خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مجمع نمایندگان ادوار مجلس: ایران و آمریکا مستقیم گفتگو کنند

مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای بر گفتگوی مستقیم بین ایران و آمریکا تاکید کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن بیانیه‌ی این مجمع به این شرح است:

ادامه گفتگوهای هسته ای هرچند با تاخیر بود اما پیوستن به مذاکرات وین از برنامه‌های درست در سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

خروج یک طرفه ترامپ از برجام و لغو تعهدات دولت آمریکا و افزایش تحریم‌ها و فشار حداکثری بر ملت ایران و عدم توان دولت‌های باقیمانده به انجام تعهدات از دید و نظر کسی پنهان نیست.

از سرگیری مذاکرات وین پس از توقفی نسبتا دراز مدت؛ این امید را ایجاد نمود که با رفع مشکل تحریم‌ها مانع از آسیب بیشتر به اقتصاد کشور پیشگیری شود.

با وجود تحریم‌های گسترده و سازمان یافته و هوشمند امریکا؛ کشورهای اروپایی، چین و روسیه هم به خاطر ترس از تحریم امریکا و در نظر گرفتن منافع خود گامی در مسیر حل مشکل برنداشتند.

دولت بایدن نیز با تاخیری معنادار بازگشت به برجام و یا گفتگوهای هسته ای را اعلام کرد که این امر هم بیانگر دشواری‌ها و واقعیت‌های جاری در روابط بین المللی است.

در این میان مخالفت اسرائیل و برخی از کشورهای دیگر و دامن زدن به ترس از حل مشکل ایران و امریکا بیش از همیشه خودنمایی می‌کند. رفتار پاره ای از کشورهای باقیمانده در برجام نیز تامل برانگیز است.

گفتگو و مذاکره و تعامل بر اساس تامین منافع ملی امری پسندیده و مورد پذیرش بخش‌های گوناگون جامعه است.

از آنجایی که مشکل پدیده آمده بین ایران و امریکاست و تحریم‌های اعمال و اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و سیاست گذاری امریکایی بنا گذاشته شده است؛ و مبنای گفتگوهای کنونی رفع تحریم‌ها و بازگشت ایران و امریکا به تعهدات ذیل برجام است، گفتگوی مستقیم و بدون واسطه بین نمایندگان ایران و امریکا راهگشا و در راستای منافع ملی ارزیابی می‌شود.

بارها گفته شده است که گفتگو به معنای تسلیم نیست و بیان دیدگاه‌های دو طرف بدون واسطه اسباب سرعت بخشیدن به روند گفتگوها و توافق معنادار و اثربخش و پایدارتر خواهد بود.

امید که با استفاده از فرصت، این مهم از دید برنامه‌ریزان و سیاست گذاران به دور نمانده و با استفاده از توان و تجربه کارشناسان توانمند وآگاه به ساختارهای حقوقی و روابط بین الملل گامی بزرگ در راستای کاستن از دشواری‌ها و فشارهای سنگین از دوش مردم برداشته شده؛ و با سازماندهی مناسب و اصلاح ساختار اقتصادی زمینه رشد و توسعه کشور فراهم شود.

مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا