خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرطان های شایع در زنجان

سرطان های شایع به گفته‌ی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شامل سرطان‌های پستان، پوست، معده، روده بزرگ و پروستات هستند.

به گزارش سبلان ما، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان روز شنبه در گفتگویی بیان کرد: سرطان پستان در زنان و سرطان معده در مردان در استان زنجان شیوع بیشتری دارد.

مشهود تقی‌لو با بیان اینکه میزان شیوع سرطان در این استان نسبت به میانگین کشوری نرخ کمتری دارد، اضافه کرد: با تمرکز بر پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ها می‌توان بار ناشی از این بیماری را کاهش داد.

این مسئول ادامه داد: سرطان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر از تهدیدهای اصلی برای سلامت بشر در قرن حاضر است.

به گفته وی، پس از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان دومین عامل مرگ در کشورهای توسعه‌یافته است و سومین عامل پس از آنها سوانح و حوادث در کشورهای کمتر توسعه‌یافته به شمار می‌رود.

او ادامه داد: بیماری‌های غیرواگیر شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در کشورمان است که عمده‌ترین آنها با میزان مرگ‌ومیر بالا شامل بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های تنفسی، دیابت و حوادث ترافیکی است.

وی اظهار داشت: کم‌تحرکی، پرهیزانه غذایی ناسالم، استعمال دخانیات و مصرف الکل چهار عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر است.

او خاطرنشان کرد: بیماری‌های غیرواگیر بیماری است که جدی گرفته نمی‌شود و زمانی تشخیص داده می‌شود که زمان زیادی از آن سپری شده است، از همین رو فرهنگ‌سازی و آموزش برای پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها بیش از گذشته ضرورت دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا