خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بسیج را در ورزش دخیل کنید!

مشاور وزیر ورزش گفت باید از «ظرفیت بسیج» در ورزش استفاده کرد.

نشست تخصصی «نقش بسیج در توسعه ورزش کشور» در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و محور سخنرانی‌های آن حول پاسخ به دو پرسش اصلی بود؛ نخست این‌که نقش بسیج در توسعه کلیه ابعاد ورزش کشور چیست؟ و دوم، دانشگاه‌ها بویژه دانشکده‌ها و گروه‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی چه نقشی می‌توانند در این توسعه ایفا کنند؟

به گزارش ایسنا، در ابتدای نشست دکتر هنری رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی به طرح موضوع و ظرفیت‌های بسیج و دانشگاه برای توسعه ورزش پرداخت و در ادامه دکتر واحدی معاون دانشجویی و رئیس بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی نیز به ظرفیت موجود در بسیج بیست میلیونی برای توسعه ورزش همگانی و همچنین نهادینه کردن ورزش پهلوانی از طریق بسیج اشاره کرد.

همچنین دکتر احمدی مشاور وزیر ورزش و جوانان پس از تبیین دیدگاه‌های امام خمینی (ره) درباره بسیج به عنوان یک فرهنگ و تفکر و نقش آن در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های بسیج به عنوان یک نهاد پیشگام و مکمل در توسعه ورزش را گسترده توصیف کرد و گفت: با توجه به مردمی بودن و گستردگی شبکه بسیج در همه آحاد و اقشار جامعه انتظار می‌رود از ظرفیت این نهاد در جهت حل مسائل و مشکلات کشور هرچه بیشتر و مؤثرتر استفاده شود.

وی توجه به ورزش همگانی از طریق بسیج را تقویت بنیاد توسعه ورزش دانست و افزود: در حوزه ورزش قهرمانی نیز بسیج در ابعاد فرهنگی و فنی نقش بسزایی در جامعه ورزش داشته و همکاری موثر در ترویج ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی و منش پهلوانی و تحکیم معنویت و تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی در قهرمانان و ورزشکاران و مربیان و صیانت از پاک بودن محیط و فضای ورزش و مقابله با آسیب ها و تهدیدها از جمله اقدامات موفق بسیج بوده است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان، توجه به امر استعدادیابی در رده‌های پایه را از دیگر اقدامات بسیج در شناسایی و پرورش استعدادها دانست و گفت: بسیج در امر استعدادیابی و همچنین رشد و توسعه کمی و کیفی ورزش بانوان نقش مهمی را تاکنون ایفا کرده است.

دکتر سلمان عضو هیات علمی دانشگاه نیز به نقش ورزش زنان و اهمیت ورزش زنان در توسعه‌یافتگی ورزش اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیتی که در بسیج وجود دارد این توسعه را می‌تواند شتاب دهد و چنانچه توجه بیشتری به ورزش زنان شود، شاهد گسترش سلامت جسمی و روانی خانواده خواهیم بود.

در ادامه، سردار میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، به تاکیدات مقام معظم رهبری ایشان به ورزش، فرهنگ ورزش و لزوم توجه تمام آحاد جامعه به فعالیت و ورزش اشاره کرد گفت: ظرفیت‌های بسیج – با توجه به پایگاه‌های بسیج در کل کشور – گستردگی اقلیمی، ساختاری و نیروی انسانی از اهم توجه به ورزش است. نیاز به گفتمان‌سازی در ورزش برای مربیان، مدیران و ورزشکاران در دانشگاه و جریان‌سازی مناسب، در جهت توسعه ورزش است و اجتناب از نتیجه‌گیری صِرف و توجه به توسعه اخلاق در ورزش، نگاه راهبردی ورزش بسیج محسوب می‌شود.

همچنین، دکتر ترکی رئیس شورای سیاست‌گذاری ورزش کلانشهرها در سخنرانی خود، به نقش بسیج در ورزش در زمینه‌های فرهنگ‌سازی، امکانات و سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های استعدیابی، قهرمان‌پروری و ورزش همگانی پرداخت و به فعالیت‌های عام‌المنفعه در ایام خاص، از جمله کمک مومنانه به ورزشکاران آسیب‌دیده ناشی از کرونا، شناسایی افراد بی‌بضاعت ورزشکار، ضد عفونی کردن سالن‌های ورزشی و تهیه پوستر ایمنی در سالن‌های ورزشی در ایام کرونا اشاره کرد.

در ادامه، دکتر علیزاده رئیس مرکز مطالعات سازمان ورزش بسیج، اظهار کرد: ظرفیت‌شناسی باید به عنوان اصل قرار گیرد؛ چراکه دانشگاه باید به خوبی از ظرفیت‌های ورزش بسیج آگاه باشد و همچنین دانشگاه نیز امکانات علمی و تخصصی خود را در اختیار ورزش بسیج بگذارد تا نتیجه آن به توسعه ورزش کشور منجر شود.

بر اساس این گزارش، تاکید بر ادامه برگزاری چنین نشست‌های تخصصی و انجام تحقیقات و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، از جمله موضوعاتی بود که حاضران این نشست در زمینه توسعه ورزش مطرح کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا