خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش به حواشی افطاری دانشجویی دانشگاه امیرکبیر: داعشی گونه‌اید

مجمع اسلامی دانشجویان امیرکبیر درباره ی حواشی افطاری این تشکل دانشجویی بیانیه ای صادر کرد و با «داعشی گونه» خواندن تفکر منتقدان، نوشت: «چه بسا در پی احیای دوباره ی طرح‌های غیرمنطقی و غیرعقلانی‌ای نظير دخترانه و پسرانه كردن دانشگاه‌ها هستند».

خبرگزاری فارس درباره ی این افطاری خبری با تیتر «برگزاری افطاری مختلط در دانشگاه امیرکبیر» به همراه عکس هایی مات شده منتشر کرده بود.

متن این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم. «ای كسانی كه ايمان آورده‏ايد! از بسياری از گمان‌ها بپرهيزيد، چرا كه بعضی از گمان‌ها گناه است، و هرگز (در كار ديگران) تجسس نكنيد، و هيچيک از شما ديگری را غيبت نكند، آيا كسي از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد؟ همه شما از اين امر كراهت داريد، تقوای الهی پيشه كنيد كه خداوند توبه پذير و مهربان است» [سوره مبارکه حجرات – آیه 12]

متاسفانه اخیراً شاهد این بوديم عده‌ای در دانشگاه که خود را مسلمان‌تر و انسان‌تر از بقيه می‌پندارند، با سرک کشیدن و جاسوسی در امور و حريم افراد و دست‌درازی به حقوق اجتماعی و آزادی‌های دانشجویان، به اموری بر خلاف رويه ی دين مي‌پردازند و با مظلوم نمايی و رياكاری فرياد وا اسلاما سر می‌دهند. نمونه ی بارز آن مصاحبه ی یکی از همین افراد با رسانه‌ها و تهدید به انتشار عکس و فیلم‌های دانشجویان و یا اقدام اخیر در پخش عكس‌های گزينشی از مراسم‌های مجوزدار در دانشگاه و ایجاد موج شدید فشار و تهمت علیه این مراسم‌های مذهبی است.

اين افراد با تفکرات بسته و داعشی‌گونه قصد دارند امیال و سلیقه‌های متحجرانه ی خود را به اسم دین و با ابزار قدرت و حکومت بر مردم و جامعه تحمیل کنند که باید بدانند خداوند و مردم آنها را در این راه ناکام خواهند گذارد. اینان نمی‌توانند آزادی‌های مشروع و قانونی دیگران را محدود کنند و نمی‌توانند آنچه که حلال خدا است و مطابق عرف جامعه است را عملی شنیع و ولنگاری جلوه دهند. ولنگاری آن است که عده‌ای با روش‌هایی چون افترا و تهمت و تخریب و تجسس و دیگر عمل‌های غیر دینی و ضد دینی ادعای دفاع از دین را داشته باشند ولی در اصل مقاصد پلید سیاسی و قدرت طلبانه‌شان را دنبال کنند.

همچنین شبهه ی دلدادگی و وابستگی اين افراد به خارج از دانشگاه آنجا نمود پيدا می‌كند كه خبرگزاری عریض و طویل فارس و خبرگزاری همیشه حاشیه‌پرداز دانشجو (SNN) به جای پرداختن به مسایل مهم و حیاتی حوزه ی دانشگاه و دستاوردهای علمی و فرهنگی و مطالبات به حق اکثریت دانشجویان، همراه این بیماران فرهنگی می‌شوند و با اغراض مشخص سیاسی و با هدف فشار و تخریب و جوّسازی علیه دانشگاه و دانشجویان، اقدام به انتشار تهمت‌ها و نتایج جاسوسی‌های خلاف قانون و اخلاق و شرع این گروه می‌کنند.

جالب تر آنکه مسوولین دانشگاه به جای برخورد با اینگونه تجسس‌ها، تهمت ها و افتراها به سایر دانشجویان و بازی با نام و آبروی دانشگاه که منجر به بدبینی و تنش در داخل دانشگاه‌ها و خانواده‌ها می‌شود، و به جای دفاع از حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی دانشجویان اقدام به ایجاد محدودیت‌هایی بدون منطق و باب ميل این افراد حاشیه‌پرداز برای برگزاری مراسم‌ها در دانشگاه می‌کنند كه می‌تواند نشان دهنده‌ی تاييدی بر توهم‌پراكنی اين ذهن‌های بيمار باشد.

در هر حال آنچه مشخص است همانطور که از ابتدای انقلاب، جامعه و دانشگاه دیوار کشیدن‌ها و گشت‌های اجتماعی و زور و فشار در موارد فرهنگی را برنتابیده است و خود عرف را متناسب با زمان و جامعه مشخص کرده است، امروز هم این فشارها و تهمت‌ها و پرونده‌سازی‌ها نمی‌تواند این افراد بیماردل را به آنچه در سر می‌پرورانند برساند. به واقع راهی که این افراد در پی آن هستند چیزی جز تفکیک برنامه‌های داخل سالن، تفکیک کلاس‌ها، محیط دانشگاه و نهایتاً دانشگاه‌ها نیست و چه بسا در پی احیای دوباره ی طرح‌های غیرمنطقی و غیرعقلانی‌ای نظير دخترانه و پسرانه كردن دانشگاه‌ها هستند که چندسال پیش در اجرای آن شكست خوردند.

هرچه باشد به جد در مقابل آن می‌ایستیم و اگر لازم باشد برای نشان دادن در اقلیت بودن این افراد كه با اعمال نفوذ و قدرت منجر به تصویب اینگونه قوانین یک شبه و سلیقه‌ای و غیرعقلانی در سطح دانشگاه‌ها می‌شوند، اقدام به نظر سنجی و نشان دادن آرای عمومی دانشجويان می‌کنيم تا سيه‌روی شود هر كه در او غش باشد…

باری، مجمع اسلامی دانشجویان به شدت از اینگونه رفتارها که مصداق بارز جاسوسی و تعرض به حریم افراد و مغاير با اصول انسانی و اسلامی است اعلام انزجار کرده و از مسوولین دانشگاه می‌خواهد به جای همکاری با این افراد، با آن‌ها برخورد کنند و اجازه‌ی چنین حاشیه‌سازی‌هایی را ندهند، چراکه این‌گونه خبرسازی‌ها و جوّسازی‌های غیرضروری بی‌شک دانشگاه را از مسیر رشد علمی و پرورش انسانی خود دور ساخته و وارد منجلاب حاشیه‌ها و دعواهایی با مقاصد قدرت‌طلبانه می‌کند و محیط آرام و فضای پویا و فعال دانشگاه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

شایان ذکر است اعلام کنیم در صورت ادامه ی این روند، فریاد اعتراض خود را نسبت به این اقدامات و کوتاهی‌های مسوولین دانشگاه به گوش وزارت علوم و نهادهای بالادستی و در نهایت پیشگاه ملت بزرگ ایران خواهيم رساند.
وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آخر ای زنگی مست ! با تلوتلو خوردن تو من چه کنیم
    تو گمان کن که به تو ظن نبرم بد مستی.

  2. هنگامی که اقای روحانی اصولگرا اصلاح طلبان را از تنها وزارت علوم کنار گذاشته و ان را به فرهادی مورد حمایت اکثریت اصولگریان و پایداریها می دهد نتیجه همین می شود…تا زمانی که اقای روحانی اصولگرا و دولت میلیادرها صرافان ارز و گرانی روی کار است مردم هیچ تغییری را نه در اقتصاد نه فرهنگی نه سیاسی نه خارجی نخواهند دید….شک نکنید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا