خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در تیم ملی امید چه خبر است؟

ایسنا نوشت: قرار بود اردوی تیم ملی فوتبال المپیک زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا، از پنجم تا دوازدهم بهمن برگزار شود اما این اردوی به علت نبود برنامه‌ریزی لازم از سوی فدراسیون فوتبال و بسته نشدن قرارداد مربیان تیم ملی اعم از مهدی مهدوی‌کیا و دستیارانش برگزار نشد!

با این حال، شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال و سید رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک به عنوان متولیان این تیم، هر گونه مشکلی را رد کردند و گفتند که تیم ملی المپیک هیچ مشکلی ندارد.

عزیزی خادم گفت: “تیم ملی امید کار خودش را دارد انجام می‌دهد. ما در رقابت‌های آسیا میانه شرکت کردیم و به ازبکستان خواهیم رفت. این فدراسیون از این حیث متمایز است که استارت تیم ملی امید را برای المپیک پاریس از الان زده است که قبلا برای تیم ملی امید این‌طور شکل نگرفته بود. امیدوارم تیم ملی امید شرایط خوبی به دست بیاورد. یک مقداری شرایط کرونا تاثیرگذار بود و ما هم مقداری درگیر بازی‌های ملی شدیم. امیدوارم شرایطی ایجاد شود که برای تیم ملی امید هم فیفا دی وجود داشته باشد. ما خرداد ماه باید برای مرحله نهایی قهرمانی آسیا در ازبکستان برویم. امیدواریم مهدوی‌کیا طبق برنامه‌هایی که دارند، دوباره کار خود را شروع کنند.”

هم‌چنین یک روز از آن قبل صالحی امیری گفته بود: “با عزیزی خادم در ارتباط هستم. مهدوی‌کیا هم با جدیت پیگیر و در حال سازماندهی است و من شخصا این باور را دارم که تیم امید با توجه به ظرفیتی که در جامعه فوتبال است و حضور مربی خوشنام و نامدار خود در هانگژو حضور پیدا خواهد کرد”.

تنها ساعاتی بعد از این ماجرا بود که مدیر رسانه‌ای تیم ملی امید از سمت خود استعفا کرد و در متنی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده بود به بخشی از مشکلات موجود در تیم ملی المپیک اشاره کرد.

این عضو تیم ملی امید در بخش از پیام خود نوشت که “هنوز قراردادهای سرمربی و مربیان تیم ملی امید با گذشت حدود پنج ماه به امضا نرسیده است”؛ اتفاقی که قرار بود بعد از جلسه اخیر هیات رییسه فدراسیون فوتبال عملی شود اما هنوز انجام نشده و یکی از دلخوری‌ها و مشکلات کادر فنی تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران است.

“پرداخت نشدن پاداش بازیکنان، لغو اردوهای تیم ملی (که قرار بود در جزیره کیش و با تیم‌های خارجی برگزار شود) و همین‌طور بلاتکلیفی سرپرست و مربیان این تیم” از جمله اتفاقاتی است که باعث لغو اردوی اخیر این تیم شده است و کادرفنی هم تصمیم به نیامدن به ایران گرفتند!

مدیر رسانه‌ای تیم ملی در پیام خود از این نوشت که مهدوی‌کیا از جیب خود دستمزد سه دستیار خارجی خود را پرداخت کرده تا بی‌عهدی و نبود تعهد در فدراسیون فوتبال جنبه بین‌المللی به خود نگیرد! دستیاران مهدوی‌کیا از شهریور تا آبان ۱۴۰۰ بدون داشتن هیچ قراردادی در مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا شرکت کرده بودند.

در این شرایط آشفته که برای کسی هم پوشیده نیست، عزیزی خادم و صالحی امیری از برنامه‌ریزی برحضور پرداخت در مسابقات جام ملت‌های آسیا و بازی‌های آسیایی و در نهایت پایان بخشیدن به طلسم ناکامی در صعود به المپیک سخن می‌گویند خیال می‌کنند وقتی واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند، هیچ کس متوجه کم و کاستی‌ها و بد عهدی‌ها نمی‌شود.

در حالی که پیش از این به نظر می‌رسید رویه اصولی و استانداردی برای آماده سازی تیم ملی امید و یا المپیک ایران آغاز شده و قرار است بعد از حدود نیم قرن، برنامه‌ریزی حرفه‌ای برای موفقیت این تیم انجام شود، به نظر می‌رسد که در این دوره هم “همان آش است و همان کاسه”!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا