خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جهاد تبیین»، ما کجا و دشمن کجا؟

محمود فهمیده در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان ««جهاد تبیین»، ما کجا و دشمن کجا؟» نوشت:

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مداحان (۳بهمن) تصویری روشن از شرایط خطیر و البته پر افتخار کنونی کشور ترسیم کردند. خطیر به‌خاطر توطئه‌های دشمن که دمی از تحرک باز نمی‌ایستند و به گفته رهبری با «حرکت شیطانی» تلاش می‌کنند «افکار را برگردانند… ایمان‌ها را و باورها را تضعیف کنند، تخریب کنند».

این هشدارهای رهبری عطف به‌شرایط کنونی بسیار ضروری و بسیار مهم است. تحریم‌های ظالمانه شرایط اقتصادی را هرچه سخت‌تر کرده و باعث تورم و گرانی‌های افسارگسیخته شده است. برخی ناکارآمدی‌ها در داخل کشور نیز به‌این وضعیت دامن زده و ناخواسته وضعیت معیشت مردم را با‌ چالش‌های بیشتری روبرو می‌کند.

در چنین شرایطی دشمن یک جنگ روانی شدید را از طریق فضای مجازی و ابزارهای رسانه‌ای، جهت بمباران افکار عمومی پیش می‌برند. همان که رهبر معظم انقلاب در همان دیدار مداحان گفتند که «امروز انبوهی از رسانه‌ها… با هزاران متخصص و با پشتیبانی مالی انبوه، با پشتیبانی امنیتی انبوه در کارند». بارزترین نمونه، فرافکنی‌ها و تبلیغات گسترده و مسموم منافقین است که از طریق لشگر خود در فضای مجازی و با استفاده از انواع سایت‌ها و ماهواره تلاش می‌کنند حس سرخوردگی و نومیدی را در جامعه تزریق کنند. آنها با تولید انبوهی محتوا در قالب کلیپ، یادداشت، سخنرانی، کنفرانس و شیوه‌های دیگر، شعارهای مزورانه‌ای را ترویج می‌کنند که ظاهری آراسته و دلربا دارد، اما در عمل باعث نابودی فرهنگ و کیان کشور می‌شود. آنها به‌ویژه بر نسل جوان که تجربه کمتری دارد و نسبت به ماهیت منافقین ناآشنا است متمرکز هستند تا با تهییج این نسل، آنها را به‌اغتشاش و ویرانگری تشویق کنند.

رهبری هم روز سوم بهمن مقابله با این تهاجمات فکری را «جهاد تبیین» نامیدند و تأکید کردند که اگر این جهاد باشد «همه عرصه‌های گوناگون در وقت خود و جای خود وضعشان روشن خواهد شد و مردان خودشان را پیدا خواهند کرد».

اما متاسفانه تا امروز «جهاد تبیین» و روشنگری از سوی دلسوزان نظام، نسبت به‌حجم تهاجم فرهنگی دشمن، کم و ناکافی است. در تمام رسانه‌ها، یادداشت‌های سیاسی و گفتگوهای تلویزیونی بسیار کم از ماهیت منافقین گفته می‌شود. کار کارشناسی برای افشاگری سیاستهای این گروهک بسیار محدود است و به‌حرفهای تکراری در چند سایت مشخص خلاصه می‌شود. آیا نمی‌توانیم دست‌کم مانند عناصری که در خارج کشور هستند که بیش از آگاهان درون کشور نسبت به منافقین افشاگری می‌کنند، تلاش و قلم‌زنی کنیم؟ افرادی که دلسوز این مرز و بوم هستند و از روی وظیفه نسبت به دولت و کشور، با کار کارشناسی و متقن، جنایات منافقین را رسوا می‌کنند. برای نمونه یکی از تبلیغات دروغ و مسموم دشمنان این است که جمهوری اسلامی در دفاع مقدس، از کودکان به‌عنوان امواج انسانی استفاده کرده است. اما کمتر دفاعی در برابر این بهتان از درون کشور دیده می‌شود. به‌جایش همان عناصر خارج کشوری در مطالبی پدیده «کودک سربازان» در منافقین را افشا کرده‌اند. یکی از آنها (حیدرنژاد) در مطلبی از یک کودک‌سرباز منافقین نوشته که یادداشتی  است کارشناسی درباره یک کودک سرباز در منافقین. گزارشی دقیق و ارزشمند که نشان می‌دهد او «در ۱۵ سالگی از سوی  (منافقین) از آلمان و با فریب به عراق منتقل شد، در آنجا به عنوان کودک سرباز آموزش نظامی دید و مجبور شد بر خلاف خواستش در عراق بماند» (حیدرنژاد-۳بهمن).

اما چند مطلب این‌چنینی از سوی روشنفکران و کارشناسان درون کشور منتشر شده است؟ آیا آگاهانی که بتوانند مانند این ایرانیان وطن‌پرست- که عملا در زمره سربازانی گمنام برای کشور هستند- بنویسند و در راستای «جهاد تبیین» نقش دشمنان و حملات فکری و رسانه‌های آنها را رسوا کنند، کم هستند؟

نه‌تنها کم نیستند، بلکه کشور ما انبانی از تجربه و دانش و آگاهی است که لازمه و زیرساخت «جهاد تبیین» است. پس اکنون که مقام معظم رهبری خود راهبرد مهم کنونی برای مقابله با دشمن را مشخص کرده‌اند، باید که با روشنگری‌های پیوسته برای نسل جوان، بسترسازی دشمن برای فریب این نسل و جهت دادن آن به‌انحرافاتی مانند اغتشاش و بی‌قانونی را خنثی کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. یک بار و مردانه و تا حصول نتیجه ی غیر طولانی جهاد ساختن زندگی شایسته و بدون فقر برای عموم ایرانیان راه بیندازید . به حق قسم که به هیچ جهاد دیگری نیاز پیدا نمی کنید. والسلام

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا