خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست ادغام مرکز آموزش عالی بوئین‌زهرا با دانشگاه بین‌الملل امام خمینی

یکی از دانشجویان مرکز آموزش عالی بوئین زهرا در متنی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی درخواست ادغام این مرکز با دانشگاه بین المللی امام خمینی نوشت:

به اسم دانشجو و به خاطر منفعت شخصی از اجرای کامل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جلوگیری می‌شود. مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا یکی از مراکز آموزش عالی دولتی استان قزوین با حدود 3500 دانشجو است که بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مشمول طرح الحاق مؤسسات آموزشی کوچک به مؤسسات آموزشی بزرگ شده است. در سال ۱۴۰۰ کلیه اطلاعات دانشجویان به سامانه گلستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) منتقل شده و این مرکز به‌عنوان یکی از دانشکده‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، در سامانه گلستان ثبت گردیده است.

طبق نامه (۲۰۳۸۵۱/۱/د) مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، عنوان رسمی جهت استفاده در مکاتبات را دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا را اعلام نموده است، ولی هنوز گواهی موقت و دانشنامه دانشجویان توسط مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا صادر می‌شود. برخی از مسئولین متولی من جمله نماینده محترم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی بار ها مانع از اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است، توجیه مسئولین مذکور این است که خود دانشجویان مرکز آموزش عالی بوئین زهرا خواستار جلوگیری از اجرای مصوبه شورای انقلاب فرهنگی هستند یک سوال مطرح است که وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارشناسان این طرح آمایش مراکز آموزش عالی بر مبنای مباحث کارشناسی، این طرح را تصویب کرده اند، حال نماینده محترم شهرستان بوئیین زهرا چه قدر از بی کیفیت بودن سطح آموزشی، سطح فرهنگی، مدیریتی و اداری مرکز آموزش عالی بوئیین زهرا اطلاع دارند که فقط بر مبنای اینکه این مرکز در طرح آمایش مراکز آموزش عالی ،که در حوزه ایشان هست و میخواهد با دانشگاه بین الملل امام خمینی ادغام شود ، جزو مراکزی است که ایشان باید از آن دفاع کند و ایشان هم خواستند دفاعی انجام دهند. بازدید و جلسات در اتاق مدیر مرکز مذکور مبنایی بر اطلاع داشتن از وضعیت و کیفیت مرکز مذکور نیست. می‌توان با دانشجویان گذشته و فعلی این مرکز مصاحبه داشت و از شرایط مرکز مذکور اطلاع یافت.

این نماینده محترم در تاریخ 6 بهمن 99 طی مصاحبه ای که با خبرگزاری تنسیم داشتند، فرمودند که انحلال غیر قانونی دانشگاه‌ها متوقف شود، این نشان می‌دهد که ایشان بر طرح آمایش مراکز آموزش عالی اطلاع کافی ندارند و فکر می‌کنند این طرح هدفش انحلال برخی دانشگاه‌هاست، چه افرادی از این جلوگیری قانون سود می‌برند؟ لذا دانشجویان مرکز عالی فنی مهندسی بوئین زهرا با ایجاد کارزار اقدام به اعلام نظر خود شدند. این کارزار در مدت دوروز نزدیک به 750 امضا شد که دانشجویان با درج نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی خود خواستار رسیدگی به وضعیت مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا و اجرای کامل موصبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند ، در کارزار مذکور آمده است که “با توجه به اینکه از زمان تأسیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا تاکنون، این مرکز از لحاظ آموزشی، فرهنگی، خدمات و امکانات در وضعیت خوبی قرار نداشته است، از مسئولین مربوطه خواستار تعیین تکلیف و اجرای کامل ادغام مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا با دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به‌صورت کارشناسی‌شده، هستیم تا در حداقل‌ترین اقدامات شاهد ارتقای کیفیت ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و اداری در سطح استانداردهای دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) باشیم”.


دانشجویان پیگیر این موضوع، کمپینی هم با عنوان «درخواست ادغام مرکز آموزش عالی بوئین‌زهرا با دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره)» در اینترنت ایجاد کرده‌اند که متن آن در پی می‌آید:

جناب آقای دکتر زلفی‌گل
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
جناب آقای دکتر قاسم‌زاده
سرپرست محترم دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

با سلام
مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مشمول طرح الحاق مؤسسات آموزشی کوچک به مؤسسات آموزشی بزرگ شده است. در سال ۱۴۰۰ کلیه اطلاعات دانشجویان به سامانه گلستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) منتقل شده و این مرکز به‌عنوان یکی از دانشکده‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، در سامانه گلستان ثبت گردیده است.
طبق نامه (۲۰۳۸۵۱/۱/د) مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، عنوان رسمی جهت استفاده در مکاتبات را دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا را اعلام نموده است، ولی هنوز گواهی موقت و دانشنامه دانشجویان توسط مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا صادر می‌شود.
آیا صدور گواهی موقت و یا دانشنامه توسط یک دانشکده قانونی است؟ در حال حاضر دو لوگوی مختلف و سه عنوان مختلف برای این مجموعه وجود دارد.
با توجه به اینکه از زمان تأسیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا تاکنون، این مرکز از لحاظ آموزشی، فرهنگی، خدمات و امکانات در وضعیت خوبی قرار نداشته است، از مسئولین مربوطه خواستار تعیین تکلیف و اجرای کامل ادغام مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا با دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به‌صورت کارشناسی‌شده، هستیم تا در حداقل‌ترین اقدامات شاهد ارتقای کیفیت ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و اداری در سطح استانداردهای دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا