خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک مقام سپاه: باید علیه دشمن تهاجم انجام دهیم

معاون سیاسی سپاه گفت: در مقابله با دشمن نباید صرفا جنبه دفاعی داشته باشیم و حالت تدافعی به خود بگیریم، ما هم باید در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی علیه دشمن تهاجم انجام دهیم؛ زیرا زمینه‌های این تهاجم هم وجود دارد و دشمن را باید در حالت انفعال قرار دهیم و امیدواریم چنین اتفاقی بیفتد.

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌وگو روزنامه‌ی صبح نو گفت: فرمایشات روز گذشته حضرت آقا بیانگر این است که دشمنان ما که در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف در ۴۳سال گذشته با شکست و ناکامی مواجه شده‌اند، امروز به یک جنگ ترکیبی روی آورده‌اند.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی امروز همه امکانات و ابزارهای خود را به کار گرفته‌اند و در یک جنگ ترکیبی هم از بعد سیاسی، هم اقتصادی، هم اطلاعاتی و هم فرهنگی یک جنگ شناختی را با هدف ایجاد اخلال در نظام محاسباتی مسوولان، مردم، گروه‌ها و احزاب به راه انداخته‌اند.

سردار جوانی با بیان اینکه اساس این جنگ شناختی بر مبنای دروغ است و برای ایجاد نوعی گمراهی در جامعه است، افزود: راه مبارزه با این جنگ شناختی جهاد تبیین است. مهم‌ترین نکته در بیانات رهبر انقلاب در روز گذشته این بود که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است و می‌باید تمامی کسانی که در این عرصه می‌توانند ورود پیدا کنند، بدون فوت وقت ورود پیدا کنند و این واجب را انجام بدهند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: دشمنان هم با همه امکانات و توان خود وارد این عرصه شده‌اند؛ نکته مهم این است که رهبر انقلاب فرمودند دشمن مانند گذشته در این عرصه هم با شکست مواجه خواهد شد اما اهل فن، صاحبان نظر و اصحاب رسانه و تمام کسانی که امکان دارند باید وارد شوند و به دشمن پاسخ درخور بدهند.

باید دشمن را در حالت انفعال قرار دهیم

وی با تاکید بر اینکه ما در بحث جهاد تبیین در مقابله با دشمن نباید صرفا جنبه دفاعی داشته باشیم و حالت تدافعی به خود بگیریم، گفت: ما هم باید در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی علیه دشمن تهاجم انجام دهیم؛ زیرا زمینه‌های این تهاجم هم وجود دارد و دشمن را باید در حالت انفعال قرار دهیم و امیدواریم چنین اتفاقی بیفتد.

سردار جوانی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در ماه‌های گذشته چندین بار و در چندین نوبت بحث جهاد تبیین را مورد تاکید قرار دادند و امروز هم جهاد تبیین را یک فریضه واجب و قطعی و فوری بیان داشتند، نشان دادند که مهم‌ترین اولویت امروز در مقابله با دشمن همین جهاد تبیین است.

وی افزود: این یک مبارزه جدی و جنگ شناختی دشمنان است تا از طریق ادراک سازی و تصمیم‌های غلط از طرف جریان حق و جبهه انقلاب بتوانند در جامعه ما ایجاد بدبینی و ناامیدی کنند. دشمن می‌خواهد به اعتماد عمومی آسیب برساند و انگیزه‌های حرکت انقلابی را به حداقل برساند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: سرفصل‌های مقابله با این روش دشمن را مقام معظم رهبری مشخص کردند و فرمودند که چگونه دشمنان تلاش می‌کنند که چهره رژیم منحوس پهلوی را که یک روزی مفسد، مستبد و دیکتاتور بود بزک بکنند.

وی تاکید کرد که رهبر انقلاب فرمودند که ساواک یک دستگاه مخوف و ضدانسانی که این‌همه جنایت می‌کرد و شکنجه‌های قرون‌وسطایی انجام می‌داد و سرکوب‌های شدیدی را انجام می‌داد، حتی دشمنان به‌دنبال این هستند که ساواک را هم تطهیر بکنند.

دشمنان می‌خواهند موفقیت‌های انقلاب را انکار کنند

سردار جوانی با بیان اینکه دشمنان در تهاجم ترکیبی خود علیه ملت ایران از سوی دیگر می‌خواهند دستاوردهای انقلاب اسلامی را کوچک نشان دهند و بر آن سرپوش بگذارند، گفت: آن‌ها می‌خواهند موفقیت‌های انقلاب اسلامی را انکار کنند. از اینجا به این نتیجه می‌رسیم که وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دلیل آن هم این است که دشمن تصور می‌کند با یک جنگ شناختی می‌تواند روحیه انقلابی را در کشور مورد آسیب قرار دهد و تفکر انقلابی را به چالش بکشاند.

سردار جوانی افزود: دشمن می‌خواهد بین انقلاب، مردم و نظام اسلامی فاصله بیندازد که قطعا اگر جهاد تبیین از سوی همه نیروهای انقلاب به‌موقع و به‌هنگام انجام بپذیرد، مانند گذشته نقشه دشمن و نه‌تنها با شکست مواجه خواهد شد بلکه در عمل نتیجه عکس نیز خواهد داد.

وی ادامه داد: اگر مردم ما متوجه شوند خیلی از این شبهه‌افکنی‌ها و سیاه‌نمایی‌ها کار دشمن است و دشمن از این طریق می‌خواهد مردم را گمراه کند، خودبه‌خود این موضوع باعث می‌شود بر آگاهی و بصیرت مردم افزوده شود و ملت ما و به‌ویژه جوانان متوجه می‌شوند که حتی آمریکایی‌ها می‌خواهند خیانت کرده و مردم ایران را فریب دهند.

مقابل هر تهاجمی می‌ایستیم

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با این روش سلطه خود را مانند گذشته بر مردم ایران به وجود بیاورند؛ البته در این زمینه نیز آن‌ها با شکست مواجه خواهند شد و ما در طول دهه‌های گذشته دیدیم که دشمنان هر اقدامی را خواستند علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران انجام دهند با شکست مواجه شدند.

سردار جوانی افزود: ملت ایران بارها در دهه‌های گذشته به‌خوبی ثابت کرده‌اند که پای آرمان‌های انقلاب خواهند ایستاد و نه‌تنها مقابل توطئه‌های دشمنان سر خم نخواهند کرد، بلکه این توطئه‌ها را به درس عبرت برای دشمنان تبدیل خواهند کرد؛ تهاجم ترکیبی اگرچه امروز شکل جدیدتری یافته است اما در دهه‌های گذشته نیز وجود داشته است و مردم ایران در مقابل آن به‌خوبی ایستادگی کرده‌اند.

وی افزود: مردم ایران همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند و انقلاب اسلامی نظامی مردمی است و برآمده از خواست مردم است؛ آن‌ها مانند دهه‌های گذشته که پای انقلاب ایستاده‌اند و علی‌رغم هزینه‌های فراوان از حق خود و آرمان‌های خود دست نکشیده‌اند، امروز نیز از وظیفه خود کوتاهی نخواهند کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم امروز با تحمل شرایط بد اقتصادی نشان دادند که برای انقلاب چیزی کم نخواهند گذاشت. حالا وظیفه مسوولان است که قدردان فداکاری مردم باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا