خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیکاسو در اینستاگرام: چه کسی گفته زن ناموس است؟

فرزند حجت الاسلام معین شیرازی: باید تغییر را از درون خانواده خود شروع کنیم

سیداحمد معین شیرازی معروف به «پیکاسو» از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی – که فرزند حجت الاسلام سید حسن معین شیرازی، استاد حوزه است – به بهانه‌ی ماجرای «قتل ناموسی» مونا حیدری در اهواز نوشت:

«آخر این چه قاموس و مکتبی است؟ مسؤلین در ایران از کدام امنیت می‌گویند؟ سر بریده دختری در دستانش، لبخند زنان در شهر قدم می‌زند! چرا؟ چون زن را ناموس خود می‌داند. نه او حتی زن را ناموس خود نمی‌داند چون کسی ناموسش را که سر نمی‌برد! او زن را مایملک خود می‌انگارد! مالی که اجازه حیاتش هم در ید اوست! مشکل این مردم از کجا است؟ چه کسی گفته که زن ناموس است و عنان و اختیار او‌ در دستان مرد است؟ پاره کنید این زنجیرهای پوسیده را. بشکنید این قفس‌های تنگ و تاریک و زنگ زده را! آن خدایی که شما را به چنین رفتاری وادارد خود شیطان است! آن مکتبی که چنین مرامی را در شما پرورانده نقشه راه شما به جهنم است! آن پیشوایی که چنین بذری را در سرتان کاشته دشمن روح شما و انسانیت است. به فرزندان خود بیاموزیم که بین انسان‌ها با هر جنسیتی فرقی نیست و همه دارای حقوق یکسانند. زن مال هیچکس نیست. زن ناموس هیچکس نیست. اگر پدر رومینا و شوهر زهرا و برادران آسیه و… به حق به سزای کردار زشتشان رسیده بودند، شاید این مردک دیوانه امروز با لبخند سر بریده همسر نوجوانش را در خیابان به کسی نشان نمی‌داد! شاید زور و ترس، کمی عقل در کله پوکش فرو کرده بود. اگرچه جلوگیری و مبارزه با جهل و حماقت راه حل بهتر و مؤثرتری است تا ترس عقوبت و مجازات 🙁 این جامعه درست شدنی نیست الا به دست مردمانش. باید تغییر را از خودمان شروع کنیم. به حاکمیت و قانون و مجریانش دل نبندیم. علاج کار در پیشگیری است. باید تغییر را از درون خانواده خود شروع کنیم.


پیکاسو و همسرش شبنم شاهرخی پس از آنکه به دلیل فعالیت‌هایشان در اینستاگرام در دادگاهی محکوم شدند از چند سال پیش به ترکیه مهاجرت کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چرااگرکسی گفت بیشتر وگزیده تر بگوییدسریعا وی را به تحجروافکارتحجرامیزوعقب مانده میخوانید…چرا یا نمی فهمیدویا نمی خواهیدبفهمید..وقتی در دیاری همه وهمه را به نحوی به سکوت واداشتیداین جوان ودیگرجوانان به فضای مجازی پناه میبرندونتیجه….وانوقت ان زن بغایت ساده براحتی فریب یک بیگانه را می خوردوکودکانه برای تحقیرشوهرش تصاویر خودش واحتمالا ان مرد بیگانه را برای پدرفرزندش می فرستدو…..اضافه کنیداز شماتت وتحقیراطرافیان به ان مرد جوان تحریک پذیرتا…….شرایط کاملا موافق با …..کمی.واندکی بهتر وعاقلانه تر بیاندیشیم….این سناریوی دردناک از کجا پی می سازد وبه کجاختم میشود

    1
    6
  2. با سلام
    اینکه از یک موضوع ناراحت و عصبانی باشیم که در این مورد حق هم داریم ناراحت باشیم دلیل نمیشود که به مهمل گویی روی بیاوریم.اینکه تعریف ناموس و غیرت و مفاهیمی مانند این به درستی برای افراد جامعه انجام نشده دلیل نمی شود که این مفاهیم ارزشمند را دور بیاندازیم .

    4
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا