خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راه‌اندازی سامانه جدید مراکز مثبت زندگی

خبرگزاری ایسنا نوشت: معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه جدید مراکز مثبت زندگی، خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سامانه جدید مراکز مثبت زندگی، دیگر نیازی به رفت‌وآمد مددجویان بین مراکز و سازمان نیست.

سید حسین خادم حسینی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی که بیش از دو سال از راه‌اندازی آنها می‌گذرد دارای نقاط ضعف هستند، اظهار کرد: برای رفع این ایرادات بررسی دستورالعمل مراکز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل مراکز مثبت زندگی شامل یک دستورالعمل و ۶ شیوه‌نامه است، گفت: ۶ شیوه‌نامه نظارت و رتبه‌بندی ضمیمه این دستورالعمل شده است. دستورالعمل و آیین‌نامه این مراکز در بحث حقوقی و فنی ایراداتی دارد که به زودی رفع و بلافاصله پس از تصویب آیین‌نامه در دولت به مراکز مثبت زندگی ابلاغ خواهد شد.

معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی کشور در خصوص مددجویانی که پرونده آنان به مراکز سپرده شده و برای برخی خدمات بین سازمان و مراکز نیاز به مراجعه چند باره دارند، بیان کرد: این موضوع را قبول داریم؛ متاسفانه سامانه پیشین نتوانسته ارتباط بین مراکز و سازمان را برقرار و نیازهای مددجویان را برطرف کند، بنابراین مددجویان همچنان مجبورند برای پیگیری امور بین سازمان و مراکز در رفت‌وآمد باشند.

خادم حسینی اعلام کرد که با راه‌اندازی سامانه جدید مراکز مثبت زندگی دیگر نیازی به رفت‌وآمد مددجویان بین مراکز و سازمان نیست. ما مشکلات را درک و از مددجویان عذرخواهی می‌کنیم.

وی ادامه داد: وجه امتیاز مراکز مثبت زندگی نسبت به سایر مراکز ارائه خدمت بر بستر الکترونیک بود تا مددجویان کمترین نیاز را برای مراجعه به سازمان و مراکز مثبت زندگی داشته باشند اما یکی از نقایص سامانه‌ ابتدایی این بود که نتوانست نیازهای مددجویان را رفع کند. در حال حاضر سامانه جدیدی طراحی و بارگذاری شده است.

معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه  سامانه جدید به صورت پایلوت در دو استان راه‌اندازی شده است، گفت: اکنون در مرحله پایلوت این سامانه و رفع نقایص آن هستیم. با سامانه جدید به بسیاری از نیازهای مددجویان پاسخ داده خواهد شد و شاهد کمترین مراجعه مددجویان به سازمان و مرکز هستیم.

خادم حسینی درباره زمان رونمایی از سامانه جدید گفت: قرار بر این بود که سامانه در تابستان رونمایی شود اما تصمیم گرفته شد ابتدا به صورت پایلوت اجرا شود و پس از رفع نقایص، آن را به صورت سراسری رونمایی کنیم.

خادم حسینی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه هر مرکز چه تعداد از پرونده مددجویان را تحت پوشش خواهد داشت، توضیح داد: براساس پرونده موجود در هر محله، پرونده‌ها تقسیم خواهند شد. اما آنچه که در دستورالعمل پیش‌بینی شده این است که یک مرکز با سه مددکار تا سقف ۶۰۰ پرونده را در اختیار داشته باشد، این درحالیست که امکان دارد نتوانیم به دلیل عدم اعتبارات، تعداد پرونده در مراکز را تا این سقف برسانیم. البته فعلا تصمیمی که سازمان گرفته این است که پرونده مددجویانی که از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند به مراکز مثبت زندگی واگذار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همچنین در اقدامی جدید قصد داریم برخی خدمات شامل خدمات اجتماع محور را به مراکز مثبت زندگی واگذار کنیم، به طوریکه در حال حاضر مددکاران در جهت یاری مددجویان برای اشتغال و خودکفایی آموزش می‌بینند تا بتوانند به عنوان همیاران مددجویان، آنها را شاغل و برای خودکفایی مالی توانمند کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا