خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی انتقادی مجمع نیروهای خط امام در سالگرد پیروزی انقلاب

پایگاه اطلاع‌رسانی خط امام نوشت: مجمع نیروهای خط امام با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد امروز مسئولانی که سرخوش از یکدستی قدرت در همه نهادها و دستگاه‌های سیاسی و اجرایی و قضایی هستند، باید با مسئولیت‌پذیری پاسخ دهند که چه راهبردی برای حل مشکلات مردم دارند و تا چه زمان باید منتظر اصلاح و بهبود اوضاع بود؟ جای بسی تأسف و حیرت است که برخی افراد که در گذشته منتقد دولت بودند، امروز به جای همراهی با مردم، آنان را فقط دعوت به صبوری می‌کنند!

متن بیانیه به این شرح است.

فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز به بار نشستن مبارزات مردم ایران در طول صد سال آزادی‌طلبی و عدالت‌جویی و دموکراسی‌خواهی، ذیل ارزش‌های منبعث از دین اسلام به رهبری امام خمینی(ره) را گرامی‌ می‌داریم و به روان پاک همه شهیدان و ایثارگران این راه پر فراز، درود می‌فرستیم و در برابر خانواده‌ عزیز آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم.

امروز در چهل و سومین سال این حماسه بزرگ، ضروریست نگاهی به آنچه رفته و آنچه در پیش روی همگان است، بیاندازیم.

بی تردید مردم شریف ایران در دفاع از کیان کشور و همراهی با آرمان‌های انقلاب و تقویت پایه‌های نظام، کارنامه‌ای درخشان دارند که بر تارک تاریخ ثبت است؛ امام درباره آن‌ها گفته بود: «مردم دِین خودشان را به جمهوری اسلامی تاکنون ادا کردند، به تکلیف خودشان، مردم، عمل کردند، اشکال در ماست، باید ما جواب مردم را بدهیم.» آن عزیز در ارزیابی دیگری تصریح نمود:«مردم، مردم خوبی هستند، ما از مردم تشکر باید بکنیم، ما همه مرهون آن‌ها هستیم.» اکنون باید پرسید مسئولانی که برآمده از انقلاب اسلامی هستند، صرف نظر از گرایش‌های سیاسی و جناحی، همانگونه که امام فرمود، تا چه اندازه به وظایف خود در برابر مردم عمل کرده‌اند؟

آیا به وعده‌های داده شده از ابتدای انقلاب تا امروز، وفادار بوده‌اند و کارنامه‌ای رضایت بخش و قابل دفاعی از خود برجای نهاده‌اند؟ آیا نقش مردم را در اداره امور و مشارکت در فرآیندهای مرتبط با اداره کشور و نظام افزایش داده‌اند؟ آیا در مسیر عدالت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی به توفیق نسبی رسیده‌اند؟ آیا سهم مردم را از منابع ملی و عمومی ارتقا داده‌اند؟ آیا شأن مردم و کرامت آنان را در داخل و خارج پاس‌ داشته‌اند؟ آیا دلبستگی ساکنان این سرزمین بزرگ را به تاریخ و جغرافیای خود بیشتر کرده‌اند؟ آیا از اتلاف منابع و کاهش سرمایه‌های بین نسلی ممانعت به عمل آورده‌اند؟ آیا آنگونه که ادعا می‌کنند، در بالا رفتن معنویت و علاقمندی به ارزش‌های دینی کوشا بوده‌اند؟ آیا روابط خارجی براساس عزت، حکمت و مصلحت است؟ آیا مردم از همه آنچه که در مذاکرات بین‌المللی میان نمایندگان ایران و دیگر کشورها می‌گذرد، مطلع شده‌اند؟ و از همه مهمتر آیا وضع امروز با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و اصول مصرح قانون اساسی قابل تطبیق است؟‌

شاید به این فهرست، ده‌ها پرسش دیگر نیز بتوان افزود که هرکس از نگاه خود پاسخی برای آن‌ها دارد؛ لکن همانگونه که امام فرمود: «دائماً در نظرتان باشد که ما یک بنده خدایی هستیم که این مردم ما را به این محل رساندند، ما برای آنها باید خدمت بکنیم.» و براین اساس ارائه گزارش‌ها و دفاع از عملکردها زمانی قابل پذیرش است که اثر آن در زندگی مردم قابل لمس باشد و موجب جلب رضایت عمومی بشود. امروز مسئولانی که سرخوش از یکدستی قدرت در همه نهادها و دستگاه‌های سیاسی و اجرایی و قضایی هستند، باید با مسئولیت‌پذیری پاسخ دهند که چه راهبردی برای حل مشکلات مردم دارند و تا چه زمان باید منتظر اصلاح و بهبود اوضاع بود؟ جای بسی تأسف و حیرت است که برخی افراد که در گذشته منتقد دولت بودند، امروز به جای همراهی با مردم، آنان را فقط دعوت به صبوری می‌کنند!

مجمع نیروهای خط امام با یادآوری این جمله امام راحل که«ما باید دنبال این معنا باشیم، مردم را نگه داریم.» هشدار می‌دهد که مبادا مردم از روندهای جاری در کشور ناامید شوند. این مهم نیازمند هم‌افزایی نیروها و پرهیز از اختلافات و قطبی‌سازی‌های کاذب سیاسی و اجتماعی است. بالطبع شنیدن صدای کارگران و کشاورزان و معلمان و دانشگاهیان و دیگر اقشار جامعه با هر سلیقه و مذهب و قومیتی و اعتماد به آن‌ها موجب ارتقای اعتماد عمومی و تقویت وحدت ملی و کاهش تهدیدات خواهد شد و لازمۀ آن، دادن نشانی غلط یا بی‌اعتنایی و طرد و حذف دیگران نیست، باید با مردم همراه شد و مصائب و مشکلاتشان را از نزدیک دید و درک نمود و در همراهی با خودشان به چاره‌اندیشی مشکلات اقدام نمود.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام.یکدستی قدرت یکبار در زمان احمدی‌نژاد تجربه شده که تجربه بسیار تلخی بود چندانکه کوشش آقایان در تطهیر خودشان هم به جایی نمی‌رسد.آزموده را آزمودن خطاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا