خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شیائومی – غول چینی- برای نبرد با اپل و سامسونگ آماده می‌شود

شیائومی که در دو سال گذشته با رشد خیره کننده خود از تصاحب بازار الکترونیک جایگاه سوم و چهارم را همواره داشته حالا نگاهی به کسب جایگاه اول دارد

به گارش دیجیاتو و به نقل از SCMP، مدیرعامل شرکت شیائومی از عزم تمام عیار این شرکت برای رقابت همه جانبه با اپل و آیفون خبر داد. او گفت شیائومی وارد نبردی بر سر مرگ و زندگی با آیفون می‌شود تا جایگاه پرچمدار اپل را به عنوان بزرگ‌ترین برند موبایل دنیا تصاحب کند.

موسس و مدیرعامل شیائومی در شبکه اجتماعی چینی ویبو اعلام کرد که این شرکت به‌طور خاص تمرکز خود را روی بخش گوشی‌های رده بالای بازار خواهد گذاشت تا به شکل مستقیم با اپل وارد رقابت شود. این غول چینی می‌خواهد جای خالی هواوی را پر کند. مدیرعامل شیائومی گفت هدف آن‌ها این است که ظرف مدت سه سال به بزرگ‌ترین برند بازار موبایل تبدیل شوند.

لی جون نوشت: «[می‌خواهیم] با تمام توان از لحاظ کیفیت محصول و تجربه مقابل اپل قرار بگیریم و طی سه سال آینده به بزرگ‌ترین برند گوشی‌های بالارده چین تبدیل شویم.» او توضیح داد که رقابت با اپل در بازار گوشی‌های بالارده مانند نبردی برای مرگ و زندگی است که شیائومی باید بر آن غلبه کند.

لی جون شیائومی

شیائومی سرمایه‌گذاری‌های خود را بیشتر می‌کند

اپل در فصل چهارم 2021 با پشت سر گذاشتن ویوو برای اولین بار در شش سال اخیر به برترین برند موبایل بازار چین تبدیل شد. این شرکت با تصاحب سهم بازار هواوی که از زمان آغاز تحریم‌ها شرایط خوشایندی نداشته، توانست به این موفقیت دست پیدا کند.

شیائومی هم مثل خیلی از شرکت‌ها در طول دو سال اخیر با مشکلات زنجیره تامین روبرو بوده و همین مسئله جلوی رشد و توسعه آن را گرفته است. با این حال، این غول چینی در فصل دوم 2021 برای یک بازه زمانی کوتاه توانست برای اولین بار بیشتر از اپل گوشی بفروشد.

شیائومی ظاهرا می‌خواهد با ایجاد تمایز هرچه بیشتر میان خود و سایر برندهای چینی جایگاه اپل را به چالش بکشد. این شرکت قصد دارد در سه سال آینده 20 هزار خرده‌فروشی جدید در چین افتتاح کند. آن‌ها همچنین ظرف پنج سال آینده حدود 16 میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری خواهند کرد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا