خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حیات اجتماعی هنر» منتشر شد

کتاب «حیات اجتماعی هنر؛ مقدمه ای بر تاریخ و جامعه شناسی هنر» حاصل تالیف و تحقیق دکتر عباس نعیمی جورشری توسط انتشارت #نقد_فرهنگ در تهران منتشر و وارد بازار کتاب شد.

در پشت جلد کتاب چنین آمده است:

(سخن گفتن درباره هنر و ابعاد اجتماعی آن دارای زوایای پیچیده ی مفهومی است. از آنجا که کتاب های موجود در این حوزه ی پژوهشی محدود بوده و عمدتا نیز به سطح تخصصی تعلق می گیرند، درک مباحث آنها نسبتا دشوار است. این امر ضرورت تالیف آثاری از سنخ مبانی را افزایش می دهد.

«حیات اجتماعی‌‌ هنر» پژوهشی است مقدماتی در تاریخ و جامعه شناسی هنرها که با ترسیم کلیات هر رشته، بستری فراهم نموده تا مخاطب با مبانی آنها آشنا شود و ورود به محورهای تخصصی تسهیل گردد.

در اثر حاضر مولف کوشش نموده با طرحی پژوهشی، بیانی ساده، جداول چندگانه و‌ تصاویر متنوع، انتقال دانش اجتماعی هنر را آسان و نقشه ای مدون برای مطالعات بعدی مخاطبان ترسیم کند. در این راستا از دو مدخل جامعه‌شناسی و تاریخ به سوژه هنر پرداخته است.

بنابراین علاقمندان به عرصه پژوهش هنر می توانند با مطالعه ی این مجموعه، چشم اندازی فراگیر به‌دست آورند که ساختارهای نظری، مباحث مفهومی و ساحت های ششگانه هنر را شامل می شود.)

عباس(حنیف) نعیمی جورشری، دانش آموخته دکترای جامعه‌شناسی است و عناوینی چون پژوهشگر برتر کشور را در کارنامه‌ دارد.
پیش از این نیز دو کتاب تخصصی «جریان شناسی سیاسی جنبش جنگل» و «اصلاح طلبی ناکام؛ واکاوی تئوریک جنبش ملی نفت و دولت دموکراتیک مصدق» به قلم او منتشر شده بود که نویسنده برای نگارش کتاب «اصلاح طلبی ناکام» عنوان مولف برگزیده سال را کسب نمود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا