خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ستاره تنیس: به قیمت از دست دادن اعتبار و شهرت هم واکسن نمی‌زنم!

افرادی وجود دارند که به «تئوری توطئه» و مضر بودن واکسن اعتقاد دارند اما یکی از آن‌ها که به شدت سرو صدا کرده است ستاره بزرگ تنیس است.

به گزارش “ورزش سه”، بحث واکسن‌نزدن نواک جوکوویچ در یکی دو ماه اخیر حسابی در جهان ورزش سروصدا به پا کرده است. برنده 20 دوره گرنداسلم تنیس که اخیرا فرصت شرکت در گرنداسلم ملبورن را به دلیل نزدن واکسن از دست داد و از استرالیا به کشورش بازگردانده شد، در مواجهه با این پرسش که «آیا شرکت در مسابقاتی مانند گرنداسلم‌های ویمبلدون و فرانسه را به خاطر موضع خود در مورد واکسن قربانی خواهید کرد یا خیر؟» گفت: «بله، این بهایی است که حاضرم بپردازم! من هرگز مخالف واکسیناسیون نبوده‌ام، اما همیشه از حق آزادی انتخاب آنچه که به بدن خود تزریق می‌کنیم، حمایت کرده‌ام.»

او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تنیسورهای تاریخ که می‌تواند حتی به رکوردهای بالاتر از خود یعنی قهرمانی فدرر و نادال هم برسد، مقاومت عجیبی در برابر زدن واکسن داشته است. نواک جوکوویچ در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی اسپورت» تاکید کرد که ترجیح می‌دهد جام‌های آینده تنیس را از دست بدهد تا اینکه مجبور شود واکسن کووید-۱۹ تزریق کند. او می‌گوید که نباید این را به جنبش ضد واکسیناسیون مرتبط کرد، اما از حق انتخاب یک فرد در نزدن واکسن حمایت می‌کند.

نواک جوکوویچ که البته در جریان اخراج از خاک استرالیا مورد حمایت سران کشور صربستان قرار گرفت، از سوی خیلی از مردم دنیا و حتی طرفدارانش به خاطر تصمیم به نزدن واکسن مورد انتقاد قرار گرفته است. این تنیسور صربستانی می‌گوید: «می‌دانم که انتقادات زیادی نسبت به من وجود دارد و می‌دانم که مردم با تئوری‌های متفاوتی درباره اینکه چقدر خوش‌شانس بوده‌ام یا چقدر نسبت به این قضیه راحت هستم، صحبت می‌کنند، اما هیچ‌کس خوش‌شانس و راحت نیست که به کووید مبتلا شود. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با این بیماری مبارزه می‌کنند و هنوز هم این کار را می‌کنند. من ذهن خودم را در مورد احتمال واکسینه‌شدن در آینده باز نگه می‌دارم، چون همه ما در تلاش هستیم تا بهترین راه‌حل ممکن برای پایان‌دادن به همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ را پیدا کنیم. می‌دانم که در سطح جهانی همه تلاش زیادی برای مدیریت ویروس کرونا انجام می‌دهند و امیدوارم دوران این ویروس به زودی پایان یابد.»

اینطور که پیداست نواک جوکوویچ برای ادامه دادن به تنیس و حضور در تورنمنت‌های معتبر با توجه به قوانین سختگیرانه همه کشورها در این زمینه، بیشتر امیدوار به پایان یافتن دوران کرونا و از بین رفتن این ویروس است تا اینکه خودش به فکر تزریق واکسن باشد.
مرد شماره یک تنیس جهان قرار است هفته آینده در رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی دبی حضور پیدا کند، اما شاید با توجه به تصمیم عجیبش مبنی بر نزدن واکسن، در سال 2022 رقابت های معتبری همچون رولان گاروس و ویمبلدون را هم از دست بدهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا