خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طبرسی: سویه جدید کرونا برای کسانی که دز بوستر را نزده‌اند خطرناک است

به گزارش فارس عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی مناسب نیست و در یک ماه آینده شرایط سخت خواهد گذشت،تأکید کرد:مردم حتما دُز سوم واکسن را تزریق کنند؛ چراکه اُمیکرون در افرادی که دُز سوم را تزریق نکرده‌اند به شدت خطرناک است.

پیام طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این پرسش که «وضعیت کرونایی کشور چگونه است؟»، اظهار داشت:‌ از ابتدای بهمن میزان موارد ابتلا به صورت تصاعدی بالا رفته و حول و حوش پیک ششم هستیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی، افزود:‌وضعیت مناسب نیست؛در یک ماه یا یک ماه و نیم آینده شرایط سخت خواهد گذشت.

استاد بیماری های عفونی با تأکید بر ضرورت  تزریق دُز سوم واکسن، بیان داشت: امیکرون در افرادی که دُز سوم را تزریق نکرده‌اند و نقص سیستم ایمنی دارند به شدت می‌تواند خطر ناک باشد.

طبری با بیان اینکه اُمیکرون با علائمی مانند سرماخوردگی تظاهر می‌کند،گفت:‌ بیشتر فوتی‌ها در افرادی است که دُز سوم واکسن را تزریق نکرده یا دچار بیماری زمینه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه افراد پر خطر باید به شدت مراقب باشند، ابراز داشت:‌وضعیت برای کودکان نیز مناسب نیست؛چراکه نسبت به پیک‌های قبلی میزان ابتلای کودکان ۲۰ درصد بیشتر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا