خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش علم‌الهدی به حضور زنان در ورزشگاه: صیانتی که بنده گفتم، نشد

امام جمعه مشهد گفت: این که شما خواهران را بردید در جو میدان ورزش و تماشای فوتبال، آن هفته هم عرض کردم حضور خواهران در تماشای فوتبال باید صیانت شود. شما زحمت کشیدید جا را جداگانه کردید و فاصله انداختید و متشکر هستیم. اما آن صیانتی که بنده گفتم، نشد. بنده عرض کردم صیانت باید کامل شود، صیانت کامل نیست، با برنامه‌های دیروزی که خواهران رفتند در زمین فوتبال، صیانت از خواهران به طور کامل حفظ نشد، حرکت‌هایی صورت گرفت اما صیانت کامل نشد، باید کامل شود؛ اصلأ جایگاه خواهران در وضعی باشد که هیجانات خواهران در تماشای فوتبال به جایی منعکس نشود که دیروز اینطور نبود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نمازجمعه مشهد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله «جهاد تبیین» اظهار کرد: تبیین به معنای روشنگری است. مردم در «واقعیت انقلاب» و «اصول انقلاب اسلامی» باید روشن بشوند. ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و این موضوع، هم برای امت اسلام و هم برای جهان اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع که چرا این روشنگری را جهاد می‌گویند، به این علت که هر حرکتی که مقابله و مبارزه با دشمن در آن باشد، جهاد است. رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود فرمودند جهاد هر تلاش و هر حرکتی نیست، حرکتی که در خط مبارزه با دشمن است و مقابله با آن است، جهاد است.

آیت الله علم الهدی افزود: مسئله تبیین و روشنگری امروز، حرکت عظیم و موثر در مقابله با دشمن است. دشمن ما در تمام تنازعات خود و مبارزاتش شکست خورده، در تمام توطئه‌ها و فتنه‌ها و در حرکت‌های سیاسی و نظامی شکست خورده است، نقطه قدرت ما به جایی رسیده که دشمن حتی جرات تهاجم نظامی به ما ندارد. دشمن امروز به همه تجهیزات رسانه‌ای و ارتباطی مجهز شده و هدف او حذف اصل انقلاب و ارزش‌های این انقلاب است که اگر توانست ارزش‌های انقلاب را از درون جامعه ما بزداید، طبیعی است که انقلاب در ما سقوط می‌کند و اگر این اتفاق افتاد، دشمن بر ما مسلط می‌شود.

وی افزود: تنها راه باقی مانده برای دشمن، تحریف انقلاب است که همه توان خود را در این را صرف می‌کند. این شگرد دشمن است که اگر در یک مقاله و تریبونی برای مردم مطالبی تبیین شود، کلمات تبیینی را قطع کنند، چینش کلمات را منحرف کنند، تهمت بزنند و دروغ بگویند و مسائل ضدانقلابی را به جای انقلابی جا بیندازد. اگر در خط تبیین انقلاب کسی در تریبونی حرفی زد، می‌آید با همین شیطنت‌ها از یک جریان و عنصر انقلابی دیگر سخنی بر ضد آن می‌سازد و مردم را در گفتمان انقلاب دچار تردید کند.

باید هندسه دینی زندگی مردم را تشکیل بدهد

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جریان مدیریت جامعه و کشور، باید دین حاکم باشد و حکومت کند. در زندگی مردم چه زندگی فردی و خانوادگی و چه در زندگی اجتماعی، باید هندسه دینی زندگی مردم را تشکیل بدهد. دشمن نیز همین را هدف گرفته است و با بیانیات مسموم، تحریف مطالب و تقطیع گفته‌های دیگران، این کا را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: راهکار ناکام گذاشتن دشمن در این راهبرد «روشنگری دینی» است. همه باید این روشنگری را انجام دهیم. نه تنها من در تریبون نمازجمعه، همه به‌خصوص در عرصه مجازی روشنگری کرده و اساس دین را تبیین کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از روی اطلاع عرض می‌کنم که امروز انبوهی از رسانه‌ها به‌خصوص با وضع فضای مجازی با هزاران متخصص هنر و رسانه و علوم ارتباطات، با پشتیبانی امنیتی و مالی انبوه در کار هستند تا نظام جمهوری اسلامی، افکار و مذاق ایمان‌ها و باورها را تضعیف و تخریب کنند و برگدانند، دشمن با این وضع برای تخریب دین و فکر مردم به میدان آمده است. دشمن آمده هندسه دینی را به هم بزند که اگر به هم خورد، مردم دیگر انقلابی و دنبال نظام جمهوری اسلامی نیستند و از انقلاب و دین دست می‌کشند، او با همه این قدرت آمده دارد این کار را می‌کند.

وی به انتشار و اثرگذاری شایعات در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این فضا را می بینید و کنار ایستادید و تماشا می‌کنید که دشمن بیاید هرکار می‌خواهد بکند؟ هیچ دفاع و عکس‌العملی ندارید؟ فقط خبرش را می‌آورید که در کلیپ‌ها و فضای مجازی این‌طور نوشتند و گفتند؟ افراد مطلع و متخصص می‌گویند 85 درصد این فضای مجازی را از بیرون کشور پر می‌کنند، مقام معظم رهبری همین را می‌فرمایند، 15 درصدش مال داخل است و درصد عمده‌اش هم مال یک عده افراد غافل، جاهل و نادان، یک درصد ضعیفی دشمن در داخل در این فضای مجازی حرف می‌زند آن وقت درست است یک برادری برای حفظ مطامع سیاسی خودش بیاید در زمین دشمن بازی کند؟ عزیزان نظام را مورد حمله قرار دهد و عناصر تبیین‌گر را مورد تهاجم قرار بدهد برای این که به مطامع سیاسی‌اش برسد؟ این از پشت خنجر زدن به لشکر اسلام است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی کشور وظیفه دارند کاری کنند تا زندگی اجتماعی مردم هندسه دینی پیدا کند. مخصوصأ دستگاه‌هایی مثل وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان، باید کاری کنند که زندگانی مردم هندسه دینی پیدا کند، اگر اینطور شد، می‌توانیم خط انقلاب را ادامه بدهیم وگرنه از خط انقلاب منحرف می‌شویم، وظیفه این‌هاست هندسه دینی در زندگی مردم جاری شود. در وزارت ارشاد یک فیلمی که می‌خواهند اکران کنند، یک مجوز برنامه موسیقی که می‌خواهند بدهند، اول ببیند با این فیلم، موسیقی، سریال و برنامه آیا واقعأ هندسه دینی در زندگی جامعه ما پیدا می‌شود یا نه؟ مردم باید از صداوسیما استفاده کنند و سرگرمی و تفریح داشته باشند. اما سریالی که می‌خواهند برای مردم به‌عنوان طنز یا تفریح مردم پخش کنند، اول ببینند آیا این هندسه دینی را در زندگی بهم نمی‌زند، بعد این سریال را پخش کنند. وزارت ورزش و جوانان باید ورزش ما را بر اساس هندسه دینی برنامه‌ریزی کند، اظهار کرد.

پیروزی تیم ملی فوتبال را تبریک می گویم؛ از حضور بانوان صیانت نشد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیروزی ارزشمند عزیزان هنرمند فوتبالیست ایرانی را در بازی دیروز تبریک عرض می‌کنم. هم به این عزیزان و هم به ملت عزیز فداکار خودمان. اما این که شما خواهران را بردید در جو میدان ورزش و تماشای فوتبال، آن هفته هم عرض کردم حضور خواهران در تماشای فوتبال باید صیانت شود. شما زحمت کشیدید جا را جداگانه کردید و فاصله انداختید و متشکر هستیم. اما آن صیانتی که بنده گفتم، نشد. بنده عرض کردم صیانت باید کامل شود، صیانت کامل نیست، با برنامه‌های دیروزی که خواهران رفتند در زمین فوتبال، صیانت از خواهران به طور کامل حفظ نشد، حرکت‌هایی صورت گرفت اما صیانت کامل نشد، باید کامل شود؛ اصلأ جایگاه خواهران در وضعی باشد که هیجانات خواهران در تماشای فوتبال به جایی منعکس نشود که دیروز اینطور نبود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم عزیزان ما برنامه ورزشی که برای خواهران می‌خواهند قرار دهند، چه در ورزش عمومی و چه در ورزش قهرمانی، هندسه دینی را رعایت کنند، این فرمان رهبر و ولی امر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اتفاقا بانوان نيز اعتراض داشتند که بليط به مقدار خيلى کمى به طرفداران خانم فروخته شد. اکثر بليط ها گزينشى داده بودند به … حتى آن ۲۰ درصد قولى که اداره ورزش داده بود عمل نکردند.

    8
    2
    1. هموطن عزیز سلام،
      ایشان وحی منزل نیستند اما قرار نیست که هرچیزی دیگران و مخصوصا عالمان و نخبگان و کارشناسان ما گفتند اشتباه باشه پس بجای تعصبی بودن روی افراد به حرف هاشون نگاه کنیم
      همانطور که شما به وحی منزل حساس هستین پس بدانید که روایتی از اهل بیت هست که میفرمایند لاتنظر من قال انظر ما قال
      التماس دعا

      4
      14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا