خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نمی‌توان درباره‌ی دلایل برکناری عزیزی خادم حرف زد»

مدیرعامل اسبق تیم فولاد خوزستان گفت: درک دلایل برکناری عزیزی خادم به این سادگی نیست و نمی‌توان راجع به آن حرف زد چرا که در این مدت اتفاقات بدتر از این در فدراسیون فوتبال رخ داده بود ولی هیچ‌وقت کار به این جا نکشیده بود.

مسعود رضاییان، کارشناس مسائل مدیریتی فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره تصمیم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر عزل عزیزی خادم اظهار کرد: اولین بار است که با چنین اتفاقی در فوتبال ایران مواجه می‌شویم. حتی تاکنون اعضای هیات رئیسه نخواسته بودند رئیس فدراسیون را مجبور به انجام کاری کنند چه برسد که قصد عزل او را داشته باشند. تا حالا از این راهکار قانونی استفاده نشده بود و تا حدودی سورپرایز شدیم. درک دلایل برکناری عزیزی خادم به این سادگی نیست و نمی‌توان راجع به آن حرف زد چرا که در این مدت اتفاقات بدتر از این در فدراسیون فوتبال رخ داده بود ولی هیچ‌وقت کار به این جا نکشیده بود.

او افزود: برکناری عزیزی خادم فقط به دلیل نداشتن شفافیت نبوده است. ما چه زمانی شفافیت داشته‌ایم؟ همچنین هنوز زمان مجمع نرسیده که رئیس فدراسیون بخواهد گزارش کار بدهد. چیزی که مسلم است، از نوع آمدن‌ عزیزی خادم باید توقع این نوع رفتن‌ها را هم داشته باشیم. همان‌طور که نمی‌توان گفت با چه شاخصه‌هایی این فرد برگزیده شده، الان هم نمی‌توان گفت به چه دلایلی می‌خواهند برکنارش کنند.

این کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا شکراب شدن رابطه اعضای هیات رئیسه و عزیزی خادم می‌تواند دلیل عزل رئیس فدراسیون باشد، بیان کرد: در این مدت اتفاق خاصی که علنی شده باشد، رخ نداده است. ضمن این که ما شرایط بدتر از این هم در این سال‌ها داشته‌ایم. به نظرم این اتفاق بیش از یک کدورت در هیات رئیسه باشد.

رضاییان در ادامه درباره بیانیه تند کمیته اخلاق در حمایت از عزیزی خادم گفت: هم در حمله‌ و هم در دفاع از عملکرد یک نفر می‌توانید نگاه بدبینانه‌ای داشته باشید. این موضع‌گیری‌ها خوب نیست. من به این که چه کسی در این ماجرا حق دارد و به درست و غلط بودن عزل عزیزی خادم کاری ندارم ولی شاید اگر در این زمان این اتفاقات رخ نمی‌داد، بهتر بود و بعد از دو بازی تیم‌ملی و پایان انتخابی جام جهانی، در یک مجمع فوق‌العاده درباره عزل رئیس فدراسیون تصمیم‌گیری می‌شد.

او با بیان این که کاش عزیزی خادم در صورت لزوم استعفا می‌داد، بیان کرد: در همه دنیا رسم است که کار به اینجا نکشد و آن فرد به این جمع‌بندی برسد که استعفا دهد. با این کار هم حرمت‌ها حفظ شده و هم اصول قانونی رعایت شده است و افراد منتخب بعدی سکان را به دست می‌گرفتند. باید در این مجموعه هم‌فکری انجام می‌شد و راهی که کمترین صدمه را به فوتبال ما می‌زد، انتخاب می‌کردند.

عضو هیات مدیره صنعت نفت آبادان در پایان توضیح داد: این آسیب‌ها بیشتر از این که به آن فرد باشد، به فوتبال صدمه می‌زند. البته اگر قرار بود این استعفا انجام شد، باید قبل از انفجار اخیر اتفاق می‌افتاد و بمب خنثی می‌شد اما الان کار از کار گذشته است. انتظار و درخواست ما مثل باقی مردم این است که این قضیه مدیریت شده و به خوبی حل شود تا حاشیه‌ای دامن فوتبال را نگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا