خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایلان ماسک مبلغ هنگفتی به خیریه کمک کرد

ایلان ماسک ۵.۷ میلیارد دلار به یک خیریه ناشناس کمک کرد!
“ایلان ماسک” در ماه نوامبر بیش از پنج میلیارد دلار از سهام شرکت “تسلا” را به یک موسسه خیریه ناشناس اعطا کرده است، در حالی که پیش از این از کمک به برنامه جهانی غذا به سرپرستی سازمان ملل سر باز زده بود!

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، “ایلان ماسک” ثروتمندترین فرد جهان در نوامبر ۲۰۲۱، بیش از پنج میلیارد دلار از سهام “تسلا” را به یک موسسه خیریه ناشناس در مدت ۱۰ روز اهدا کرده است و اکنون این حرکت بشردوستانه از پرونده‌های ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار تسلا (SEC) فاش شده است.

“تسلا” و “ایلان ماسک” سال ۲۰۲۱ را با اتفاقات فراوانی پشت سر گذاشتند، زیرا ارزش این شرکت از مرز یک تریلیون دلار گذشت و دارایی‌های شخصی “ماسک” به شکل چشمگیری افزایش یافت و در نتیجه او به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد. این ثروت‌ جدید و هنگفت همچنین خشم قانون‌گذاران را در ایالات متحده برانگیخت، چرا که در تلاش هستند تا از رشد ثروت شخصی میلیاردرها مالیات بگیرند و در انجام آن تا حدود زیادی ناموفق بوده‌اند.

“ماسک” کاملاً مخالف رفتار متفاوتی است که فکر می‌کند کارآفرینان در معرض آن قرار می‌گیرند و تصمیم گرفت ۱۰ درصد از سهام “تسلا” را بفروشد که طبق قوانین فعلی او را موظف به پرداخت مالیات می‌کند. در پایان سال، “ماسک” اعلام کرد که بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد کرد.

با این حال، پرونده‌های اخیر در “SEC” در ماه نوامبر نشان می‌دهد که “ماسک” در مجموع پنج میلیون و ۴۴ هزار سهم تسلا را به یک موسسه خیریه نامعلوم در مدت ۱۰ روز اهدا کرده است. رویترز گزارش داد که بر اساس قیمت پایانی سهام تسلا، ارزش این کمک ۵.۷۴ میلیارد دلار است.

کارشناسان مالیات به رویترز گفتند که اهدای این تعداد سهام می‌تواند تا ۵۰ درصد پرداخت مالیات کمتری برای “ماسک” به همراه داشته باشد، زیرا ماسک می‌تواند بر اساس آن از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه اجتناب کند، چرا که سهام وی دیگر در بازار فروخته نمی‌شود.

رویترز در گزارش خود اعلام کرد که مخفی کاری پیرامون سازمان و خیریه‌ای که این سهام را دریافت کرده است، آن را جذاب‌تر می‌کند، زیرا “ماسک” اکنون پس از “بیل” و “ملیندا گیتس” دومین خیّر بزرگ در ایالات متحده است.

ماسک همچنین یک بنیاد خیریه به نام خودش اداره می‌کند که برادرش “کیمبال” مدیر آن است. طبق وبسایت آن، این بنیاد از اهدافی مانند تحقیقات در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، اکتشاف فضایی انسان، توسعه هوش مصنوعی ایمن که همگی حوزه‌های تجاری شرکت‌های “ایلان ماسک” هستند و همچنین آموزش علوم و مهندسی و تحقیقات کودکان حمایت می‌کند.

بلومبرگ گزارش داد که “بنیاد ماسک” در سال‌های اخیر با اهدای ده‌ها میلیون دلار کمک به مدرسه‌ای در تگزاس که “اسپیس‌ایکس” اغلب فعالیت‌های خود را به آنجا منتقل کرده، ۱۰۰ میلیون دلار جایزه برای مسابقه حذف کربن و ۱۰ میلیون دلار دیگر برای کمک به دو دانشمند برای تحقیقات در زمینه کووید-۱۹ فعال‌تر شده است.

بلومبرگ می‌گوید، همچنین مشخص نیست که آیا این سهام به طور کامل به خیریه اهدا شده است یا به عنوان وجوه کمک کننده(DAFs)تحت مکانیزمی که اجازه می‌دهد وجوه برای همیشه در این سازمان سپرده شوند، اعطا شده است.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر با “تسلا” تماس گرفته شده است و همگان منتظر پاسخ این شرکت و شاید “ایلان ماسک” هستند.

جالب اینجاست که این کمک مالی فقط یک میلیارد دلار کمتر از مبلغی است که برنامه جهانی غذای سازمان ملل(WFP) در سال گذشته به دنبال تامین آن بود. “دیوید بیزلی” رئیس برنامه جهانی غذا حتی تقسیم‌بندی دقیقی را در مورد نحوه خرج کردن این پول به درخواست “ماسک” به وی ارائه کرده بود، اما “ماسک” به این برنامه نپیوست.

اکنون ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که “ماسک” دلیل بزرگتر و بهتری را در این خیریه ناشناس پیدا کرده باشد که موجب شده تا به برنامه جهانی غذا کمک نکند و این تصمیم را بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا