خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بيانيه حزب اعتماد ملی: به حصر پايان دهيد

حزب اعتماد ملی در آستانه‌ی چهارهزارمین روز آغاز حصر خانگی مهدی کروبی و میرحسین موسوی در بیانیه‌ای بر ضرورت پایان دادن به حصر تاکید کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

در آستانه چهارهزارمين روز حصر آقايان حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ مهدي كروبي، مهندس ميرحسين موسوي و سركار خانم زهرا رهنورد قرار داريم و متاسفيم كه تلاش دلسوزان نظام و مردم و كشور براي رفع اين حصر غيرقانوني تاكنون به ثمر ننشسته است و همچنان شاهد اعمال محدوديت‌هاي غيرقانوني براي فعاليت‌هاي اين چهره‌هاي خدوم و دلسوز و باسابقه انقلابي هستيم.

انتخابات سال 88 مي‌توانست فرصتي براي آشتي همه اقشار مردم با حكومت و مشاركت حداكثري آنان در يك انتخابات خوب و سالم و قانوني باشد اما متاسفانه اصرار بخشي از حاكميت به راي آوردن نامزدي خاص، منجر به برگزاري انتخاباتي شد كه در آن بسياري از نهادهاي حاكميتي و نظامي و نظارتي با نقض بي‌طرفي وارد عرصه رقابت انتخاباتي شدند و همين امر منجر به اعتراضات وسيع مردمي شد.

نوع برخورد حاكميت با معترضان نيز بر حجم نارضايتي افزود و شكاف ميان مردم با حاكميت عميق‌تر شد و در نهايت كار به اين تصميم غيرقانوني كشيد كه چند تن از برجستگان انقلاب و ياران و مسوولان سابق را در حصر و جمع بزرگ‌تري را به زندان ببرند تا دامنه اعتراضات فروكش كند. تصميمي كه نتيجه آن عميق‌تر شدن نارضايتي‌ها و افزايش بي‌اعتمادي به حاكميت شد كه پيامد آن تا به امروز گريبانگير كشور شده است. مشكل و ايراد بزرگ اين تصميم اين است كه هيچ حكم قضايي براي اعمال حصر وجود ندارد و تصميم شوراي عالي امنيت ملي در آن ايام توجيه‌گر تداوم حصر غيرقانوني نيست.

مطابق قانون اساسي هيچ كسي را نمي‌توان مجازات كرد مگر با ترتيباتي كه قانون معين كرده است. حصر به مثابه يك مجازات، نيازمند صدور حكم قضايي از مراجع ذي‌صلاح و با طي تشريفات قانوني است و در غير اين صورت بايد آن را مجازات غيرقانوني قلمداد كرد. ايجاد گشايش‌هاي محدود درباره محصوران در يكي دو سال اخير را به فال نيك مي‌گيريم اما مجازات بدون حكم قضايي هميشه مورد اعتراض ماست و خواستار رفع اين جفاي آشكار هستيم.

«حزب اعتماد ملي» به عنوان نماينده طيف بزرگي از اصلاح‌طلبان و به عنوان جرياني كه موسس و دبيركل هميشگي آن يكي از چهره‌هاي تابناك و ياران مورد وثوق امام عزيز و رياست مجلس سوم و ششم محصور است. وظيفه خود مي‌داند نسبت به تداوم حصر آقايان كروبي و موسوي و سركار خانم رهنورد اعتراض كند و خواستار رفع حصر و پايان دادن به رويه‌اي شود كه غيرقانوني است و هيچ ثمري جز تشديد شكاف ميان مردم و حكومت و حذف نيروهاي دلسوز به نظام و كشور نخواهد داشت.

ما معتقديم در شرايطي كه كشور از سوي دشمنان در محاصره شديد اقتصادي قرار دارد و همه اميد آنان براي موفقيت اقدامات ضدايراني، همين نارضايتي مردم از سياست‌هاي حكومتي است، بهترين راهكار این است که حاكميت گام‌هاي فوري و ضروري براي بازگشت اعتماد مردم به حكومت را بردارد و قطعا يكي از اين اقدامات ضروري، پايان دادن به حصر غيرقانوني چهره‌هاي خدوم و با سابقه انقلاب است.

اميدواريم گره حصر با بازگشت حاكمان و مسوولان به قانون باز شود و روند اداره كشور با ميل به احياي جمهوري اسلامی به معنای واقعی در مسيري درست قرار گيرد و امور مسلمين اصلاح شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چهار هزار روز از فتنه بزرگ گذشت و خدا رو چشم فتنه در اومد. امیدوارم ذره ذره جون بدید و تویه دستشویی بمیرید.
    مرگ بر منافق!!!

  2. جنابان بیانه نویس سلام علیکم مگر این آقایان و بانوان حصری اعتماد ملی را جلب کردند که حزب اعتماد ملی بیانیه برداشتن حصر را فریاد میزند ، نکند آقایان و بانوان معذرت خواهی کرده اند و ملت بی‌خبرند ، اگر چنین است اعتماد ملت را برگردانید تا ملت هم آزادی از حصر شما را فریاد بزند ، درثانی مگر میخواهید در آزادی از به اصطلاح حصر خانگی چه کاری انجام دهید که الان نمی‌کنید و قوه قضاییه … تماشای این خاله بازی های شماست

  3. ایا حصری ها اعتماد ملی را جلب کردند که حزب اعتماد ملی بیانیه برداشتن حصر را فریاد میزند ، نکند معذرت خواهی کرده اند و ملت بی‌خبرند ، اگر غیر اینچنین است اعتماد ملت را برگردانید تا ملت هم آزادی از حصر شما را فریاد بزند ، درثانی مگر میخواهید در آزادی از به اصطلاح حصر خانگی چه کاری انجام دهید که الان در حصر خانگی نمی‌کنید و قوه قضاییه … تماشای این خاله بازی های شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا