خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلاش‌ها برای بازگشت آرش اباذری به دانشگاه شریف

کانال تلگرامی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از کارزار دانشجویی بازگشت دکتر آرش اباذری خبر داده که در آن آمده است:

خبر تلخ کنار گذاشتن دکتر آرش اباذری استاد فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف که چند هفته پیش منتشر گردید، اهالی دانشگاه صنعتی شریف و خصوصا علاقمندان به ایشان را متأثر کرده است. تأسف و تأثر دانشجویان از کنار گذاشتن استادی برجسته در سطح جهان و شخصیتی متواضع، متعهد و اخلاق‌مدار چیزی نیست که با مرور زمان به فراموشی سپرده شود. در طول مدت حضور چندین ساله ایشان در دانشگاه شریف، دانشجویان و اساتید بسیاری از دانشکده‌های مختلف از سخنرانی‌ها، کلاس‌ها و راهنمایی‌های ایشان بهره برده‌اند. ایشان در میان دانشجویان از جهت شایستگی علمی و حسن‌خلق شخصیتی برجسته و محبوب هستند.

به باور ما قطع همکاری دانشگاه با چنین استادی، خسرانی برای فضای علمی و فرهنگی دانشگاه و مایه‌ی دلسردی و اندوه اهالی فرهنگ و اندیشه است. با این وجود، متاسفانه شاهد آن هستیم که افرادی در تلاش برای به فراموشی سپردن ماجرای دکتر اباذری هستند. از نظر ما، ماجرای دکتر اباذری نه تنها تمام نشده است، بلکه حواشی و التهاب‌های روزهای اخیر اهالی خانواده شریف را حساس‌تر نیز کرده است. اخبار مکرر و موثقی حکایت از آن دارد که در روزهای گذشته اِعمال فشارهایی بر عده‌ای از دانشجویان گروه فلسفه علم در ارتباط با نامه‌ی سرگشاده‌ی آن‌ها در حمایت از بازگشت دکتر اباذری خطاب به ریاست دانشگاه رخ داده است. قصه پرغصه ماجرا آنجاست که افرادی که خود سال‌ها مدعی دفاع از گفت‌وگو، آزادی فکر و نقادی هستند دست به چنین کارهای ناپسندی در فضای آکادمیک می‌زنند.

مجموعه‌ی این حوادث، تأسف مضاعف اهالی دانشگاه شریف را برانگیخته و به حیثیت و اعتبار دانشگاه در سطحی وسیع‌تر لطمه وارد کرده و خواهد کرد. ما فعالان گروه‌های دانشجویی ضمن محکومیت شدید هر گونه فشارهای پیدا و پنهان برای اظهار نظر و موضع‌گیری در قبال مسائل دانشجویی از مسئولان دانشگاه می‌خواهیم صدای ما را بشنوند و مجدانه تقاضا داریم مساله‌ی ظلم به دکتر اباذری و اهالی دانشگاه شریف را در اولویت فوری خود قرار دهند. طبیعی است که جبران چنین ظلمی با فراهم کردن بازگشت دکتر اباذری به دانشگاه مایه‌ی امیدواری و خشنودی آحاد دانشجویان خواهد بود. امید است که پس از این اتفاق، دیگر چنین اِعمال نفوذهایی علیه اساتید و دانشجویان رخ ندهد و در نیم‌سال پیش‌رو نیز شاهد بازگشت دکتر اباذری به دانشگاه شریف باشیم.

جمعی از دانشجویان و گروه‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

-انجمن اسلامی دانشجویان
-جامعه اسلامی دانشجویان
-انجمن علمی دانشکده مدیریت
-انجمن علمی دانشجویی محور
-انجمن علمی دانشجویی کاوش
-انجمن علمی دانشجویی کیمیا
-انجمن علمی داشنجویی SPE
-انجمن علمی دانشکده فیزیک
-انجمن علمی دانشکده هوافضا
انجمن علمی دانشجویی رسانا
انجمن علمی نانو دانشگاه صنعتی شریف
-کانون کوه دانشگاه صنعتی شریف
-کانون شعر و ادب دانشگاه صنعتی شریف
کانون یاریگران دانشگاه صنعتی شریف
-کانون ایرانگردی دانشگاه صنعتی شریف


کانال روزنامه شریف هم در متنی با تیتر «هم‌چنان برای اباذری» نوشت:

سه هفته از انتشار خبر کنار گذاشته شدن دکتر آرش اباذری از گروه فلسفه علم دانشگاه می‌گذرد؛ خبری که واکنش رسمی دانشگاه به آن محدود بود به تکذیب شایعه اخراج و بیان این موضوع که اباذری رابطه استخدامی با شریف نداشته و فرایند استخدامش براساس روند قانونی وزارت علوم به به نتیجه مثبت منجر نشده است.

انجمن علمی فلسفه علم، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی در همان روزهای نخست انتشار خبر با صدور بیانیه‌هایی به آن واکنش نشان داده و نسبت به آن اعتراض کردند. هفته گذشته نیز نامه‌ای سرگشاده از سوی تعدادی از دانشجوهای گروه فلسفه علم خطاب به رئیس دانشگاه با مضمون درخواست بازگشت اباذری به شریف روی کانال انجمن علمی فلسفه علم قرار گرفت، ولی پس از مدتی از این کانال حذف شد؛ حذفی که دلیل آن گویا پس گرفتن برخی امضاهای نامه بوده است.

روز گذشته نیز جمعی از گروه‌های دانشجویی شامل انجمن اسلامی، جامعه اسلامی، انجمن علمی مدیریت، انجمن علمی کاوش، انجمن علمی کیمیا، انجمن علمی SPE، انجمن علمی فیزیک، گروه کوه، کانون شعر و ادب و کانون یاریگران کارزاری را برای بازگشت اباذری به شریف راه انداخته و در آن به ماجرای نامه سرگشاده دانشجوهای گروه فلسفه علم به رئیس دانشگاه اشاره کرده‌اند.

روزنامه بعد از انتشار گفت‌وگو با دکتر ابراهیم آزادگان، رئیس گروه فلسفه علم دانشگاه درباره کنار گذاشته شدن اباذری از این گروه که در آن به دکتر مهدی گلشنی اشاره شده بود، از چند طریق سعی کرد با دکتر گلشنی گفت‌وگویی درباره این موضوع داشته باشد، ولی تاکنون پاسخی از طرف دکتر گلشنی دریافت نکرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا