خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استخراج میلیون دلاری پادشاه ارزهای دیجیتال، بیت کوین، با مشعل نفتی

دو جوان ۲۳ ساله ساکن تگزاس آمریکا از استخراج بیت کوین با انرژی گاز مشعل میادین نفتی، در سال ۲۰۲۱ مبلغ چهار میلیون دلار به دست آورده اند.

به گزارش آی‌ای، دو جوان ۲۳ ساله اهل تگزاس که یکی دارای مدرک مهندسی و دیگری کارشناس ارشد امور مالی از دانشگاه “تگزاس A&M” است، سال گذشته چهار میلیون دلار از استخراج رمزارز بیت کوین با استفاده از برق تامین شده توسط گاز مشعلی متعلق به میادین نفتی به دست آوردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کسب درآمد زیاد از استخراج ارزهای دیجیتال تعجب‌آور نیست، اما استخراج ارز دیجیتال یک فرآیند بسیار انرژی‌بر است. براساس تحلیل دانشگاه “کمبریج”، استخراج بیت کوین بیش از ۱۲۵ تراوات ساعت در سال انرژی مصرف می‌کند که بیشتر از کل مصرف سالانه کشور آرژانتین است.

اما این دو جوان موفق شده‌اند با گاز مشعل متعلق به میادین نفتی، انرژی عملیات خود را تامین کنند.

هنگامی که حفاری‌های نفتی به گاز طبیعی می‌رسد، آن گاز باید از چاه نفتی تخلیه شود و بدین ترتیب به شکل یک مشعل مرتفع شعله‌ور می‌شود و می‌سوزد. اگر محل حفاری نزدیک یک خط لوله باشد، بدیهی است که آن گاز را می‌فروشند، اما در غیر این صورت، برای تحویل گاز نیاز به ایجاد خطوط لوله دارند که پروژه گرانی است و توجیه اقتصادی ندارد. بنابراین شرکت‌های حفاری معمولاً به جای سرمایه‌گذاری در خط لوله، آن گاز را می‌سوزانند. به همین دلیل است که معمولاً شاهد شعله‌های آتش در میدان‌های نفتی هستیم.

اکنون “برنت وایتهد” مهندسی از خانواده‌ای که در کار تولید نفت و گاز هستند و “مت لوسترو” یک کارشناس مالی و علاقه‌مند به بیت کوین، با مشاهده این اتلاف عظیم انرژی، سرمایه خود را که از کار مراقبت از چمن و محوطه‌سازی جمع شده بود، روی هم گذاشتند و شرکتی به نام “Giga Energy Solutions” را تأسیس کردند.

این شرکت تجهیزات استخراج خود را در یک کانتینر قابل جابجایی، روی یک چاه نفت قرار می‌دهد و سپس گاز طبیعی را به ژنراتورها هدایت می‌کند تا انرژی مورد نیاز ماینرها را تامین کند.

این شرکت که شرکت جوانی است، در حال حاضر ۱۱ کارمند دارد و تاکنون با بیش از ۲۰ شرکت نفت و گاز قرارداد امضا کرده است و در حال مذاکره با صندوق‌های اعتباری دولتی برای توسعه کار خود است.

نکته جالب توجه این است که این شرکت علاوه بر درآمدزایی از گازی که بی هدف سوزانده می‌شود و هدر می‌رود، میزان آلایندگی میادین نفتی را نیز تا ۶۳ درصد کاهش می‌دهد.

“وایتهد” می‌گوید: وقتی بچه بودم، همیشه این مشعل‌های آتش را می‌دیدم و می‌دانستم چقدر بیهوده می‌سوزند. اکنون کار ما یک راه جدید نه تنها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بلکه برای کسب درآمد از گازی است که هدر می‌رود.

“لی براچر” رئیس شورای بلاک‌چین تگزاس می‌گوید: آنها از طریق استخراج بیت کوین با انرژی سرگردان و حل چالش زیست محیطی، درآمد خود را به دست می‌آورند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا