خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تناقض در اعلام آمار واقعی واحدهای راکد در مازندران

این روزها بحث داغ مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور در جریان است و تمام تلاش دولت برای رفع مشکلات این واحدها است. جلسات رفع موانع تولید پای ثابت جلسات استانداری ها است و رفع مشکلات نیز در دستور کار اما…

 

به گزارش ایسنا، کمیته بررسی تسهیل و رفع موانع تولید در بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح های نیمه تمام صنعتی استان با حضور استاندار مازندران و مدیران استانی و شهرستانی و با حضور معاون وزیر صنعت در استانداری مازندران برگزار شد.

عبدالله مهاجر دارابی، رئیس اتاق بازرگانی مازندران در این نشست با اشاره به اینکه مشکلات استان بیش از مطالب ارائه شده در این نشست است، عنوان کرد:  عمق مشکلات بخش خصوصی بسیار جدی تر و بیشتر از آن چیزی است که در گزارشها بیان می شود. باید اجازه دهیم واحدهای صنعتی و کشاورزی مشکلات خود را بیان کنند. این نشست برای بیان واقعیت ها و وضعیت واحدهای صنعتی استان است و اگر قرار بود به آنچه در گذشته بیان شده راضی باشیم چه نیازی به برگزاری چنین نشست هایی بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس توصیه استاندار نباید وارد ریز مشکلات صنایع استان شوم، تاکید کرد: وضعیت واحدهای صنعتی  شایسته جایگاه استان مازندران نیست و هر روز اتاق بازرگانی  با بخش خصوصی در تعامل است و معتقدیم عمق مشکلات بخش خصوصی بسیار پیچیده تر از این مسائل است.

به گزارش ایسنا، احمد منفرد، فرماندار آمل در این نشست گفت: 12 درصد واحدهای راکد در استان مازندران وجود دارد و خواستار همکاری مناسب بانک‎ها برای راه اندازی واحدهای راکد شهرستان آمل هستیم. در حال حاضر بر درب واحدهای صنعتی در شهرستان آمل قفل زده شده است. در  این شهرک به جای صدای تولید صدای بلبل و قناری شنیده می‎شود.

در ادامه این جلسه علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سخنان فرماندار آمل گفت: اگر فرصت بود آمار همه واحدهای راکد صنعتی مازندران را  با ذکر جزئیات مطرح می کردم. متوسط واحدهای صنعتی راکد در کل کشور 19 درصد است. وقتی نماینده دولت در شهرستانی اینگونه سخن بگوید از دید من که مسئولیت یک بخش اقتصادی کشور را برعهده دارم صحیح نیست.

وی با اشاره به مطالب فرماندار آمل  افزود: شما مطلبی را ارائه می کنید که بلبل‌ها در شهرک صنعتی سوت می کشند نشانگر اختلاف زیاد آمار شما با آمار کشور است. برخی واحدها زیر ظرفیت اسمی کار می کنند. 12 درصد واحدهای بزرگ کشور تعطیل است و درصد تعطیلی واحدهای صنعتی در مازندران 32 درصد است واین آمار با سوت کشیدن بلبلان در واحدهای صنعتی متفاوت است.

یزدانی، فرماندار آمل را به بیان سخن غیر کارشناسی متهم کرد و  ادامه داد: اگر کسی در یک محفل غیر کارشناسی اینگونه سخن بگوید جای مسامحه است اما در جلسه ای که همه مدیران و کارشناسان حضور دارند قطعا باید کارشناسی و مستند صحبت کنیم.

یزدانی با بیان اینکه در دو ماه اخیر به 28 استان کشور مراجعه کرده  و از نزدیک وضعیت شهرک های صنعتی استان ها را بررسی کرده ایم، گفت: شهرک صنعتی شماره 2 خوزستان با دو و گاها سه شیفت فعال است و سفارش از قبل دارد.

وی افزود: حتما استاندار گزارشی از وضعیت واحدهای صنعتی آمل به وزارت صنعت، معدت تجارت ارسال کنند.

ربیع فلاح، استاندار مازندران نیز در پاسخ به سخنان فرماندار آمل گفت: اخیرا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق بازرگانی در قالب یک کتابچه، آمار ریز واحدهای صنعتی استان را جمع آوری کرده و نباید غیر از این آمار منتشر شده سخن بگوییم؛ اطلاعات واحدهای صنعتی حوزه شهرستان آمل نیز در این کتابچه به ریز آمده است.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی مازندران در حمایت از سخنان فرماندار آمل گفت: اگر قرار باشد مدیران و کارشناسان در جلسات به تایید اقدامات انجام شده بپردازند حرفی نیست اما اگر قرار است واقعیت ها را بگوییم باید اجازه دهیم مطالب گفته شود. آمار  معاون وزیر درباره واحدهای تعطیل در استان مازندران  پذیرفته نیست و بر حسب دستور استاندار، چهار دستگاه، آمار واحدهای صنعتی استان را اخذ کنند. این آمار ارایه شده فقط از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: فرماندار آمل درست می گوید و واقعیت مشکلات واحدهای صنعتی استان بیش از این است و باید بپذیریم که که حدود 40 درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل هستند.

استاندار مازندران در ادامه گفت: وقتی آمارها تبدیل به کتابچه شد کسی اعتراضی نکرد و این سخنان از بخش خصوصی پذیرفته نیست و هیچ فرمانداری اعتراضی به این آمار نداشت.

محمدپور عمران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در سخنانی با اشاره به آمار منتشر شده از واحدهای صنعتی استان گفت: این آمار با دستور استاندار  و ضرب الاجلی با حضور نمایندگانی از اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت، انجام و نتیجه این آمار به اتاق بازرگانی و فرمانداران اعلام شد. آمار واحدهای صنعتی راکد در آمل 28 درصد و کمتر از میانگین استانی ذکر شده است. نباید در آمارها اختلاف داشته باشیم. هر یک از دستگاه ها از آمار موجود اصلاحیه دارند پذیرفتنی است و اصلاح خواهد شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا