خرید تور تابستان ایران بوم گردی

این تصویر بی کیفیت، 24 میلیون دلار به فروش رفت!

NFT ها یا توکن های غیر مثلی ( سکه های بی مانند دیجیتال) جدیدترین راه پولدار شدن، شاید پولشویی و یا از دست دادن سرمایه خواهد بود.

به گزارش دیجیاتو یک توکن غیرقابل معاوضه یا NFT از سری CryptoPunks با قیمتی در حدود 23.7 میلیون دلار فروخته شد تا رکورد گران‌ترین NFT از سری Punk را بزند. رقم خرید این توکن تقریبا 2 برابر توکن رکورددار قبلی است که با قیمت 11.8 میلیون دلار فروخته شده بود.

شهرت مجموعه تصاویر CryptoPunks به مدت‌ها قبل از داغ شدن دنیای ان‌اف‌تی‌ها برمی‌گردد. تاکنون چندین مورد از این تصاویر با قیمت‌های میلیون دلاری فروخته شده‌اند، ولی امروز رکورد جدیدی برای خرید یکی از آواتارهای این مجموعه زده شد: یک خریدار پذیرفت که بابت دریافت مالکیت این عکس حدود 24 میلیون دلار پول بپردازد.

تصویر کریپتوپانک شماره 5822 در ازای پرداخت 8000 اتریوم معادل 23.7 میلیون دلار خریداری شد. خریدار این توکن «دیپاک تاپلیال»، مدیرعامل زیرساخت بلاکچین ابری Chain است که این NFT را به‌طور مستقیم از مارکت‌پلیس توسعه‌دهندگان CryptoPunks یعنی Larva Labs خریده است.

خریدار گران‌ترین NFT قبلی از سری Punk «شالوم مکنزی»، بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت DraftKings بود که در ماه ژوئن 2021 از طریق مزایده‌ای در Sotheby توکن خود را تصاحب کرد. آخرین خرید بزرگ در مارکت‌پلیس Larva Labs هم در ماه دسامبر اتفاق افتاد و برای خرید یک توکن غیرقابل معاوضه 10.26 میلیون دلار هزینه شد.

تاپلیال می‌گوید خرید این NFT را با کمک اهرم پروتکل دیفای Compound Finance انجام داده است. او در توییتی در این باره نوشت: «به لطف Compound Finance می‌توانم همچنان ETH نگه دارم و این [توکن] را بخرم.»

تصویری که نزدیک به 24 میلیون دلار برای آن هزینه شده مربوط به یکی از نادرترین انواع آواتارهای CryptoPunks یعنی نوع بیگانه است. در میان این مجموعه 10 هزارتایی فقط 9 تصویر با الهام از بیگانگان ساخته شده است. مالک قبلی، این تصویر را در ژوئیه سال 2017 با پرداخت 8 اتریوم خریده بود. هزینه این معامله در آن زمان با توجه به قیمت اتریوم 1600 دلار بود

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا