خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صداوسیما و خطر دوباره‌ی کودتا

در یادداشتی با عنوان «صداوسیما و خطر دوباره‌ی کودتا» در کانال تلگرامی وطنم پاره تنم به قلم مهدی یمینی، تحلیلی متفاوت درباره‌ی ماجرای اخیر هک شدن شبکه‌های تلویزیون مطرح شده که در پی می‌آید:

تمام شواهد و قراین نشان می‌دهد اتفاق بی سابقه‌ی دیروز در صداوسیما ربطی به منافقین و سازمان سیا و موساد و … نداشته و در چارچوب جنگ قدرت بین دو گروه از نیروهای اصیل انقلاب قابل تحلیل است.

یک طرف نیروهای راست سنتی وفادار به رهبری ایستاده‌اند و یک طرف نیروهای چپ جدید فداییان رهبری.

صداوسیما، جزو آخرین سنگرهای نظام است که در حال فتح شدن توسط انقلابیونی است که در دولت‌های نهم و دهم با میدان دادن رئیس جمهور وقت به آنان و گفتمان سازی او، شکل و شمایل به خود گرفتند و نهایتاً خود او را نیز به زمین کوبیدند. انقلابیون آتش به اختیار منتقد و معترض تمام دولت‌های گذشته.

سازمان صدا و سیما البته جزو سخت پوست ترین اجزاء نظام است و به راحتی قابل نفوذ نیست و به آن سهل الوصولی که دیگر مراکز و نهادهای انقلابی به تسخیر انقلابیون نسل جدید درآمدند، قدرت را به رقیب واگذار نخواهد کرد و در همین چند ماه نشان داده است که زمین سفت است.

اکنون دو نوع تفکر به سریر قدرت نظام تکیه زده‌اند که کم کم تنازع بین‌شان از زیر خاک بیرون خواهد زد. و اتفاق ناخوشایند دیروز در صداوسیما، نتیجه‌ی جنگ قدرت بین این دو تفکر انقلابی وفادار نظام و وفادار رهبری نظام است.

پیمان جبلی درحالی ریاست سازمان صدا وسیما را در دست گرفت که موافقان چندانی در بدنه و سطوح مختلف مدیریتی این سازمان نداشت و پیش بینی‌ها بیانگر سرنوشتی مشابه سرنوشت محمد سرافراز برای او بود. سرافراز یک سال مقاومت کرده بود و گفته می‌شد کار جبلی به شش ماه هم نمی‌کشد. نوع انتصاب‌های جبلی نیز به این ذهنیت دامن می‌زد.

عطاء الله مهاجرانی در اوج اقتدارش در مسند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات یک بار از دهانش پرید که: حاضرم تمام وزارت ارشاد را با یک شبکه‌ی تلویزیونی تاخت بزنم.

اتفاق دیروز نشان داد کانون‌های قدرت در اردوگاه اصولگرایان، حداقل بیست سال دیرتر از اصلاح طلبان به ارزش و اهمیت رادیو و تلویزیون پی برده‌اند و امروز قاطبه‌ی آنان می‌دانند هر جریانی که صداوسیما را داشته باشد، در واقع دست برتر را در سپهر سیاست کشور خواهد داشت. حتی همین صدا و سیمای یک درصدی و بی مخاطب.

انقلابیونِ پیروز و مستحضر به حمایت قاطع نهادهای نظامی و امنیتی، بشدت نسبت به رویکرد مخافظه کارانه‌ی رسانه‌ی ملی در گذشته منتقد و معترض‌اند و عزم خود را جزم کروه‌اند که جهت‌گیری رسانه را انقلابی‌تر کنند. در مقابل، جریان محافظه کار سنتی که چند دهه _ به جز یک سال ریاست سرافراز _ زمام قدرت را در این سازمان فربه و فرسوده با بدنه‌ی مدیریتی تنبل و چربی گرفته بنا ندارد قدرت را واگذار کند یا به آسانی واگذار کند.

آقای علی عسگری سالهای طولانی، معاونت فنی صداوسیما را بعهده داشته و یک ده‌ی گذشته نیز رئیس سازمان بوده است و اگر امروز کسانی باید نسبت به چرایی چنین اتفاق تلخ و ضد امنیتی در امنیتی‌ترین سازمان نظام پاسخ بدهند، نفر اول این صف آقای علی عسگری است، نه پیمان جبلی. والسلام.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. صنعت خودرو سازی با حدود 25000 نفر نیروی مازاد وبیش از دهها شرکت اضافی وزیر مجموعه که برای اشتغال معرفی شدگان نور چشمیها
    تاسیس شده ؟

    وهمچنین صدا وسیما با انباشت نیروهای غیر مولد و بیشتر پشتیبانی . نیاز شدیدی به پوست اندازی دارند .

    اکر البته خواهان اصلاح و چابکی باشند .

  2. حالا این که صدا و سیما با مشکلاتی مواجه است و باید بیشتر به رسالت ملی و حرفه ای اش توجه کند درست
    اما دیگر مغرضانه هم نباید مطلب نوشت!
    مخاطب یک درصدی آخه :))

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا