خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام تسلیت سران قوا برای درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی

به‌نوشته‌ی پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، «آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی این ضایعه بزرگ را محضر مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت شریف و عموم مقلدان و شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت گفته و از پیشگاه خداوند متعال برای روح مطهر آن عالم وارسته، علوّ درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) را مسألت کرده است.

متن پیام تسلیت رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةً لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ.
ارتحال مرجع عالیقدر شیعیان، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (طاب ثراه)، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

این عالم ربانی که از شاگردان مبرز آیات عظام بروجردی، حجت و گلپایگانی بوده و پس از انقلاب اسلامی عضو مجلس خبرگان قانون اساسی و مدتی مسئولیت خطیر دبیری شورای نگهبان را بر عهده داشت، با بینش عمیق دینی، زهد و ساده‌زیستی و قلبی سرشار از عشق به اسلام و اهل بیت(ع)، بویژه حضرت ولی‌عصر(عج) عمر گرانمایه خود را وقف مجاهدت در مسیر گسترش معارف اسلامی و نظام اسلامی نمود.

این مرجع والامقام همزمان با تلاش در پاسداری از ارزشهای دینی و تألیف آثار ارزشمند فراوان و تربیت شاگردان، در سنگر مبارزات انقلابی نیز حضوری فعال داشت. به یقین آثار ماندگار و سلوک معنوی ایشان همواره الهام‌بخش و چراغی فراروی طلاب و فضلاء و حوزه‌های علمیه خواهد بود.

اینجانب این ضایعه بزرگ را محضر مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت شریف و عموم مقلدان و شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای روح مطهر آن عالم وارسته، علوّ درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»


به‌نوشته‌ی صداوسیما، «رئیس قوه قضائیه در پیامی ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس دستگاه قضا به این شرح است:

انا الله وانا الیه راجعون
إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدّها شی‏ء

ارتحال شیخ المراجع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی موجب تاسف و تاثر شد، سراسر عمر نورانی و بابرکت این عالم برجسته و فقیه مکتب آل الله علیهم السلام و بخصوص در مدت زمانی که از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راحل (ره) در شورای محترم نگهبان حضور داشته اند، همواره منشا خیر کثیر برای حوزه های علمیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران بودند.

اینجانب مصیبت فقدان این مرجع عظیم الشان را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و نایب بر حقش حضرت آیت الله خامنه ای (مدظلی العالی ) مراجع معظم تقلید، علمای عظام و فضلای حوزه های علیمه و عموم شیعیان ارادتمندان و مقلدان آن بزرگوار و بویژه به بیت شریف معظم له تسلیت می گویم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال علو درجات و غفران واسعه و برای بازماندگان و منسوبان اجر و صبر جمیل مسئلت می کنم.

غلامحسین محسن اژه ای»


به‌نوشته‌ی خانه‌ملت، «دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی ارتحال مرجع عالی‌قدر جهان تشیع، عالم زاهد و وارسته، شیخ الفقهاء حضرت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

خبر ارتحال ملکوتی مرجع عالی‌قدر جهان تشیع، عالم زاهد و وارسته، شیخ الفقهاء حضرت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی موجب تأسف و تأثر فراوان این‌جانب شد.

این عالم ربانی و فقیه صمدانی سال‌های جوانی خود را به تلمذ در محضر فحولی همچون حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی، آیت‌الله سیدجمال‌الدین گلپایگانی و دیگر علمای برجسته در حوزه‌های علمیه قم المقدسه و نجف اشرف گذراند و خود به یکی از ستون‌های محکم حوزهٔ علمیه تبدیل شد.

این روحانی جلیل القدر با عنایت به ضرورت اهمیت گسترش حوزه‌های فقهی و اندیشه‌های دینی با راه‌اندازی مراکز و موسسات از جمله مرکز تحقیقات اسلامی دارالزهرا(س) در زمینه دین پژوهی و تربیت طلاب و علاقمندان به دروس دینی و حوزوی تلاش فراوانی در مسیر حراست از حریم اسلام و شعائر اهل بیت علیهم‌السلام در طول سال‌های گذشته داشتند، که حاصل آن تربیت روحانیون و چهره برجسته در این عرصه بود.

ایشان در سراسر حیات پربرکت خویش بعنوان یکی از پرکارترین نویسندگان و اندیشمندان شیعی با انتشار بیش از ۸۰ عنوان کتاب به زبان‌های مختلف دنیا از جمله منتخب‌الاثر فی الامام الثانی عشر، بیان الاصول، فروغ زیارت، امامت و مهدویت و دیگر آثار، نقش موثری در توسعه و تحقیق در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی و فقهی داشتند.

همچنین آن فقیه روشن‌ضمیر در بیان صریح مسائل مختلف کشور اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در همه ادوار و دولت‌های مختلف اهتمام داشتند و پیش و پس از انقلاب اسلامی همواره یار و یاور وفادار حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانهٔ انقلاب بودند و با قبول مسئولیت‌هایی خطیر عمر خود را در مسیر خدمت به مردم گذراندند. آن وجود مبارک، با جمع علم و عمل، هم منشأ نشر معارف حقهٔ اهل‌بیت (ع) شد و هم در صحنه و میدان گره از کار مردم گشود.

ضایعهٔ مؤلمۀ فقدان ایشان در جامعهٔ اسلامی را محضر صاحب‌العصر و الزمان حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (حفظه‌الله)، مراجع عالی‌قدر جهان اسلام، حوزه‌های علمیه، بیت معزز و مکرم و دوست‌داران و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم، و برای روح پرفتوح آن عالم فرزانه از درگاه باری‌تعالی حشر با اولیا و انبیا و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی»»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا