خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دست رییس جمهور براى تغييرات كابينه باز است»

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، نزدیک‌ترین حزب اصلاح طلب به حسن روحانی، با بیان این که «دست رییس جمهور براى تغييرات كابينه باز است» گفت: روحانى نمى‌تواند منتقد وزرايى باشد كه خود انتخاب كرده است!

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت تلگرامی آقای مرعشی در پی می‌آید: در پنج سال گذشته آقاي روحاني ما و هوادارانش را به سخنراني‌هاي خوب خود عادت داده است. زماني مواضع انتقادي ايشان متوجه نهاد‌هاي خارج از دولت بود. آن سخنراني‌ها نشان مي‌داد رییس جمهور از طرف افرادي خارج از دولت تحت فشار قرار دارند. اما وقتي رييس دولت درباره وزرايي كه خود انتخاب كرده منتقد است كمي تعجب‌برانگيز است زيرا رییس جمهور در عزل و نصب وزرا بنابر قانون اختيار تام دارد.

🔴 با توجه به شناخت و اطلاعاتي كه من در اختيار دارم، بخش عمده گلايه‌مندي بيشتر وزرا مربوط به سازمان برنامه و بودجه است زيرا معتقدند اين سازمان از وزارتخانه‌هاي متبوع هر وزير پشتيباني لازم را انجام نمي‌دهد. به ترتيب اولويت پس از سازمان برنامه و بودجه، بيشتر انتقاد‌ها و گلايه‌ها متوجه بانك مركزي است.

🔴 مردم از هر تغييري كه توسط رييس جمهور انجام شود استقبال مي‌كنند. دست رييس‌جمهور براي تغيير كابينه باز است و اين مهم موضوع پيچيده‌اي نيست.

🔴 زماني كه من در كرمان استاندار بودم، يكي از وزرا به اين استان آمد. در جلسه پيرامون مسائل مختلف صحبت شد و در انتها وزير گفتند كه من اين موضوعات را منعكس مي‌كنم. در همان لحظه معاون من به شوخي به ايشان گفت شما خودتان وزير هستيد؛ به چه كسي مي‌خواهيد اين موضوعات را منعكس كنيد؟ حكايت اين روز‌هاي رييس‌جمهور حكايت همين خاطره‌اي است كه براي‌تان تعريف كردم. رييس‌جمهور طبق قانون اساسي هر اختياري را دارا نباشد، اختيار تغيير وزرا را دارد.

🔴 من فكر نمي‌كنم تغييراتي در راه باشد زيرا اگر نياز به تغييرات باشد رييس‌جمهور با استفاده از اختيارات قانوني خود اين كار را انجام مي‌دهد و ديگر نيازي به سخنراني‌هايي از اين دست نيست. در صورت بروز تغييرات، رييس‌جمهور بايد علت تغيير را به مردم گزارش دهد. من خيلي دلم مي‌خواهد آقاي روحاني همين جديتي كه در بيان مطالب دارند را در عمل هم داشته باشند و از اين مهم استقبال مي‌كنم.

🔴 من نمي‌توانم درك كنم كه فردي از خود انتقاد داشته باشد. وزراي دولت دوازدهم توسط شخص رييس‌جمهور انتخاب شدند و كسي اين افراد را به آقاي روحاني تحميل نكرده است. اگر فردي نااميد يا ناتوان است، رييس‌جمهور بايد او را بركنار كند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا