خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای یک نماینده درباره‌ی کولبرها

نماینده سقز و بانه در مجلس گفت: کوله‌بران دیگر یخچال و تلویزیون جابه‌جا نمی‌کنند چراکه دیگر اینها وارد نمی‌شود و دولت در ۱۰۰قلم اساسی ساماندهی کرده؛ اکنون برخی برای کارهای نامتعارف همچون مشروبات الکلی و اسلحه استفاده می‌کنند.

بهزاد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از پیگیری مشکلات کوله‌بران در دیدار اخیر استاندار و مجمع نمایندگان کردستان با رئیس‌جمهور خبر داد و اظهار داشت: پدیده کوله‌بری بسیار پیچیده‌تر از آن است که با یک پیگیری مشکل برطرف شود چراکه تنها مربوط به استان کردستان نیست بلکه این موضوع در استان‌های غرب کشور وجود داشته و حاشیه‌های زیادی را نیز درست کرده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای سودجو با نام کوله‌بر مشغول کارهای دیگر هستند، گفت: کوله‌بران دیگر یخچال و تلویزیون جابه‌جا نمی‌کنند چراکه دیگر اینها وارد نمی‌شود و دولت در 100 قلم اساسی ساماندهی کرده و اکنون برای کارهای نامتعارف و قاچاق همچون مشروبات الکلی و اسلحه از آن استفاده می‌کنند.

نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت 100قلم کالای اساسی را ساماندهی کرده تا ماهیانه این افراد حقوق 3 میلیونی به کوله‌بران واقعی برسد اما افرادهای خاص و دانه‌درشت‌ها پول‌های نامتعارف و اضافی به جوانان بیکار کوله‌بر داده تا کالاهای آنان را جابه‌جا کنند و گاهی یک فرد در یک شب کوله‌بری به اندازه یک ماه حقوق دریافت می‌کند و به خاطر همین دست از کوله‌بری بر نمی دارند.

وی با اشاره به اینکه در دیدار اخیر از رئیس‌جمهور پیگیر احداث کارخانه و ایجاد اشتغال ویژه جوانان فارغ‌التحصیل و کوله‌بران شدیم، تصریح کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم مشکل اشتغال در کردستان برطرف شود تا جوانان به کار خود سرگرم و دانه‌درشت‌ها نیز پاسخ‌گوی اقدامات خود باشند.

رحیمی بیان کرد: دانه‌درشت‌های قاچاق به نام کوله‌بر و طرح ادعای کشتن کوله‌بران در مناطق مرزی بر علیه نظام تبلیغ منفی کرده در حالی‌که اینها در استان کردستان واقعیت ندارد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای ساماندهی کوله‌بران تدبیری ویژه اندیشیده شود، اظهار کرد: می‌توان با ایجاد کارخانه و اشتغال دغدغه افراد نیازمند شغل را برطرف کرد تا دیگر افراد سازمان یافته و دانه درشت‌ها بهانه برای تبلیغات دروغین نداشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دیدار اخیر مشکل کوله‌بران به رئیس‌‍‌جمهور منعکس شد اما این معضل با یک شب و یک هفته برطرف نخواهد شد اما با ایجاد مناطق آزاد بانه و مریوان و ایجاد پروژه‌های اشتغالزایی می‌توان برای این افراد شغل ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه دولت به ساماندهی بازارچه‌ها و انسداد مرزها توجه ویژه کند، اظهار کرد: باید به افرادهای کوله‌بر شناسنامه‌دار واقعی نیز توجه شود چراکه افرادهایی از استان‌های دیگر آذربایجان شرقی، قزوین و افغانستان آمده و در این مناطق مرزی کوله‌بری می‌کنند.

رحیمی اذعان کرد: طرح ساماندهی کوله‌بران به صورت فوری انجام نمی‌شود چراکه زمان‌بردار است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا