خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سردار شکارچی: آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد و با زبان گفتگو بیگانه است

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: کشوری که می‌خواهد در مقابل این زورگویی بایستد باید قدرتمند باشد و با ضعف نمی‌شود به جنگ زورگو رفت.

به گزارش مشرق، به نقل از مهر سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران، به بیان برخی از عواملی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد اشاره کرد و گفت: در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ اولین جرقه وقوع انقلاب اسلامی خورد و در طول ۱۵ سال حرکت انقلابی مردم ایران استمرار داشت تا اینکه از ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ این حرکت عظیم مردمی شدت یافت و در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: پیش از آن روز فراموش نشدنی رژیم ستم شاهی به هیچ عنوان باور نمی‌کرد یک روزی ساقط شود و چند دلیل برای باور نکردن این موضوع وجود داشت، یکی از این دلایل این بود که قلدرترین قدرت جهان یعنی آمریکا پشت این رژیم منفور بود. از سوی دیگر تقریباً همه کشورهای قدرتمند جهان رژیم پهلوی را حمایت می‌کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به باور اشتباه شاه درباره مردم ایران، گفت: از دید شاه، ایران یک جزیره امن بود و برای او غیر قابل باور بود که یک روزی این رژیم سقوط کند، به همین دلیل اخطارها را جدی نگرفت، جدای از این بعضی‌ها می‌گویند که ارتش در زمان شاه از حکومت شاه دفاع نکرد، در پاسخ به آنها باید گفت، چون شاه، ارتش خودش را هم نشناخته بود. حتی دو لشکری که به نام گارد ویژه فقط برای حفاظت از حاکمیت شاه تشکیل شده بود، این دو لشکر هم در مقابل انقلاب زانو زدند.

سردار شکارچی در ادامه با بیان خاطراتی از دوران نوجوانی خود در قبل از پیروزی انقلاب، گفت: یک زمانی تعدادی از واحدهای ارتش را آوردند در قم مستقر کردند، آنها یک گلوله هم به سمت مردم شلیک نمی‌کردند، اینها نشان می‌دهد شاه علاوه بر اینکه روحانیت و مردم را نمی‌شناخت، ارتش خودش را هم نمی‌شناخت. دقیقاً همانگونه که آمریکایی‌ها ۴۳ سال است که از ملت و کشور ما شناخت ندارند. چه در دوران قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب و حتی همین الان، همه برآوردهایشان برآوردهای غلطی است.

آمریکایی‌ها از مردم ایران شناخت درستی ندارند و برآوردهای آنها برآوردهای دقیقی نیست

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به تحریم متوسل می‌شوند، می‌بینند چیز دیگری اتفاق می‌افتد. به دنبال جنگ افروزی می‌روند، چیز دیگری اتفاق می‌افتد. به تحریک گروهک‌ها و اشرار در برخی مناطق کشور روی می‌آورند و یا به ایجاد اختلافات قومی و مذهبی می‌پردازند اما می‌بینند، چیز دیگری اتفاق می‌افتد. چون از مردم ایران شناخت ندارند، برآوردهای آنها برآوردهای دقیقی نیست اگر برآورد دقیق داشتند حتماً میزان دشمنی آنها طور دیگری بود.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: شاه ملعون علیه ملت خودش قلدری می‌کرد ولی در برابر آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و بیگانگان با ذلت تمام نوکری می‌کرد، اگر بخواهیم افراد هم تراز شاه ایران را مقایسه کنیم حداکثر نمره نوکری را باید به شاه ایران بدهیم، این در حالی‌ست که این نوکر حلقه به گوش را بعد از فرار از ایران به آمریکا راه ندادند، این یک پیام دارد و آن اینست که جواب سلام این نوکر را تا زمانی که منافع نظام سلطه را تأمین کند، می‌دهند و آن زمانی که تاریخ مصرفش تمام شد دستشان برسد زنده به گورش می‌کنند. یک نمونه آن حکومت تونس بود یک نمونه دیگرش حکومت مصر و همینطور حکومت عراق در زمان صدام، اما بارزترین و شفاف‌ترین آن حکومت شاهنشاهی ایران بود.

سردار شکارچی در ادامه با طرح این سوال که چقدر به این نظام سلطه که در رأس آن امروز آمریکا است می‌شود اعتماد کرد؟ تصریح کرد: کسی که به بهترین نوکرش روی این کره خاکی، بیشترین ظلم را می‌کند و حتی مانع می‌شود که چند روز در کشورش زندگی کند چقدر قابل اعتماد است؟ آیا افرادی که یا خودشان را به خواب زدند یا خواب هستند و یا وابسته هستند یک لحظه نباید تأمل کنند که آیا با این آمریکا می‌شود کنار آمد؟

آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد و با زبان گفتگو بیگانه است

وی با بیان اینکه آمریکا تنها زبان زور می‌فهمد و با زبان گفتگو و تعامل بیگانه است، خاطرنشان کرد: کشوری که می‌خواهد در مقابل این زورگویی بایستد باید قدرتمند باشد و با ضعف نمی‌شود به جنگ زورگو رفت، با وابستگی هم نمی‌شود به جنگ ظالم رفت. با ضعف و وابستگی قبل از انقلاب در دوران ستم شاهی، شاه چاره‌ای جز نوکری و بردگی نداشت، مثل برخی از کشورهایی که امروز یوغ بردگی را بر گردن دارند.

جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال کشورگشایی، ظلم و زورگویی نبوده است

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: کشور باید قدرتمند باشد، تمام دشمنی‌های که امروز با جمهوری اسلامی می‌شود برای این است که ما قدرتمند نشویم، البته ما قدرتمان برای دفاع از کشور است و برای زورگویی نیست، یعنی هدف‌مان از قدرتمند شدن برای دفاع از کشور است. جمهوری اسلامی ایران بعد از ۴۳ سال نشان داد هیچگاه به دنبال کشورگشایی، ظلم و زورگویی نبوده، هر جا که صدای مظلومی شنیده می‌شود، فریادرس آن مظلوم‌ها است و این را در عمل ثابت کرده است.

سردار شکارچی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحمیلی ۸ ساله، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یک دوران پرفراز و نشیب بود که دنیا علیه ما بسیج شد، چرا که حکومت صدام پلید و رژیم بعثی را تحریک کردند به عنوان شروع حرکت تا به ایران حمله کند، اما دنیا آمد پشت آن رژیم قرار گرفت، این خیلی مهم است که همه جوانان این را بدانند که ما تنها در مقابل همه این کشورها مقاومت کردیم.

وی ادامه داد: میزان امکانات، تجهیزات، تسلیحات، پول و پشتیبانی‌های مالی، اطلاعاتی، سیاسی و تبلیغاتی بی سابقه‌ای از عراق صورت گرفت، در طول جنگ‌هایی تاریخ معاصر که مطالعه می‌کنیم، چنین جنگی بی سابقه است، رزمندگان ایرانی هزاران تانک و نفربر عراق را به اندازه بیش از آنچه که اول جنگ داشت، منهدم کردند، به همین میزان هم از آنها غنیمت گرفتند. ما قدرت خرید یک قبضه نارنجک را به راحتی نداشتیم چرا که پشتیبانی نمی‌شدیم و تحریم ۱۰۰ درصدی بودیم.

مردم ما در دفاع مقدس در مقابل یک دشمن تا بن دندان مسلح ایستاد و حتی یک وجب از خاک کشور را نداد

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: در دفاع مقدس مردم ما در اوج فقر و محرومیت به لحاظ مادی اما در اوج معنویت در مقابل یک دشمن تا بن دندان مسلح که کوچک‌ترین نیاز مادی هم نداشت و همه دنیا نیز حمایتش می‌کردند، ایستاد و حتی یک وجب از خاک کشور را نداد، اما در زمان رژیم شاهنشاهی و در اوج حمایت نظام سلطه، بدون کوچک‌ترین خونریزی جزیره بحرین از ایران جدا شد و اصلاً یک گلوله هم به سمت ایران شلیک نشد.

دستاوردهای ایران همه کشورهای قدرتمند جهان را خیره کرده است

سردار شکارچی بیان کرد: در دفاع مقدس همه دنیا به نظام جمهوری اسلامی ایران حمله کردند اما یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن باقی نماند. در این سال‌ها به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم یعنی باید قدرت دفاعی و بازدارندگی خود را بالا ببریم. در اوج بحران تجربه آموختیم و امروز رسیدیم به دستاوردهایی که همه آن کشورهای قدرتمند جهان را خیره کرد.

پیشرفت‌های دفاعی ایران خواب را از چشمان کشورهای قدرتمند گرفته است

وی ادامه داد: ما در حوزه دفاعی که برخی از کشورهای قدرتمند هم وابسته هستند امروز هیچ وابستگی نداریم با همه این فراز و نشیب‌ها محرومیت‌ها، بحران‌ها و چالش‌ها هیچ وابستگی نداریم، بلکه با کشورهای قدرتمند دنیا رقابت هم می‌کنیم و خواب را از چشمان آنها گرفته‌ایم. بله یک جاهایی ما مدیریت جهادی نداریم، مثل صنایع خودروسازی عقب ماندگی داریم. اما در حوزه رادار، ماهواره و ماهواره برها، زیردریایی، ساخت ناو، موشک‌های پیشرفته، موشک‌های نقطه زن و انواع و اقسام نیازهایی که یک نیروی مقتدر مسلح و دفاعی می‌خواهد کاملاً روی پای خود ایستاده‌ایم و هر چه اراده کنیم می‌توانیم تولید کنیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به اهمیت تفکر، اندیشه و اراده جوانان به عنوان یک سرمایه اجتماعی و دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این سرمایه اجتماعی از روز اول تولد انقلاب اسلامی بود و با آرمان‌های اسلام ناب، انقلاب، امام و ولایت، پیوند خورده، هر چقدر این پیوند مستحکم‌تر بوده، دستاوردها بیشتر شده است.

دشمن را از فکر هجوم سخت به کشور منصرف کرده‌ایم

سردار شکارچی تصریح کرد: امروز بهترین مراکز دانش بنیان و مراکز رشد علمی را در کشور داریم، با حضور جوانانی با اخلاق و پویا، این سرمایه اجتماعی در کشورهای قلدر جهان بسیار کم است. یکی از دستاوردهای بزرگ امام (ره) و امروز مقام معظم رهبری نگاه کریمانه و حکمت آمیز و توأم با عقلانیت به این سرمایه اجتماعی است. این نگاه در دوره ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی یا صفر بوده یا خیلی پایین بوده است، اما امروز در حد اعلا است و همچنان این سرمایه رو به توسعه و تعمیق است. ما با این سرمایه در جنگ تحمیلی پیروز شدیم، با این سرمایه اجتماعی تمام نیازهای دفاعی کشور را تولید کردیم و از وابستگی نجات پیدا کردیم و قدرت بازدارندگی خود را افزایش دادیم، در واقع دشمن را از فکر هجوم سخت به کشور منصرف کردیم و همه اینها به برکت وجود این سرمایه است که این سرمایه در چارچوب اندیشه‌های امام در عصر خود و بعد آن در چارچوب اندیشه مقام معظم رهبری شکل گرفته است و توسعه پیدا کرده است و انقلاب را هم به کشورهای جهان صادر کرده است.

وی افزود: امروز هدف گذاری دشمنان انقلاب اسلامی این سرمایه اجتماعی است اما نمی‌توان آن را با موشک، هواپیما و بمب اتم هدف قرار داد. تنها از طریق جنگ نرم و جنگ شناختی می‌شود به این سرمایه اجتماعی هجوم آورد که متأسفانه در این حوزه ضعف‌های قابل توجهی داریم، یعنی در دفاع از سرمایه اجتماعی کشور به ویژه جوانان و نسل‌های جدید در مقابل این هجوم بی رحمانه، منسجم، هدفمند و هوشمند، ضعف داریم و دشمن قوت دارد.

دستگاه‌های فرهنگی در مقابل جنگ گسترده و عمیق فرهنگی دشمن انسجام ندارد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح بابیان اینکه جنگ گسترده و عمیق در حوزه فرهنگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با کمال تأسف باید امروز از دستگاه‌های فرهنگی کشور گلایه کرد، اولاً در مقابل این هجوم انسجام ندارد و دوماً اولویت‌ها را جابجا می‌کنند و ثالثاً درگیر مسائل داخلی می‌شوند و گاهی اوقات از هجوم همه جانبه دشمن غافل هستند، البته اینجا دیگر وظیفه رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی است.

سردار شکارچی گفت: دشمن ما را مشغول به خود می‌کند تا بتواند به اهداف پلید خود برسد، اگر ما جوانان کشور را از دست بدهیم خیلی چیزهای دیگر را هم از دست خواهیم داد. در این موضوع نباید شک کنیم. نظام ما یک نظام مردم پایه است. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران محافظ اسلام انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، به همین دلیل است که جان فدا می‌کنند و مادران فرزندانش را به جنگ می‌فرستند.

وی اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند این سرمایه را از ما بگیرند. آیا خطری بالاتر از این خطر برای کشور، انقلاب و نظام هست؟ اینجا رسالت دستگاه‌های فرهنگی چیست؟ اول اینکه هم افزا و هماهنگ شوند و جزیره، جزیره نباشد، این خیلی مهم است. دوم اینکه هدف را گم نکنند یعنی مشغول به خود نشوند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: در حوزه کارکرد دستگاه‌های فرهنگی کشور می‌بینیم که بعضی از دستگاه‌ها اولویت بندی ندارند و اصلاً نتوانستند دشمن را تشخیص دهند که حتی مقابل آن عملیات انجام دهند و درگیر فرعیات شده‌اند، اگر بودجه‌ای هم دارند، در جهت اولویت‌ها مصرف نمی‌شود با کمال تأسف با همه روشنگری‌هایی که رهبر معظم انقلاب دارند و تدابیری که ابلاغ می‌کنند اهتمامی برای تحقق آن صورت نمی‌گیرد.

سردار شکارچی تصریح کرد: جای بسی تأسف است که بعضی از مسئولین کشور به خصوص دستگاه‌های فرهنگی یا به فرامین و تدابیر رهبری توجه نمی‌کنند یا این فرامین را فهم نمی‌کنند. قرارگاهی که باید با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن مقابله کند دستگاه‌های فرهنگی کشور هستند، اگر این قرارگاه نابسامان باشد این سرمایه عظیم اجتماعی در کشور آسیب می‌بیند. خواهش ما این است که این متولیان دستگاه‌های فرهنگی اگر واقعاً کاری از دستشان بر نمی‌آید جایشان را به کسانی که می‌توانند کار کنند بدهند؛ چرا که فردای قیامت باید به شهدا پاسخگو باشند.

وی افزود: ما کم نداریم کسانی که بتوانند دستگاه‌های فرهنگی کشور را از این وضعیت نجات دهند، باید به آنها میدان داد و آنها به صحنه بیایند و رسالت عظیمی که به دوش این دستگاه‌های فرهنگی هست را محقق کنند. به نظر من رسانه‌ها باید مرتباً این مسئله را گوشزد کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی امروز در اوج اقتدار هستیم، دلیل آن را مدیریت جهادی و فرمانبری از مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: همه دستگاه‌های کشور باید به فرامین و منویات رهبری توجه کنند. البته امروز الحمدالله در اوج قدرت هستیم در حوزه فرهنگی هم وضعمان وخیم نیست لیکن باید با این تهدیدها به اقدام همه جانبه روی آورد.

علت مشکلات حوزه اقتصادی سوء مدیریت است

سردار شکارچی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی، گفت: ما در حوزه اقتصادی مشکلات داریم، علت مشکلات هم سو مدیریت است البته خوب تحریم‌ها هم اثر دارد. امیدواریم که دولت جدید بتواند بخش زیادی از مشکلات را حل کند. به خصوص مشکلات معیشتی، اقتصادی و اشتغال مردم و جوانان را حل کند، بدیهی است هر جا نگاه و تفکر جهادی حاکم باشد، موفقیت حاصل می‌شود و آنجا که اراده کردیم واکسن ساختیم، به فناوری نانو دست پیدا کردیم در پزشکی پیشرفت داشتیم، نیازمندهای دفاعی و امنیتی را حل کردیم. در مقابل هر جا ناکامی بوده و موفقیت نداشته‌ایم، مدیریت جهادی نبوده، ان‌شاالله اگر مدیریت کشور که جرقه‌های آن زده شده درست شود بسیاری از مسائل حل می‌شود و امیدواریم این دولت جدید مجلس و تمام دستگاه‌های مسئول در این کشور توفیق پیدا کنند و آدم‌هایی با تفکر جهادی سر کار قرار بگیرند تا مشکلات کشور مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها سهم بسیار بزرگی در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعه و تعمیق آن دارند، بر ضرورت اهتمام رسانه‌ها در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان و آگاه سازی کسانی که آن دوران را ندیده‌اند و تجربه نکرده‌اند تاکید کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا