خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ذوالنور: پذیرش یا عدم پذیرش برجام، تاثیر واقعی در جامعه خواهد داشت

حجت‌الاسلام ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پذیرش یا عدم پذیرش برجام، یک تاثیر روانی و واقعی در جامعه خواهد داشت و اگر انجام این قرارداد بتواند به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کمک کند و ما بتوانیم امروز توافق کنیم نباید آن را به فردا بیاندازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری که به صورت زنده از شبکه استانی نور پخش شد، اظهار کرد: کشور ما نشان داده است که کاملا اراده بر انجام توافق دارد اما زمانی توافق برای ایران کاربرد دارد که تحریم‌ها برداشته شود درحالی‌که آن‌ها می‌خواهند ایران را در تنگنای هسته‌ای قرار دهند و تحریم‌ها هم باقی بماند. طرف مقابل ما می‌خواهد امتیاز ندهد اما امتیاز بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما امیدواریم با تیم قوی که این دولت برای مذاکرات انتخاب کرده، توافقات به پایان اسفندماه نکشد و به شیوه مطلوب دنبال شود.

وی در رابطه با همزمانی مذاکرات وین و چین و روسیه، بیان کرد: این مذاکرات به مسیر درستی که دولت فعلی انتخاب کرده است برمی‌گردد. دولت سابق همه چیز را به برجام گره زده بود و هیچ علاقه و عزم موثری برای ارتباط با چین و روسیه نداشت.

نماینده استان قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارتباط کشور ما با روسیه خوب است و این کشور می‌تواند بازار خوبی برای محصولات ما باشد، ابراز کرد: ایران در محصولات کشاورزی، سبزی، میوه و خشکبار ظرفیت بالایی دارد و اگر دولت نقش خودش را خوب ایفا کند می‌توانیم در این عرصه بخشی از نیاز روسیه را تامین کنیم چراکه زمینه این ارتباط نیز فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما با عربستان قطع رابطه نکرده ایم، اضافه کرد: اگرچه مردم عزیز ما حق دارند که از حکام عربستان سعودی ناراضی باشند و امام راحل نیز در ماجرای کشتار حجاج سال ۱۳۶۶ فرمودند «ما از آمریکا بگذریم، از آل سعود نمی‌گذریم»، با توجه به این نکات باید دانست که قطع کننده این ارتباط جمهوری اسلامی نبود، بلکه عربستان به بهانه اشغال سفارتشان که توسط افراط برخی انجام شد ، ارتباطات دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: به جهت اینکه دین مردم ما با عربستان پیوند دارد و حرمین شریفین در کشور آن‌ها قرار دارد و از سوی دیگر عربستان یک کشور تاثیرگذار در کشورهای اطراف است چراکه کشورهای اسلامی کوچک را با پول نفت پشتیبانی می‌کند، از اهمیت برخوردار است بنابراین اصلاح روابط ما با عربستان با حفظ همه اصول و منافع و عزت کشور، تبعات خوبی برای جمهوری اسلامی به همراه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا