خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«آیت‌الله صافی گلپایگانی بارها اعلام کرد حوزه نباید وابسته به دولت باشد»

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه گفت: آیت‌الله صافی گلپایگانی در هر مجلسی و یا مراسمی نیاز می‌دید که باید صحبت کند بدون ملاحظات سخنان خود را به حاضران می‌گفت، او همیشه تاکید بر استقلال حوزه‌های علمیه داشت، بارها اعلام کرد حوزه‌های علمیه نباید وابسته به دولت باشند و باید مستقل شوند. صراحت در کلام و آزاداندیشی همواره در شخصیت این عالم قابل مشاهده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم بزرگداشت مرجع عالیقدر شیعیان آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از سوی دفتر مقام معظم رهبری امشب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مسئولان کشوری وشخصیت‌های حوزوی در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی نکاتی را درباره شخصیت آیت‌الله صافی گلپایگانی برای حاضرین در جمع بیان کرد و گفت: درگذشت این عالم ربانی برای همه ما ناراحت کننده بود و بعد از خبر فوت این مرجع فقید همه ما تحت تاثیر قرار گرفتیم.

وی اضافه کرد: بنده این شخصیت را چند باری به صورت حضوری ملاقات کرده بودم، این عالم بسیار شخصیت والایی داشت، مدافع حقوق اهل‌بیت(ع)، یار و یاور انقلاب و امام، دوست‌دار طلاب جوان، سواد بالا، زمان شناسی و دوست‌دار نظام و آزاد اندیشی از ویژگی‌های شخصیتی است که می‌توان برای مرحوم توصیف کرد.

رفیعی ادامه داد: سه نکته مهم در شخصیت آیت‌الله صافی بسیار روشن بود، نکته نخست اینکه مرحوم گلپایگانی سر سخت از احادیث و روایات مربوط به ائمه دفاع می‌کرد، برای این عالم هیچ فرقی نمی‌کرد که چه کسی درباره اهل‌بیت حرف می‌زند، اگر نکته‌ای اشتباه بیان می‌شد، این مرجع عالیقدر با رجوع و استناد به کتب تاریخی محترمانه طرف مقابل را نقد می‌کرد.

وی ادامه داد: نکته دوم از شخصیت آیت‌الله صافی صراحت کلام بود، وی در هر مجلسی و یا مراسمی نیاز می‌دید که باید صحبت کند بدون ملاحظات سخنان خود را به حاضران می‌گفت، او همیشه تاکید بر استقلال حوزه‌های علمیه داشت، بارها اعلام کرد حوزه‌های علمیه نباید وابسته به دولت باشند و باید مستقل شوند. صراحت در کلام و آزاداندیشی همواره در شخصیت این عالم قابل مشاهده بود.

رفیعی تصریح کرد: مرحوم صافی گلپایگانی (ره) در کتابی، با استناد بر منابع تاریخی و روایات در ۱۲ مورد آیت الله شوشتری را محترمانه مورد نقد قرار دادند، این کار پسندیده مرحوم صافی(ره) در بین علما بسیار معروف است.

رفیعی در پایان گفت: آخرین و مهم‌ترین ویژگی شخصیتی این مرجع تازه درگذشته این است که یار و یاور انقلاب و امام بود و در سال‌های قبل از انقلاب برای همراهی امام خمینی (ره) بسیار کوشید و در صحنه‌های مختلف مبارزه با طاغوت حضور داشت.

وی افزود: این تلاش‌ها فقط قبل انقلاب نبود، بعد از انقلاب هم مرحوم صافی(ره) در موضوعات مختلف به مقام معظم رهبری و رؤسای جمهور مشورت و مشکلات را به مسئولان مختلف در کشور و استان تذکر می‌داد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی و آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، آیت‌الله مهدی شب زنده‌دار عضو فقهای شورای نگهبان، آیت‌الله مرتضی مقتدایی و آیت‌الله عباس کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران و آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم و حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا