خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرسش دادکان و پاسخ رسایی

حمید رسایی، کانالچرخان تلگرامی و کاندیدای ردصلاحیت شده ی انتخابات اخیر مجلس، در یادداشتی به مصاحبه ی محمد دادکان واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت این کانالچرخان تلگرامی در پی می آید:

آقای محمد دادکان امروز در گفتگو با یکی از روزنامه ها گفته است: «آقاي رسايي به من مي‌گفت طي مدت يك ماه همه مفسدين فوتبال را دستگير مي‌كنيم. الان آقاي رسايي كجاست؟ دنبال چيست؟ ايشان مبارزه با فساد در فوتبال را به چند مصاحبه دربسته تقليل داد و دنبال كار خود رفت.»

برخی خبرنگاران محترم تماس گرفته اند و در باره این سخنان چندباره آقای دادگان از بنده توضیح خواسته اند. من البته اصرار نداشتم تا به صحبت های ایشان یا دیگران در این باب پاسخ بدهم اما چون آقای دادکان برای چندمین بار است که با ژست پرچمدار مبارزه با فساد در فوتبال گفتگو کرده اند، چند نکته را می نویسم:

اولا بنده هرگز به آقای دادکان نگفته ام که یک ماهه، همه مفسدین فوتبال را دستگیر می کنیم. چون به عنوان یک نماینده و مسئول تهیه گزارش فساد در فوتبال، چنین مسئولیتی نداشتم تا چنین وعده ای بدهم و چون می دانستم که در این مسیر برادرانی مثل آقای دادکان حضور دارند، اساسا شبیه این وعده را هم ندادم. مسئولیت بنده تهیه گزارش بود که گزارشی مفصل تهیه و خلاصه ای از آن علی رغم فشارهای بسیار برای عدم قرائتش، در صحن علنی قرائت شد. اسامی متخلفین هم مطابق قانون در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گرفت و اساسا امکان انتشار عمومی آن نبود.

ثانیا آقای دادکان فقط بلدند به صورت کلی در مصاحبه ها در نقش سوپرمن صحبت کنند و بر خلاف آنچه نشان می دهند به هیچ وجه در مبارزه با مفاسد در فوتبال جدی نیستند. به عبارتی بنای درگیری با این طیف را ندارند. یکبار دربرنامه زنده تلویزیونی ایشان گفت که چرا کمیسیون اصل 90 که دنبال فساد در فوتبال است و مدعی است با خیلی از کارشناسان گفتگو کرده چرا به سراغ من نیامده؟ من در همان برنامه زنده گفتم که شاید سراغتان آمده اند و شما پاسخگو نبوده اید و بعد تاکید کردم که بنده به عنوان نایب رئیس کمیسیون و مسئول پرونده همین جا روی آنتن زنده از شما درخواست می کنم هر چه می دانید بگویید. ایشان ما و شنوندگان برنامه را حواله داد به جلسه ای در کمیسیون اصل 90 که البته بعد از ده ها بار تماس کارشناسان کمیسیون – که زمان و تاریخ آن هم ثبت است – هرگز حاضر به حضور در کمیسیون اصل 90 نشد و در پاسخ به پیگیری ها اعلام می کرد که بنای درگیری با آقایان را ندارد.

ثالثا این که می گویم آقای دادکان فقط بلدند حرف بزنند، به خاطر مصاحبه های بی مبنای دائمی ایشان است. مدتی قبل هم وی در مصاحبه با یک سایت گفته بود: «چند ماه پیش با آقای رسایی در برنامه زنده تلویزیونی حضور داشتم، ایشان اعلام کردند که نتیجه تحقیق و تفحص کمیسیون اصل ۹۰ از فساد در فوتبال را به زودی اعلام می کند. ماه ها از آن تاریخ گذشته است ولی به سوال من پاسخ دهند که چرا هنوز این گزارش به صورت رسمی اعلام نشده است. من می گویم چون یک سری افراد که با خودشان بودند را حذف کردند و اگر این گزارش اعلام شود افرادی مثل من اعتراض می کنند که چرا این اسامی حذف شده است… تا ظهور حضرت مهدی (عج) که هم این گزارش منتشر نمی شود.»

خُب آقای دادکان گزارش کمیسیون اصل 90 قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) در صحن علنی مجلس قرائت شد. اسامی هم که به مراجع ذی صلاح اعلام شد. برخی از افراد بازداشت شدند و از کاندیداتوری برخی افراد دیگر برای ریاست فدراسیون جلوگیری شد، تا جایی که بنده اطلاع دارم مراجع ذی صلاح در حال پیگیری و رصد برای برخورد با مصادیق دیگر هستند. هر چند بنده دوستی در این عرصه ندارم و بعد از تهیه گزارش هم کلی دشمن پیدا کردم اما اگر کسی از دوستان بنده در فوتبال فسادی داشته و در گزارش کمیسیون اصل 90 به آن اشاره نشده و تاکنون برخوردی با آنها صورت نگرفته، شما قرار بود اعتراض کنید، چرا ساکتید؟ چرا اسامی آنها را اعلام نمی کنید؟! به جای مصاحبه هایی که در آن دیگران را متهم کنید، در مصاحبه بعدی به این موارد اشاره کنید.

دادكان: مسئولان۳۷ روز مثل مردم زندگي كنند

متن گفتگوی روزنامه ی آرمان با دكتر محمد دادكان رئيس سابق فدراسيون فوتبال در پی می آید:

با انتخاب مهدي تاج به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال به نظر مي‌رسد رويكرد مديريتي گذشته همچنان در فدراسيون ادامه پيدا خواهد كرد. به نظر شما اين رويكرد مي‌تواند به فوتبال ايران كمك كند يا اينكه فوتبال ايران نياز به تغيير رويكرد مديريتي خود داشت؟

انتخابات فدراسيون فوتبال همواره با لابي‌ گری هاي زيادي برگزار مي‌شود. در انتخابات اخير نيز وزرات ورزش از تمام امكانات خود استفاده كرد تا آقاي كفاشيان رئيس فدراسيون نباشد. قبل از برگزاري انتخابات هيات رئيسه فدراسيون نيز مي‌شد پيش بيني كرد از گزينه‌هاي مطرح شده در نهايت آقاي تاج به رياست فدراسيون خواهند رسيد. با اين وجود به نظر من در نهايت وزارت ورزش با آقاي تاج نيز به مشكل مي‌خورد و نمي‌توانند با هم كار كنند. در شرايط كنوني كه نزديك به دوماه از انتخابات فدراسيون مي‌گذرد هيچ اتفاقي در اين فدراسيون رخ نداده و هيچ تغيير و تحولي صورت نگرفته است. به نظر مي‌رسد وزرات ورزش اختيارات را از آقاي تاج سلب كرده و اجازه نداده ايشان با سليقه خود مديران زيرمجموعه فدراسيون را انتخاب كند. وزرات ورزش نبايد در اختيارات رئيس فدراسيون دخالت كند. دخالت وزرات ورزش در امور فدراسيون فوتبال هم نشانه ضعف وزرات ورزش و هم مديران فدراسيون فوتبال است. بنده زماني كه رياست فدراسيون فوتبال را برعهده داشتم اجازه نمي‌دادم كسي در حيطه اختياراتم دخالت كند. با اين وجود با اهالي ورزش و صاحب نظران در مسائل فوتبال مشورت مي‌كردم و نكات مفيد صحبت‌هاي آنها را در جهت بالا بردن كيفيت فوتبال به كار مي‌گرفتم. به نظر من با مديريت آقاي تاج هيچ تغييري در فوتبال ايران به وجود نخواهد آمد.

پس از برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال آقاي آجرلو معتقد بودند انتخابات به صورت غيرطبيعي برگزار شده است. به نظر شما مسائل پشت پرده به چه ميزان در انتخابات فدراسيون تاثيرگذار بود؟

چرا آقاي آجرلو اين مسائل را قبل از برگزاري انتخابات مطرح نكردند؟ بنده سخنان آقاي آجرلو را نه تاييد و نه تكذيب مي‌كنم. به نظر من اين سخنان پس از برگزاري انتخابات بي‌اهميت است و بايد قبل از انتخابات مطرح مي‌شد. بسياري از افرادي كه در انتخابات فدراسيون شركت كردند به خوبي مي‌دانستند از عهده اين كار برنمي آيند وتنها براي اينكه نامشان مطرح شود در انتخابات شركت كردند؛ براي خدمت نيامده بودند. بنده از نزديك با آقاي تاج رابطه ندارم. قصد هم ندارم قابليت‌هاي ايشان را زير سوال ببرم. اما معتقدم همان‌گونه كه ساير كانديداهاي فدراسيون فوتبال تلاش كردند با لابي‌گري به موفقيت دست پيدا كنند ايشان نيز با لابي‌گري موفق شد رياست فدراسيون را به دست بياورد. من بعيد و سخت مي‌دانم كه آقاي تاج بتواند در كار خود موفق شود و گام مهمي در جهت ارتقاي فوتبال كشور بردارد. هنگامي كه كسي حاضر است با هر شرايطي كنار بيايد و نسبت به دخالت‌هاي صورت گرفته واكنش نشان ندهد به معناي اين است كه براي ايجاد سابقه وارد ميدان شده است. اين افراد تمايل دارند عنوان كنند بنده نيز در گذشته رئيس فدراسيون فوتبال بوده‌ام و از سابقه ممتازي در فوتبال برخوردار بوده‌ام. برخي از افرادي كه در وزرات ورزش هم حضور دارند به قصد خدمت به ورزش و مردم وارد ميدان نشده‌اند و تنها به دنبال ايجاد سابقه و كارنامه براي خود هستند كه بعدها عنوان كند من چهار سال رئيس فدراسيون فوتبال بوده‌ام.

عملكرد آقاي گودرزي در وزارت ورزش را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ مهم‌ترين نقاط ضعف ايشان در طول سه سال گذشته چه بوده است؟

آقاي گودرزي بيش از اندازه وقت خود را صرف كارهاي كوچك و بي‌اهميت مي‌كند. وزرات ورزش به عنوان متولي ورزش كشور بايد به صورت كلي ساختارها و رويكردهاي ورزش را مديريت كند. وزارت ورزش نبايد در مسائلي مانند انتخاب سرمربي، مديرعامل و دبيركل فدراسيون دخالت كند. در شرايط كنوني دخالت وزرات ورزش در مسائل خرد و بي‌اهميت باعث شده وزارتخانه در مقابل فدراسيون‌ها و باشگاه‌ها قرار بگيرد. نكته ديگر اينكه مديريت آقاي گودرزي مديريت آموزشي بوده است. اين در حالي است كه مديريت ورزشي با مديريت آموزشي متفاوت است و سازو كار خاص خود را مي‌طلبد. متاسفانه كساني كه در ايران مدرك دكترا مي‌گيرند به محض اينكه مدرك خود را تحويل گرفتند فكر مي‌كنند بايد به آنها پست و مقام هم داده شود. البته برخي از اين افراد توانايي مديريت در سطح كلان را دارند اما اغلب اين افراد در صورتي كه پست و مقام به دست بياورند به افرادي نظاره‌گر تبديل مي‌شوند كه در هيچ زمينه‌اي اظهارنظر نمي‌كنند. حضرت امام صادق (ع) مي‌فرمايند:«كسي كه دشمن ندارد منافق است». اين سخن به معناي اين است كه وجود دشمن براي يك جامعه يا فرد اجتناب ناپذير است. در نتيجه كسي كه واقعيت‌هاي جامعه را بيان نمي‌كند و منافع منفعت طلبان را زير سوال نمي‌برد مشخص است كه براي گرفتن صندلي رياست و پست و مقام آمده است. مسئولان كنوني وزرات ورزش هنگامي كه سر كار آمدند به درستي مديران قبلي را زير سوال بردند كه چرا در تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال پول‌هاي كلان خرج كردند. اين در حالي است كه در شرايط كنوني براي بازيكني كه ۴۰۰ميليون ارزش دارد يك ميليارد و هفتصد ميليون تومان پول پرداخت مي‌كنند.

شما عيد نوروز امسال به ديدار آقاي روحاني رفتيد. آيا از طرف دولت در زمينه تصدي وزرات ورزش در كابينه آينده با شما صحبتي شده است؟

بله بنده عيد نوروز امسال براي تبریك سال نو خدمت آقاي روحاني رسيدم. با اين وجود تاكنون هيچ صحبتي از طرف دولت با بنده براي وزارت ورزش صورت نگرفته است. البته از گوشه و كنار صحبت‌هايي در اين زمينه مطرح مي‌شود كه قابل استناد نيست. بايد ديد«تا يار كه خواهد و ميلش به كه باشد».

اگر چنين پيشنهادي با شما مطرح شود قبول مي‌كنيد؟

اگر توانايي اين كار را داشته باشم و بتوانم به مردم كشورم خدمت كنم حتما قبول مي‌كنم.

در مجلس نهم هنگامي كه نام شما براي تصدي وزرات ورزش مطرح شد برخي از نمايندگان نسبت به رويكرد شما موضع‌گيري كردند. در شرايط كنوني دغدغه به دست آوردن راي اعتماد از مجلس نداريد؟

بنده سه افتخار مهم در طول عمر خود به دست آورده‌ام؛ نخست اينكه از دست رئيس دولت اصلاحات نشان لياقت دريافت كرده‌ام. دوم اينكه تيم ملي را به جام جهاني بردم و سوم اينكه در دولت احمدي‌نژاد از كار بركنار شدم. در مجلس نهم هنگامي كه نام من براي وزرات ورزش مطرح شده بود برخي از نمايندگان عنوان مي‌كردند مجلس علاقه‌مند به حضور شما در كابينه است. البته برخي از نمايندگان نيز نظر ديگري داشتند و موضع‌گيري مي‌كردند. با اين وجود اكثريت نمايندگان نظر مساعدي نسبت به حضور بنده در كابينه داشتند.

رويكرد شما و آقاي روحاني با هم همخواني دارد؟

بله؛ من در اين زمينه مشكلي نمي‌بينم. ولي اين رابطه بايد دو طرفه باشد. كسي نبايد بدون اينكه از توانايي كافي برخوردار باشد به دنبال صندلي رياست باشد. بنده يك سوال درباره وزرات ورزش مطرح مي‌كنم. در چند سال گذشته چه تغييري در رويكرد فرهنگي ورزش كشور رخ داده است؟چرا اگر هيچ تغييري صورت نگرفته است آن مدير همچنان سر جاي خود قرار گرفته است؟چرا صندلي رياست را ترك نمي‌كند؟ متاسفانه اين فرهنگ در مديريت كشور ما وجود دارد كه يك مدير حتما بايد چهار سال در صندلي خود باقي بماند و اگر در طول چهار سال عملكرد قابل قبولي نداشته باشد بركنار نمي‌شود.

ديدگاه شما درباره جنگ لفظي كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي با برخي از مربيان ليگ برتري و از جمله برانكو چيست؟

آقاي كي روش از نظر فني مربي كاربلد و خوبي است اما اختياراتي كه به وي داده شده زياد است و بايد كنترل شود. از سوي ديگر آقاي برانكو هم مربي خوبي است. با اين تفاوت كه آقاي برانكو براي خود يك چارچوب اخلاقي در نظر گرفته و از آن عدول نمي‌كند اما آقاي كي روش هيچ چارچوبي براي خود قائل نيست. برخي از مربيان ايراني نسبت به عملكرد كي روش انتقاد مي‌كنند. سوال من از اين افراد اين است كه خود شما در تيم ملي چه عملكردي داشتيد كه امروز انتقاد مي‌كنيد. بنده افتخارم اين است كه در زماني كه رياست فدراسيون فوتبال را برعهده داشتم استقلال فدراسيون را حفظ كردم و اجازه ندادم كسي از بيرون در اختياراتم دخالت كند. افتخار ديگرم اين بود كه براي فدراسيون فوتبال و تيم‌هاي پرطرفدار كشور يعني استقلال و پرسپوليس ساختمان خريداري كردم. از نظر فني نيز تيم ملي در دوران بنده به جام جهاني رفت، قهرمان بازي‌هاي آسيايي پوسان شد، قهرمان آسيا و اقيانوسيه شد، در جام ملت‌هاي آسيا سوم شد و براي ماه‌ها در رنكينگ پانزدهم و شانزدهم جهان قرار داشت. برخي مديران از همان ابتدا به آقاي كي روش اختياراتي دادند كه فراتر از مسئوليت وي بود. امروز كه كي روش غيرقابل كنترل شده قصد دارند اختياراتي كه به وي دادند را از وي بگيرند. مشخص است كه وي به راحتي اختيارات خود را پس نمي‌دهد. در شرايط كنوني آقاي كي‌روش خارج از وظايف خود صحبت مي‌كند.

اگر شما رئيس فدراسيون فوتبال بوديد چه برخوردي با آقاي كي روش مي‌كرديد؟

بنده اصلا به ايشان چنين اختياراتي نمي‌دادم كه امروز بخواهم با آن برخورد كنم. متاسفانه در كشور ما خودمان با دست خودمان مشكل درست مي‌كنيم و بعد وقت و هزينه زيادي صرف مي‌كنيم كه مشكل به وجود آمده را حل كنيم. در شرايط كنوني برخي افراد به آقاي كي روش اختيارات بيش از اندازه دادند. اما پس از مدتي كه وي به يك مشكل تبديل شده تلاش مي‌كنند وي را مهار كنند. اين در حالي است كه در كشورهاي پيشرفته جهان در ابتدا براي اقدامات خود برنامه‌ريزي و مشورت مي‌كنند و پس از بررسي جوانب مختلف قضيه اقدام به انجام آن كار مي‌كنند.

مسائل سياسي به چه اندازه در ورزش ايران دخالت دارد؟

مسائل سياسي در ورزش ايران دخالت دارد، اما به عملكرد كساني بستگي دارد كه مديريت ورزش را برعهده دارند. برخي از مديران مانند روساي سابق فدراسيون فوتبال براي بقاي خود حاضر شدند در هر شرايطي كار كنند و به همه «كولي» بدهند. در كشورهاي پيشرفته جهان براي تربيت سياستمداران وقت و هزينه زيادي صرف مي‌كنند. اين در حالي است كه در كشور ما اغلب افراد با «سياهكاري» و «سياسي كاري» وارد عرصه سياسي مي‌شوند.

فساد در فوتبال نسبت به گذشته بيشتر شده يا كمتر؟

در يك مقطع زماني آقاي رسايي به من گفت قصد داريم فساد در فوتبال را بررسي كنيم. بنده به ايشان گفتم آيا فساد در مجلس و وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي ديگر نيست. ۳۷ سال است كه مردم به خاطر مسئولان و نظام در كف خيابان و در صحنه حضور دارند. درخواست من اين است كه مسئولان ۳۷ روز مثل مردم زندگي كنند تا با مشكلات آنها از نزديك آشنا شوند. در شرايط كنوني موضوع فيش‌هاي حقوقي در فضاي رسانه‌اي كشور مطرح شده است و برخي گمان مي‌كنند كه اين مسائل به دولت آقاي روحاني مربوط است. اين در حالي است كه اغلب اين حقوق‌هاي نجومي در دولت گذشته وجود داشته است. مطرح شدن فيش‌هاي حقوقي هم براي مردم نيست و بلكه يك دعواي درون سازماني براي قدرت و شهرت و صندلي رياست است. آقاي قاليباف به تازگي مصاحبه كرده و گفته كه «اگر بگويم در شوراي شهر چه پول‌هايي رد و بدل مي‌شود سنگ روي سنگ بند نمي‌شود». به همين دليل اعضاي شوراي شهر بايد براي افكار عمومي شفاف‌سازي كنند كه قبل از ورود به شورا چقدر دارايي داشتند و الان چقدر دارند. در شرايط كنوني فساد در فوتبال نيست بلكه در كساني است كه مديريت فوتبال را برعهده دارند. فوتبال يك ورزش است كه پاك پاك است. برخي از افرادي كه وارد فوتبال مي‌شوند در فوتبال فساد ايجاد مي‌كنند. آقاي رسايي به من مي‌گفت طي مدت يك ماه همه مفسدين فوتبال را دستگير مي‌كنيم. الان آقاي رسايي كجاست؟دنبال چيست؟ايشان مبارزه با فساد در فوتبال را به چند مصاحبه دربسته تقليل داد و دنبال كار خود رفت. حكايت مبارزه با فساد در كشور ما مانند كساني است كه سيگار فروش سر چهارراه را به جرم فروش سيگار دستگير مي‌كنند اما با كسي كه با تريلي سيگار حمل و نقل و قاچاق مي‌كند هيچ كاري ندارند. در برخي از برنامه‌هاي تلويزيون دوربين صداوسيما ساعت‌ها يك موتور سيكلت كه كالاي قاچاق حمل مي‌كند را تعقيب مي‌كند. سوال من اين است كه دوربين صداو سيما چرا كشتي و تريلي كه كالا قاچاق حمل و نقل مي‌كند را تعقيب مي‌كند. اين يك طنز بزرگ است كه به جاي اينكه منشا اصلي فساد را مورد تعقيب قرار بدهيم افراد خرده‌پا را مقصر اصلی معرفي كنيم.

بسياري از شخصيت‌هاي شناخته شده در جهت شفاف‌سازي درباره فيش‌هاي حقوقي خود مبلغ حقوق خود را منتشر كرده‌اند. آيا شما هم حاضر هستيد فيش حقوقي خود را به صورت نمادين منتشر كنيد؟

بله؛ صدر درصد. من فيش حقوقي خود را به شما مي‌دهم كه ضميمه مصاحبه كنيد و همراه مصاحبه منتشر كنيد. كساني كه موضوع فيش‌هاي حقوقي را مطرح كرده‌اند براي كوبيدن دولت آقاي روحاني و سرگرم كردن مردم دست به چنين كاري زده‌اند. اغلب اين حقوق‌هاي نجومي ريشه در دولت گذشته دارد. با اين وجود دولت آقاي روحاني نيز بايد در اين زمينه دقت بيشتري مي‌كرد. كشوري كه از منابع متعدد طبيعي و انساني بهره مند است و نسبت به اغلب كشورهاي جهان در اين زمينه وضعيت بهتري دارد، ۳۷ سال است يك مدير كه به درد مردم بخورد تربيت نكرده است. همه كساني كه در ايران وارد عرصه مديريتي شدند افراد عادي بودند. ما چه زماني ده سال وقت و هزينه گذاشتيم كه ده مدير برجسته تربيت كنيم؟ كشوري مانند سوئيس كه از نظر منابع طبيعي و انساني اصلا قابل مقايسه با ايران نيست با ساختن ساعت و چاقو بازارهاي دنيا را قبضه كرده است. دليل موفقيت كشوري مانند سوئيس اين است كه براي تربيت مديران خود سرمايه‌گذاري كرده است. اين در حالي است كه در كشور ما مديران را با القابي نادرست بدرقه مي كنند. ما افراد عادي را بدون اينكه از توانايي لازم برخوردار باشند با سياسي كاري بر صندلي رياست مي‌نشانيم. اگر مديران ما كاربلد بودند كه ما با اين همه سرمايه به اين نقطه نمي‌رسيدیم. باور كنيد بسياري از سفره‌هاي مردم در ماه مبارك رمضان خالي بود و مردم نمي‌توانستند به خوبي روزه خود را افطار كنند. چه كسانی مسئول سفره‌هاي خالي مردم در ماه مبارك رمضان هستند؟ هنگامي كه حداقل حقوق در اين كشور۸۴۰هزار تومان است در حالي كه خط فقر در اين كشور زير دو ميليون و پانصد هزار تومان است كسي كه مسئول است نبايد به اين فكر كند كه هموطن و همنوع خود چگونه روزه خود را افطار مي‌كند؟ متاسفانه برخي از مديران ما شبيه عروسك خيمه شب بازي هستند كه مدتي آنها را كوك مي‌كنند و پس از مدتي جاي خود را به ديگري مي‌دهند.

آيا فرهنگ بازيكنان فوتبال با پولي كه دريافت مي‌كنند همخواني دارد؟ ديدگاه شما درباره محروميت يكي از دروازه‌بانان مطرح كشور براي پوشيدن شلوار غيرمتعارف چيست؟

در اين زمينه باشگاه‌هاي فوتبال مقصر هستند. باشگاه‌هاي ما براي خريد چنين بازيكناني سرمايه‌هاي هنگفتي خرج كرده‌اند. در نتيجه براي اينكه سرمايه‌گذاري‌هايي كه كرده‌اند به نتيجه مطلوب برسد مجبور هستند از بازيكنان خود حمايت كنند. در فصل‌هاي گذشته جاسم كرار بازيكن تيم استقلال بارها مشكلات بزرگي براي باشگاه خود به وجود آورد. با اين وجود به دليل اينكه سرمايه‌گذاري زيادي براي خريد وي صورت گرفته بود مجبور شدند وي را در تركيب تيم قرار بدهند. در نهايت نيز يك باشگاه ديگر وي را خريداري كرد و دوباره وارد يكي از باشگاه‌هاي ما شد تا رفتار خود را تكرار كند. البته من با طرد اين بازيكنان موافق نيستم. در زماني كه بنده رياست فدراسيون را برعهده داشتم يكي از بازيكنان رفتار مناسبي نداشت. برخي از معاونان من در فدراسيون فوتبال اعتقاد داشتند كه وي نبايد در اردو حضور داشته باشد. با اين وجود بنده با نظر اين افراد مخالف بودم و اين بازيكن را با خود به اردو بردم. اتفاقا اين بازيكن در يكي از بازي‌هاي مهم تيم ملي يك گل بسيار مهم به ثمر رساند. بعد از اين بازي اين بازيكن پيش من آمد و از من بابت رفتارهايي كه داشت عذرخواهي كرد و از من تشكر و تقدير كرد كه شرايط وي را درك كرده بودم. بايد براي اشتباهات جوانان فرصت جبران گذاشت و نبايد آنها را طرد كرد. اين مساله درباره اين دروازه‌بان كه شما عنوان كرديد هم وجود دارد. بايد اجازه داد تا وي اشتباه خود را جبران كند. نبايد با جوانان اين كشور برخورد سلبي كرد و آينده آنها را به خطر انداخت. كساني كه جوانان اين كشور را طرد مي‌كنند بايد ابتدا عنوان كنند كه خودشان براي آينده اين جوانان چه اقداماتي انجام داده‌اند.

چرا در دو دهه اخير تيم‌هاي باشگاهي ايران در جام باشگاه‌هاي آسيا نتيجه نگرفته اند؟چرا تيم‌هاي باشگاهي ما توانايي رقابت با تيم‌هاي مدعي آسيا را از دست داده اند؟

دليل اصلي اين مساله اين است كه فوتبال ايران از استعداد‌هاي ناب خود خالي شده است. چرا ما ديگر علي كريمي و علي دايي نداريم. دليل ديگر اين مساله اين است كه مديران بيش از آنكه به دنبال ترقي فوتبال باشند به دنبال حفظ صندلي رياست خود هستند. چرا مديران ما حاضر نيستند فيش‌هاي حقوقي خود را منتشر كنند؟چرا رسانه‌هاي گروهي پيگير اين مسائل نيستند. دليل اين مساله اين است كه دست برخی مديران با بعضی رسانه‌هاي گروهي در دست يكديگر است. بنده با زبان روزه عنوان مي‌كنم دعوت برخی از افراد به صداوسیما با «حساب و کتاب» است! مخصوصا با القاب و عناوین کارشناس و مربی! در فوتبال ايران سالانه مبلغي بالغ بر۴۰۰ ميليارد تومان هزينه مي‌شود. چرا رسانه‌هاي گروهي پيگير اين مساله نيستند كه اين پول‌ها توسط چه كسي و در چه راهي خرج مي‌شود؟

اگر بخواهيد وصف حال فوتبال كشور را با يك شعر بيان کنید از چه شعري استفاده مي‌كنيد؟

«در حيرتم از مرام اين مردم شهر/اين جامعه زنده كش مرده پرست/تا هست به ذلت ببرندش به جفا/ چون مرد به عزت ببرندش سر دست».

شما همواره در شرايط سخت چه ذكري را زير لب زمزمه مي‌كنيد؟

بنده از بچگي تاكنون در شرايط سخت چهار بار مي‌گويم: «يا زهرا ادركني».

از وقتي كه در اختيار ما قرار داديد سپاسگزارم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا