خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیلی درباره ی «پیامک های مشکوک به اهالی رسانه»

به گزارش انصاف نیوز، «حسین قاسمی»، فعال رسانه ای اصولگرا و فرماندار شیراز در دولت احمدی نژاد، پنجشنبه شب در یادداشتی تلگرامی نوشت:

۱ – از ساعتی پیش چندین نفر از فعالان رسانه ای در گروههای تلگرامی به دریافت پیامکی از سوی یک مبدا نامشخص و مجهول اشاره می کنند. متن پیام دریافت شده این است:

«هشدار: هر گونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور از طریق ایمیل، پورتال های امن و سایر وسایل ارتباطی عملی مجرمانه و موجب پیگرد قضایی است. ضروری است ارتباطات خود را قطع نمایید. این پیامک به منزله ی آخرین هشدار امنیتی است».

۲ – در کنار اینکه بدترین و تحریک آمیزترین شیوه ی ارتباط یا تذکر یا هشدار به اهالی رسانه در این بحث انتخاب شده است، مجموعه ی دستگاههای متولی در اسرع وقت باید شفاف منشا چنین پیامکی را مشخص کنند.

اگر هرکسی یا دستگاهی بدون مشخص بودن هویتش، اقدام به ارسال چنین پیامک هایی کند، سنگ روی سنگ بند نمی شود.

نهادهای اطلاعاتی باید به صورت جدی و ضربتی پیگیر این مساله باشند. چون فردا روزی چنین پیامک هایی با چنین گستردگی خطاب به برخی گروه‌ها می تواند عواقب بد و ناخوشایندی ایجاد کند.

۳ – در صورتی که برخی فعالان رسانه ای بر اساس عدم آموزش و اطلاع رسانی کافی و لازم با برخی افراد معاند خارج از کشور ارتباط دارند، راهکارش این نیست.
جلسات توجیهی برای اهالی رسانه با صورت عمومی یا خصوصی در این خصوص با حفظ شان و شئونات آنها، بهترین اقدام است.

اگر افرادی نیز وجود دارند که با اطلاع از جوانب برخی ارتباطات با افراد معاند، چنین ارتباطی دارند و موارد خلاف منافع و امنیت ملی میان آنها تبادل می شود، از طریق دستگاه قضایی برخورد و اقدام شود.

۴ – این پیامک ها موج سنگینی که به خاطر بحث فیش های حقوقی نجومی راه افتاده بود و دولتی ها را به شدت در تنگنا و فشار قرار داده بود و حتی انتقاد خبرنگاران و فعالان رسانه ای اصلاح طلب را به همراه داشت، از تنگنا خارج و انحراف در فضای مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت خواری ایجاد می کند.

در حالی که مطالبه ی جامعه پاسخگویی قضایی و امنیتی امثال حسین فریدون بعد از سخنان رییس سازمان بازرسی کل کشور و… بود، صحنه با این پیامک ارسال شده تغییر می کند.

هر کسی یا مجموعه ای چنین اقدامی را کرده است، در زمین گیرندگان حقوق های نجومی بازی کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا