خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتظارات یک اصلاح طلب از دولت دوم روحانی

نایب رییس فراکسیون امید عملکرد اولین دولت حسن روحانی را در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مثبت دانست و گفت: دولت دوازدهم باید به مطالبات و خواسته‌های مردم که در شعارهای رییس جمهور تبلور یافته، جامع عمل بپوشاند.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با انصاف نیوز در ارزیابی از عملکرد دولت یازدهم گفت: با وجودی که دولت اول آقای روحانی توانست کارنامه‌ی خوبی از خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به جای بگذارد اما توقعات و انتظاراتی از رییس جمهور در چهار سال آینده وجود دارد که انتظار می‌رود عملیاتی شود.

وی گفت که این مطالبات، خواسته‌ها و توقعات مردم از شعارهای انتخاباتی رییس جمهور نشات گرفته است که انتظار می‌رود باعمل به این وعده‌ها از فرصتی که مردم به دولت،‌ مجلس و شوراها و به طور کلی به جریان اصلاح طلبی و اعتدال گرایی داده‌اند، بتوان حداکثر استفاده را کرد تا این اعتماد پابرجا مانده و افزایش یابد..

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به بررسی عملکرد چهار سال گذشته دولت روحانی پرداخت و توضیح داد: دولت یازدهم توانست در چهار سال گذشته با مهار رشد فزاینده تورم، رشد اقتصادی منفی را به مثبت یعنی بین 7 تا 10 رساند که این کار ارزشمند و مهمی است.

وی در عین حال با انتقاد از رکود تورمی در کشور، گفت: علی رغم مهار تورم شاهد رکود تورمی هستیم که انتظار می‌رود دولت در این دوران آن را حل و فصل کند چون به باور برخی تورم بالا بهتر از رکود است و رکود تورمی می‌تواند کشور را فلج کند.

به گفته تابش توقف فرصت‌های شغلی، اشتغال و تولید از جمله تبعات منفی رکود تورمی است که دولت باید ضمن برنامه ریزی برای علاج آن به دنبال جذب سرمایه به بخش تولید و به دنبالش افزایش رشد افتصادی و میزان اشتغال باشد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس که خواهرزاده‌ی سیدمحمد خاتمی است، همچنین اقدامات دولت یازدهم را در عرصه‌ی فرهنگی و دانشگاه‌ها موفقیت آمیز خواند و گفت: اهالی فضل و فرهنگ و فرهیختگان معتقدند فضا برای فعالیت‌هایشان بهتر شده و کمتر شاهد سایه‌ی سنگین امنیتی هستیم.

وی افزود: با توجه به گشایش در عرصه فرهنگی و دانشگاهی دولت باید زمینه تجلی خلاقیت، ابتکار و اندیشه را فراهم کرده تا ضمن تولید فیلم‌های خوب، موسیقی نیز مدارج عالی ترقی را طی کند؛ همچنین کتاب‌های خوبی تألیف و سایه‌ی سانسور کم شده و با کاهش محدودیت‌ها در فضای مجازی شاهد گسترش آن و افزایش سرعت اینترنت باشیم.

وی در ادامه عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم را نیز قابل دفاع دانست و گفت: ثقل کار دستگاه دیپلماسی متوجه مساله برجام آن هم به لحاظ اهمیتش در برداشتن تحریم‌های شکننده برای کشور بود، کاری بسیار شایسته که به اهدایت رهبری معظم انقلاب، حمایت رییس جمهور و وجود تیم دیپلماسی ورزیده انجام شد؛ اکنون در چهار سال پیش باید با گسترده‌تر تعاملات با کشورهای منطقه او استمرار تعاملات با غرب واروپا ضمن حفظ برجام از فواید اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن استفاده کرده و نقشه آمریکا و برخی کشورهای منظقه را بر هم زنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا