خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی؛ رسانه‌های غربی با استناد به روزنامه شرق‌الاوسط و از زبان علیرضا نوری‌زاده، سروصدایی راه انداخته‌ که محافظه‌کاران کودتایی علیه خاتمی تدارک دیده‌اند

سایت روزنامه شرق نوشت:

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی در روز بیست و پنجم فروردین همچنان از مکالمه با رهبری در مورد مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، درخصوص تحقیق و تفحص از نهادهای زیر نظر ایشان نوشته‌است. علاوه بر این به اختلافات محافظه‌کاران با دولت خاتمی، ماجرای انتخابات تهران و بمب‌گذاری در مشهد نیز اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

 رسانه‌های غربی با استناد به روزنامه شرق‌الاوسط و از زبان علیرضا نوری‌زاده، سروصدایی راه انداخته‌ که محافظه‌کاران کودتایی علیه خاتمی تدارک دیده‌اند

بروز اختلاف بین اسرائیل و آمریکا بر سر فروش هواپیمای مجهز به رادار هوایی «آواکس» از سوی اسرائیل به چین بروز کرده و آمریکا می‌گوید، توازن قوا بین چین و تایوان به هم می‌خورد. همزمان دیروز [آقای جیانگ زمین]، رئیس‌جمهور چین، برای بازدید از اسرائیل، وارد تل‌آویو شد.

در دو سه روز گذشته، ایران دو هزار اسیر عراقی را به صورت یک طرفه آزاد کرده است. دیروز در مشهد، دو بمب مقابل هتل هما و درکوچه [سیدجواد] خامنه‌ای منفجر شده؛ تلفات جانی نداشته است. دیروز در پاکستان، سُنّی‌های متعصب به مرکز دینی شیعه حمله کرده و ده‌ها نفر را شهید و مجروح کرده‌اند؛ معمولاً در محرم‌ها، این‌گونه حوادث شوم در پاکستان بروز می‌کند.

دیروز در آمریکا، تظاهراتی علیه جهانی شدن اقتصاد و تجارت جهانی انجام شده. رسانه‌های غربی با استناد به روزنامه شرق‌الاوسط و از زبان [علیرضا] نوری‌زاده، ضدانقلاب فراری ایرانی، سروصدایی راه انداخته‌اند که محافظه‌کاران و سپاه و …کودتایی علیه آقای خاتمی تدارک دیده‌اند و ابطال انتخابات‌ بعضی از شهرها و احتمال ابطال انتخابات تهران و حمله به مطبوعات را از مقدمات آن معرفی می‌کنند و حتی تصادف و مصدوم شدن آقای [رجبعلی] مزروعی را که با آمدن سگی در مسیر اتومبیل ‌او پیش آمده، به آن مربوط می‌کنند.

عفت و [خواهرش] اشرف، به جلسه زیارت عاشورا رفتند و من برخلاف پنج‌شنبه‌های دیگرکه دفتر کوشک می‌رفتم، برای انجام و تکمیل‌کارها قبل از تعطیلی‌ها، به دفتر مجمع رفتم. تا عصر به مطالعه گزارش‌ها و جراید و بولتن‌ها و انجام امور دفتر پرداختم.

تلفنی با رهبری، در مورد جواب نامه آقای مجید انصاری و مصوبه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، درخصوص تحقیق و تفحص [از نهادهای زیر نظر رهبری] صحبت‌کردم؛ گفتند، نفیاً و اثباتاً چیزی نمی‌گویند. عصر آقای [سید علی‌اصغر]حجازی از دفتر رهبری آمد. در مورد برنامه سخنرانی رهبری و مسائل مطبوعات و قوه قضائیه، تذکراتی دادم.

شام را آقای [محمد] جمعه‌ای از محافظان، از نذری مسجدشان، قُرمه سبزی و پلو فرستاده بود. دکتر سعید لاهوتی، [همسر فاطی] هم آمد. هنگام شام، مواردی از کرامت‌ مرحوم سیدمحمدتقی معصومی را نقل کرد و گفت، قبرش در یکی از قبرستان‌های متروکه مشهد است؛ گویا سال گذشته که می‌خواسته‌اند، قبرستان را به پارک تبدیل کنند، بولدوزرها در نزدیک قبر او پیش نرفته‌اند و لذا به دستور آقای [عباس واعظ] طبسی، [تولیت آستان قدس رضوی]، قبر او را حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا