خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای رفتن به بهشت باید سفره‌ای پُر از نان داشت!

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی با عنوان «برای رفتن به بهشت باید سفره‌ای پُر از نان داشت!» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

می‌خواهید مردم را به بهشت ببیرید؟ خیلی هم عالی. خدا خیرتان بدهد. حتما این کار را بکنید. می خواهید مردم را “به زور” به بهشت ببرید؟ باز هم دم‌تان گرم، دست‌تان درست. این کار را بکنید. ما هم قلم می‌گیریم بر آزادی و اختیار. فقط راهی را که می‌خواهید مردم را از آن عبور دهید و به بهشت برسانید را یک مقدار اشتباه انتخاب کرده اید انگار. راه این است که مرجعِ مفسر، حضرت آیت الله جوادی آملی می گوید؛ نان!

همان که در دعایِ پیامبر اعظم الهی در شعب ابی طالب بدان چنین تصریح می شود:
«اَللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِي اَلْخُبْزِ وَ لاَ تُفَرِّقْ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُ فَلَوْ لاَ اَلْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لاَ صَلَّيْنَا وَ لاَ أَدَّيْنَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَلَّ؛ خداوندا! براى ما در نان بركت قرار ده و بين ما و نان جدايى نينداز. اگر نان نبود، نه روزه مى‌گرفتيم، نه نماز مى‌خوانديم و نه فريضه‌هاى پروردگارمان را انجام مى‌داديم». یعنی اگر قرار است مردم را به انجام فرایض بخوانید و از این راه آنان را به بهشت ببرید باز باید  برای نانِ گرمِ سفره شان تدبیر کنید. تفرقه و فاصله انداختن میانِ نان و ایمان به کُفر می انجامد. این نیز کلام پیامبر خدا(ص) است که: «كَادَ اَلْفَقْرُ أَنْ يَكُونَ كُفْراً» معنایش روشن است اگر عمدا نخواهیم بر آن چشم ببندیم!

راه بهشت هم از همین مسیر است اگر نخواهیم به دنبال راه دیگری باشیم که معلوم نیست چیست و به کجا می‌رسد! آیت الله در دیدار علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران به همراه برخی از اعضای شورای فقهی این بانک، می‌گویند: «در بیان قرآن کریم، مال عامل قیام یک ملت است اگر ملت بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد، فقیر به معنای ندار نیست! بلکه کسی است که ستون فقراتش شکسته است، کسی که ستون فقراتش شکسته است حرف شنوی از حکومت ندارد». با ستون فقرات در هم شکسته نمی‌توان ایستاد و دشمن را در هم شکست. برای شکستِ او حتما باید به توانایی، قامت رشید کرد و در رشد و بالندگی، او را زمین گیر کرد. جز این هم هر کاری بکنیم بیشتر خود را به زحمت خواهیم انداخت.

حضرت آیت الله جوادی آملی به این نکته ظریف هم توجه می‌دهند که «از نظر فلسفه و کلام، اصول اعتقادی، اصل اول است، اما از نظر جامعه شناسی، اقتصاد حرف اول را می‌زند. در اسلام، از «مال» به ستون فقرات یک ملت تعبیر شده، چرا که گاهی مشکلات اقتصادی باعث می‌شود حتی یک حکومت بزرگ سقوط کند». با این سخن، راهِ رسیدن به بهشت، نشانه‌گذاری هم می‌شود اگر برخی‌ها مردم را به اشتباه نیاندازند. همان‌ها که دست‌شان در اختلاس و زبان‌شان در فریب خلق، دراز است چه، همان طور که این مفسر قرآن بیان می کند؛ «اختلاس‌های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست، این اختلاس‌ها با قلم افراد صورت می گیرد نه با زور اسلحه». جلوی این افراد را باید گرفت. اینان اند که به نام بهشت، دروازه جهنم را به روی یک ملت می گشایند با فقر و تورمی که رقم می زنند. این دست های آلوده را باید کوتاه کرد همان که آیت الله می گوید: «از کارهای اصلی بانک مرکزی این باشد که دست قانون دانانی که قانون را دور می‌زنند از ذخایر بانک مرکزی کوتاه کند». کاری که اگر انجام شود، روزگار مردم بهتر خواهد شد و خواهند توانست بر فقر چیره شوند و در راه خدا بایستند و به بهشت بروند…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا