خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تأسفی بر بعضی روحانیان و مردم امیدوار به آنان!

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی با عنوان «تأسفی بر بعضی روحانیان و مردم امیدوار به آنان!» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

با تشکیل حکومت پیامبر، قریش و دیگر قبایل حجاز احساس کردند مسلمانان از سیطره قدرتشان خارج شده و چه بسا در آینده سیطره آنان بر حجاز را تهدید کنند، جنگ‌ها با مسلمانان شروع شد و همه مسلمانان مجبور شدند برای دفاع از کیان اسلام به جنگ‌ها روان شوند و فرصت آمدن به مدینه و کسب علم دین از محضر پیامبر را نیابند. با نزول آیه 122 توبه [چرا از هر فرقه‏‌ دسته‏‌اى (به سوی پیامبر) كوچ نمى‌كنند تا دین‌شناس شوند و قوم خود را هنگام بازگشت، بيم دهند]، حوزه علمیه شکل گرفت تا گروهی با خوشه چینی از خرمن علم پیامبر و اهل بیت، دین‌شناسانه به هدایت مردم کمر همت بندند و آنان را به سوی سعادت دنیا و آخرت رهنمون شوند و چنان فضیلتی ‌یابند که ملائکه،پرهای خود را فرش زیر پایشان ‌سازند(کافی 1/34) و همتشان نه فقط نجات خود، بلکه نجات مردم و جامعه باشد(روضة الواعظین1/12).

مردم از همان ابتدا متوجه عالمان به عنوان وارثان پیامبر شدند و لقمه از دهان خود و خانواده‌هایشان گرفتند و با طیب خاطر برای اداره حوزه‌های علمیه به مجتهدان پرداختند و جگرگوشه‌هایشان را راهی دیار غربت ساختند تا دین شناس شوند و برای هدایت مردم، به اوطانشان بازگردند. همین ارادت سبب شده وقتی بعضی روحانیان را می‌بینیم، بر آنان و بر مردمی که با بذل شیره جان خویش، زمینه رشد و علم‌آموزی آنان را فراهم کرده و به هدایتگری آنان امید بسته‌اند؛ تأسف بخوریم.

امروز شاهد نامه سرگشاده یکی از روحانیان هم‌شهری‌ام به رئیس جمهور بودم. ایشان به عنوان «رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» طی این نامه رئیس محترم جمهور را مخاطب ساخته که: «تلاش‌های شما، نگرش مردم به حاکمیت دینی را که به شدت خدشه دار شده بود، ترمیم کرده؛ پس اجازه ندهید تصمیمات حاشیه‌ساز از جمله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها این نگرش مثبت به شما را خدشه‌دار کند».

با توجه به معضلات بی‌شمار بخصوص در زمینه معاش و اقتصاد که فریاد مراجع را هم به آسمان بلند کرده، انتظار داشتم برادر عزیز و همشهری‌ام که باید نورچشم مردم شهرم [الیگودرز]، استانم [لرستان] و کشورم [ایران] باشد، در این زمینه و در همراهی با مردم فریاد زده و نامه سرگشاده نوشته باشد نه سخنی را که چهل سال است از تریبون‌های جمعه و جماعت و … تکرار می‌شود، بر زبان راند و منعِ فعلی را بخواهد که حرمت ذاتی ندارد و دغدغه مردم نیست!

گفتم شاید به رئیس جمهور نامه نوشته تا از مظلومیت و سخنان شکسته در گلوی کشاورزان مستضعف اصفهان دفاع کند یا فریاد شکسته در گلوی کشاورزان محروم الیگودرز را که آبشان را به فلات مرکزی و قم آورده‌اند، فریاد بکشد!

گفتم شاید نامه نوشته که فریاد بکشد چرا در انقلابی که قرار بود استاد کمونیست تدریس کمونیسم در دانشگاه را به عهده بگیرد تا به بهترین وجه، آن را تعلیم دهد و استادان عالم مسلمان آن را نقد و رد کنند، استادان مسلمان هم اگر سخنی ناخوش به مذاق ما گفتند، اخراج می‌شوند؟

گفتم شاید نامه نوشته تا فریاد بکشد چرا در سفر به روسیه و در ملاقات با پوتین عزت ملت را لگد مال کردی؟

گفتم شاید از دروغ‌های مسئوولان ذلّه شده که چرا مثلا وزیر خارجه به صراحت می‌گوید «پوتین با شتاب برای استقبال به سوی ایشان آمد و …»، حال آن که همگان در فیلم به وضوح می‌بینند او از کنار میزش تکان نخورده و …،

گفتم شاید می‌خواهد بر معتبر شمردن انتخاباتی که کمتر از نصف مردم در آن شرکت کرده‌اند، اعتراض کند،

گفتم شاید بر احیای برجام و پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف اصرار دارد تا شاید در اقتصاد کشور گشایشی حاصل شود،

گفتم شاید… و شاید … و شاید

اما افسوس و هزار افسوس که دوست عزیز و طلبه هم شهری‌ام، صاحب عنوان «رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین»، که به رئیس جمهور نامه نوشته و با عنوان «مدرّس حوزه علمیه قم» امضا کرده، درد هیچ‌کدام از اینها را ندارد و مهم‌ترین دغدغه‌اش رفتن زنان به ورزشگاه است که مباد با این رفتن، قائمه‌‎‌های عرش خدا بلرزد! آسمان به زمین بیاید! زمین اهل خود را فرو برد! و فساد غالب گردد!

آه و هزاران افسوس از این چنین روحانیانی که درد مردم ندارند و افسوس بر مردمی که با بذل شیره جان اینان را پرورانده و بدانان امید بسته‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چه قدر زن های سرزمین ما مظلوم اند … خانم هایی که ارزششان به وقار و حیا و عفت آن هاست … خانوم هایی که با حجاب و چادر نه اینکه فقط خود را از معرض مفاسد صیانت کنند بلکه در برابریک لشگر توحش و استکبار و فساد می ایستد ؛ همیشه قربانی خواست هیاهوهای منفعت طلبای سیاسی می شوند …
    شیخ ! من هم خیلی تاسف خوردم که پولی که باید خرج ساختن یک روحانی غیرتمند می شد خرج شخص مغالطه کاری مثل شما شده است
    اونایی غصه جون و مال و زندگی مردم رو دارن که غصه کرامت انسان ها رو دارن
    راستی تا حالا وصیت نامه شهدا رو خوندید ؟ دقت کردی چه قدر تاکید می کردم رو حفظ حجاب و حیا و …؟ بله اونی که غیرت رو ناموس و حجاب داره همون جونش رو میگیره کف دستش و خیره جونش رو میده
    پس خوش رقصی بسته دیگه شیخ

    4
    1
  2. چه ربطی داره؟ من خودم بارها و بارها دیدم علما و روحانیون در خط مقدم مطالبه گری و اعتراض تو حوزه های معیشتی و اقتصادی بودند. هر چیزی سرجای خودش. شما اگر خدای نکرده چند تا بیماری داشته باشی، میری همشون رو درمان کنی یا میگی چون پام درد میکنه، دیگه شکم دردم رو ول می کنم؟ اینطوری، تا بیام این بیماری رو درمون کنم اون یکی از یه جا در میره. در ضمن به طور کلی نگاه کردن زن به بدن نیمه برهنه مرد، حرمت ذاتی داره.( اشکال به داخل متن که داره آدرس غلط میده) الان رو نگاه نکنید که حیاها و حساسیت ها کم شده. فرق نمیکنه سالن بدنسازی یا والیبال و کشتی و یا حتی زمین فوتبال. اینکار اشکال داره.( باقی مسائل ورزشگاه که همه میدونن بماند) . ربا هم حرومه، کم کاری نماینده یا مسئول و ظلم به مردم و … هم حرومه. دروغگویی هم حرومه. منحرف کردن ذهن مردم با عمامه هم مشکل داره! هر کدوم تو جای خودش. جناب انصاف نیوز؛ ایندفعه لطفاً از طلبه با سواد بیشتر ، یادداشت دریافت کن. من خیلی هاشون رو میشناسم هم محقق و هم پژوهشگر هستن. خواستی بهت معرفی کنم .ببخشید، قصد توهین به شما و نویسنده محترم نیست اما این چیزا قهوه خونه ای حرف زدن هست. برای عوام خوبه اما برای خواص و آدم های دقیق، خیر.

    3
    1
  3. جناب حیدری سلام/نوشته هایتان رامیخوانم وازاینکه درد مردم ازهرجهت رادارید ممنونم. جناب سعدی صدها سال پیش فرموده :: زاهدکه درم گرفت ودینار…… رو زاهد دیگری بدست آر…. اشکال دقیقا همینجاست که کس یاکسانیکه باید درد مردم راداشته باشند دقیقا برعلیه خواستهای مردم مینویسند ومیگویند، یعنی با توجه به اخذ درم ودینار یا امید پست ومقام دیگر نیازی بمردم ندارند تا دردهایشان را فریاد بزنند.

    2
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا