خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هدیه مناسب آقا، خانم بالای 25 سال؟ از بردگیم بگیر تا …

رپورتاژ آگهی

بازی کردن و خرید اسباب بازی مناسب، کودک و جوان و پیر نمی‌شناسد. همه افراد نیاز به داشتن شور و نشاط و تفریح دارند. بسیاری از افراد در برگزاری دور همی‌ها و جشن‌ها سعی می‌کنند با انجام بازی‌های مختلف وقت خود را سپری نمایند. بازی‌های زیادی وجود دارد که می‌توان انجام داد اما در این میان توجه به انجام بازی فکری یا انتخاب یک بازی بزرگسال مناسب می‌تواند به شما در مدیریت زمان کمک نماید. علاوه بر این می‌توانید با اجرای بازی‌ها و تعامل با دیگران مهارت‌های خود را تقویت کنید. یکی از لذت‌های بازی کردن در اجرای آن به صورت گروهی است.

بزرگسالان و بازی

در این روز‌هایی که افراد به زندگی آپارتمان نشینی محکوم شده‌اند و فضای چندان بزرگی برای انجام بازی‌های حرکتی و هیجانی ندارند انتخاب بازی فکری یا بازی برد گیم می‌تواند بهترین گزینه باشد. مهم‌ترین مزیت انجام بازی فکری گذراندن لحظات به شادی و هم چنین ورزش ذهن و مغز است. علاوه بر این موجب تقویت حافظه و فکر افراد می‌شود.

انجام بازی تنها برای کودکان و سنین پایین نیست بله بزرگسالان و حتی سالمندان هم نیاز دارند برای جلوگیری از پیری زودرس و آلزایمر بازی کنند. انتخاب بازی فکری بزرگسال مناسب کمک می‌کند تا فرد قدرت تحلیل و پرورش ذهنی خود را افزایش دهد.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که افراد بزرگسالی که خود را در معرض بازی قرار می‌دهند و اوقات لذت بخشی را دارند به دلیل انجام فعالیت‌های ذهنی دارای هوش بهتری هستند. انجام بازی فکری مناسب باعث می‌شود تا قدرت تمرکز در فرد بزرگسال افزایش یابد. تصمیم‌گیری، قدرت حل مسأله و بررسی و تحلیل راه حل مناسب را بالا می‌برد.

آشنایی با بازی فکری

بازی فکری شامل یک معما است که گاهی اوقات فرد را با چالش‌های بسیاری مواجه می‌کند تا با قدرت تفکر خود بتواند بهترین روش را برای بازی پیدا نماید. همین امر موجب می‌شود تا ذهن خلاق فرد فعال شده و با قدرت تفکر بهترین تصمیم‌گیری را اجرا نماید.

انجام بازی فکری از همان دوران کودکی از بدو تولد تا دوران مدرسه توسط معلمین با اجرای فعالیت‌های پیچیده و جذاب انجام می‌شود. اما انجام این بازی تنها مختص به دوران کودکی نمی‌شود بلکه در دوران بزرگسالی نیز شما می‌توانید از انجام آن لذت ببرید.

بازی فکری مزایای زیادی از جمله تمرین و ورزش ذهن، تقویت مهارت حل مسأله، به کارگیری هر دو سمت مغز، به چالش انداختن مغز، تقویت حافظه، افزایش نشاط و روحیه، کاهش میزان استرس و نگرانی، تغییر طرز فکر و هم چنین در بازی‌های به صورت گروهی افزایش مهارت برقراری روابط اجتماعی را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

بازی برد گیم یک نوع بازی فکری است. در واقع بازی‌های فکری در حالی که سرگرم‌کننده هستند، فرد را ترغیب می‌کند تا راه حل درست را پیدا کند.

معرفی بهترین بازی‌های مناسب برای بزرگسالان

بازی شطرنج

یکی از بهترین بازی بزرگسالان که می‌تواند به آن‌ها در جلوگیری از پیری زودرس و آلزایمز یا فراموشی کمک کند، بازی فکری شطرنج است. این بازی از پر طرفدارترین نوع بازی است که موجب تقویت ذهن و هوش می‌شود.

بازی فکری ماجراجویی زیر خاکی

بازی زیر خاکی یکی از انواع بازی برد گیم است که به صورت خانوادگی می‌تواند در دورهمی‌ها انجام شود. افراد با به دست آوردن کارت‌های زیرخاکی بیشتر می‌توانند مقدار گنج خود را افزایش دهند. در این بازی باید دقت داشته باشید تا کارت تکراری نیاورید که در این صورت نوبت شما‌زا دست می‌رود.

 از ویژگی‌های بارز این بازی، متناسب بودن آن با هر رده سنی، یادگیری سریع و آسان و ایجاد هیجان و جذابیت با توجه به عدم پیش‌بینی این بازی است که در افراد به وجود می‌آورد.

بازی فکری دژ

یکی از بازی‌های معمایی و استراتژیکی که می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند، بازی دژ است. افراد با یکدیگر رقابت می‌کنند تا شهر خود را بسازند. پیش‌بینی، تصمیم‌گیری، ایجاد ارتباط با دیگران، ریسک‌پذیری و … از جمله قابلیت‌های این بازی است که در افراد به وجود می‌آورد.

بازی اتللو

بازی هیجان‌انگیزی که با مهره‌ها انجام می‌شود. تاریخچه این بازی به اواخر قرن نوزدهم می‌رسد. افراد در این بازی تلاش می‌کنند تا به صورت کاملاً استراتژیک برای برنده شدن نقشه بکشند و حرکات طرف مقابل را حدس بزنند. جذابیت این بازی زمانی است که در یک لحظه و در چند قدمی برنده شدن شما ممکن است همه چیز خلاف آن شود و موجب بازنده شدن شما گردد.

بازی جنگا

جنگا، محبوب‌ترین و معروف‌ترین اسباب بازی فکری جذاب برای تمامی سنین به خصوص بزرگسالان است. جنگا از چندین قطعه مکعب مستطیل هم اندازه تشکیل شده است که افراد می‌توانند به صورت گروهی با یکدیگر رقابت کنند. هماهنگی چشم و دست و تقویت مهارت حرکتی از اهداف اصلی این بازی به شمار ‌می‌روند.

بازی فکری استوژیت

لازمه برنده شدن در این بازی، استفاده از قدرت تخیل و تصویر‌سازی ذهنی است. در واقع فردی که دارای قدرت ذهنی بالاتری باشد و توانایی خلق موقعیت و داستان را دارد می‌تواند برنده این بازی فکری شود. یک بازی برد گیم مناسب برای دور همی‌های خانوادگی است که موجب می‌شود افراد در کنار یکدیگر ساعات شادی را سپری کنند.

بازی نوستالژی راز جنگل

به جرات می‌توان گفت بازی راز جنگل یکی از اولین پیشنهاد بازی خرید برد گیم‌ هایی است که برای بسیاری از پدر و مادر‌ها خاطره‌انگیز است. در این بازی افراد با یکدیگر رقابت می‌کنند تا گنجینه‌های زیر درخت‌ها را پیدا کرده و بدون اطلاع رقیبان آن را به حاکم برسانند. بازی فکری و کارتی راز جنگل موجب تقویت حافظه و تمرکز می‌شود.

جمع‌بندی

تمامی افراد در هر سنی نیاز دارند تا اوقاتی را برای فراغت از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های زندگی داشته باشند. یکی از این زمان‌ها، سرگرم شدن در دور همی‌های خانوادگی و جشن‌ها با انجام یک بازی فکری آموزنده و سرگرم‌کننده است. علاوه بر کودکان افراد بزرگسال هم نیاز دارند تا با انجام برخی بازی‌ها خود را سرگرم نموده و مهارت‌های درونی خود را تقویت نمایند. اجرای بازی فکری در بزرگسالان موجب می‌شود تا با تقویت ذهن و فکر، مغز آن‌ها از زوال و فراموشی نجات یابد. بازی بزرگسالان متنوعی در دنیای امروز وجود دارد که موجب افزایش سلامتی در آن‌ها می‌شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا