خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا تحریم را دور نمی‌زنید؟ پاسخ زنگنه به مجلس

دفتر بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی در پاسخ به یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: دور زدن تحریم ها در عمل باید تاثیر روشنی داشته باشد و این مهم با حرف و حتی نیت خیر ممکن نمی شود. لذا هر آن چه در دولت جدید نیز به انجام رسیده، بر پایه و متکی بر ساختارهای استواری است که با زحمت و خون دل های فراوان، اما بی ادعا و بی سرو صدا در دولت آقای دکتر روحانی بنا شد.

متن پاسخ دفتر آقای زنگنه در پی می‌آید:

بازگشت به اظهارات منتشر شده اخیر آقای آصفری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی که مدعی شده اند «در مجلس نهم از آقای زنگنه در صحن علنی سوال کردیم که چرا شما تحریم ها را دور نمی زنید و با وجود بازار فروش نفت در منطقه منفعل عمل می کنید؛ پاسخی که وزیر نفت وقت به ما داد این بود که آقای روحانی گفتند باید اول تکلیف برجام روشن شود؛ این یعنی در دولت قبل هم امکان دور زدن تحریم ها وجود داشت اما علاقه داشتند با فشار به مردم، نظام را به هر گونه توافق ذلت باری وادار کنند .” ، دفتر آقای مهندس زنگنه ، ضمن تکذیب کامل اظهارات آقای آصفری به نقل ازآقای مهندس زنگنه در ارتباط با مطالب مذکور ، موارد زیر را نیزجهت روشن شدن افکار عمومی به آگاهی مردم شریف ایران می رساند :

1- آقای دکتر روحانی رییس جمهور محترم وقت ، هرگز چنین مطلبی به آقای زنگنه نگفته بودند و به تبع آن هم آقای مهندس زنگنه هرگز چنین مطلبی را نه به آقای آصفری و نه به هیچکس دیگری نگفته اند . لازم به توجه است در صورتی که بنا به گفته آقای آصفری ، آقای مهندس زنگنه این اظهارات را در صحن علنی در پاسخ به سوال ایشان مطرح کرده باشند ، این سخنان بایددرصورت مذاکرات مجلس چاپ شده باشد که چنین چیزی وجود ندارد و حتی اگر در جلسه کمیسیون مربوطه نیز مطرح شده باشد، باز هم بایددر صورت مذاکرات کمیسیون مندرج باشد که باز هم چنین نیست .

2- اعتقاد مدیریت وقت دولت و وزارت نفت در دولت های یازدهم و دوازدهم ، همواره بر این بود که با وجود بی سابقه ترین تحریم هابا ابتکار و تلاش حداکثر ممکن صادرات نفت را داشته باشند و لحظه ای هم در این امر تردیدی به خود راه ندادند.

3- واقعیتی که اکنون کاملا روشن شده اینست که آن چه در زمان دولت آقای دکتر روحانی ، توسط جمعی از مدعیان، آن هم فقط در حرف ،بسیار تکرار می شد و دولت و مدیران پیشین نفت را به کم کاری و کوتاهی عمدی در دور زدن تحریم های نفتی متهم می کردند، ادعایی بیش نبوده ، چرا که دور زدن تحریم ها در عمل باید تاثیر روشنی داشته باشد و این مهم با حرف و حتی نیت خیر ممکن نمی شود . لذا هر آن چه در دولت جدید نیز به انجام رسیده ، بر پایه و متکی بر ساختارهای استواری است که با زحمت و خون دل های فراوان ، اما بی ادعا و بی سرو صدا در دولت آقای دکتر روحانی بنا شدکه در آن زمان دولت دوازدهم به مصلحت نمی دانست در این زمینه تبلیغ و اطلاع رسانی کند.

ما قصد نداریم بیش از این در مورد میزان تحقق ادعاهای بی پایه سخن بگوییم ، لیکن ارزیابی و مقایسه واقعیت با ادعاها برای اهل فن کاری دشوار نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا