت فرش کاشان ندارد و تنها باعث زیبایی طرح و نقش ورنگ فرش ما می‌شود.

افراد عاشق خرید فرش کاشان 1200 شانه هستند زیرا انواع رنگ و نقش فرش کاشان 1200 شانه خیلی گسترده و زیاد است و برای هر سلیقه و فرهنگ و سبکی فرش در آستین خود دارد. شما هر سبک خانه ای که داشته باشید و هر طرح و رنگی که در ذهنتان تصور کنید در تنوع فرش کاشان 1200 وجود دارد. دلیل اینکه چرا همه جا صحبت از خرید فرش کاشان 1200 شانه است نیز برای همین تنوع رنگی و طرحی گسترده است.

گفتیم که بعضی از فروشندگان فرش ماشینی فرش کاشان با شانه کم را با قیمت بالا در قالب فرش کاشان با شانه بالا به خریدار می‌فروشند. اما قرار شد که ما اینجا به یک متخصص شانه فرش تبدیل شویم. پس وقت آن است که یاد بگیریم خودمان شانه فرش دلخواهمان را تشخیص دهیم.

تشخیص شانه فرش کاشان

تنها ابزاری که برای تشخیص شانه فرشتان لازم دارید، یک خط کش است. فرش کاشان مورد پسندتان را به پشت پهن کنید و خط کش را به برروی عرض فرش کاشان قرار دهید. تعداد گره هایی که د یک سانتی متر از فرش زده شده را بشمارید. حال آن را در 100 ضرب کنید. جواب شما باید همان شانه فرش حاضر باشد. برای مثال فرش کاشان 1200 شانه در هر یک سانتی متر از عرض آن باید 12 گره وجود داشته باشد. 12*100 برابر 1200 است. به همین راحتی!

حالا که شانه فرش را یاد گرفتیم بیاید با تراکم فرش کاشان و راه تشخص آن نیز آشنا شویم.

تراکم فرش آن تعداد گره های که در یک متر از طول فرش زده شده است. هرچقدر تراکم فرش کاشان شما بالاتر باشد، فرش شما لطیف تر و نرم تر است. دقت کنید که تراکم فرش کاشان نیز مانند شانه فرش کاشان هیچ تاثیری در کیفیت فرش ندارد و تنها در لطافت فرش تاثیرگزار است.

قصر فرش کاشان

راه تشخیص تراکم فرش کاشان

تشخیص تراکم فرش کاشان مانند تشیخص شانه فرش است؛ با این تفاوت که شما باید خط کش را به صورت طولی روی فرش کاشان قرار دهید و تعداد گره هایی که در یک سانتی متر از طول فرش قرار دارد را بشمارید. حال عدد بدست آمده را در 100 ضرب کنید و تراکم دقبق فرشتان را بدست آورید.

رابطه بین شانه و تراکم فرش کاشان

یک راه هوشمندانه تر برای تشخیص اینکه فرش شما فرش کاشان اصل است یا خیر دقت به همین رابطه بین شانه و تراکم فرش است. دستگاه های بافندگی بروز امروزی از 3 نخ پود برای بافت فرش استفاده می‌کنند. برای مثال وقتی از 3 نخ برای بافت فرش ماشینی 12 متری استفاده شود و فرش 1200 شانه تولید شود باید تراکم آن 3600 باشد. یعتی تعداد گره هایی که در طول فرش زده شده 3 برابر تعداد گره هایی باشد که در عرض فرش زده شده است خرید فرش استاندارد واقعا کار دشوار و زمان بریست اینجاست که اگر ما به سراغ خرید از یک برند مطرح برویم کار برای ما راحت تر می‌شود. بخصوص اگر این خرید را مستقیما از کارخانه برند انجام دهید که هم قیمت آن بصرفه تر است و هم کیفیت آن تضمین شده است و یکی از این برندها (ghasrfarsh.com).

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا