خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شمخانی: نمایش رفع تحریم اقدامی سازنده تلقی نمی‌شود

فارس نوشت: «علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (شنبه) در واکنش به اظهارات یک مقام دولت بایدن که از تمدید معافیت تحریمی ایران خبر داد، نوشت: انتفاع اقتصادی واقعی، موثر و قابل راستی‌آزمایی ایران، شرط لازم برای شکل‌گیری توافق است.

وی تصریح کرد: نمایش رفع تحریم اقدامی سازنده تلقی نمی‌شود.

گفتنی است، یک مقام دولت بایدن روز جمعه از تمدید معافیت تحریمی ایران خبر داد و افزود که مذاکرات فنی که با این معافیت‌ها تسهیل می‌شود در هفته‌های پایانی گفت‌وگوها ضروری است. این مقام وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد که این معافیت تحریمی نباید به عنوان سیگنالی تلقی شود که واشنگتن به دنبال دستیابی به تفاهمی برای بازگشت به توافقی است که به صورت رسمی با نام برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی در این باره اظهار داشت: ما به طرف‌های آمریکایی از طریق واسطه‌هایی که این روزها پیام‌هایی را منتقل می‌کنند به صراحت گفتیم باید در عمل حسن نیت خودشان را نشان دهند. حسن نیت در عمل از نظر ما این است که بر روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد. لغو بخشی از تحریم‌ها به معنای عینی و واقعی خودش ترجمان حسن نیتی است که آمریکایی‌ها از آن صحبت می‌کنند.

امیرعبداللهیان یادآور شد: آنچه بر روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است، ولی کافی نیست».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا